Hemen Üye Ol Üye Girşi
Uye Girişi
Giriş
Beni Hatırla
Yeni Üye Kayıt
Haber sitemizin aktivitelerinden yararlanmak için üyelik başvuru yapın.
Hemen Üye Olun
Uye Hizmetleri
 
24 Haziran 2018 Pazar
23.9 °C Açık

Usta öğreticiler kadro istedi

Halk Eğitim Merkezleri'nde görev alan usta öğreticiler Ankara'da toplandı. Sorunlarını haykıran usta öğreticiler, Hükümetten kadro talebinde bulundular.

15 MAYIS 2013 ÇARŞAMBA 09:33
0
8719
27
AA aa
Usta öğreticiler kadro istedi

81 ilde Halk Eğitimi Merkezi bünyelerinde çalışan Usta Öğreticiler, 12 Mayıs 2013 tarihinde Ankara Abdi İpekçi Parkı’nda toplandı. Bingöl’deki usta öğreticileri temsilen Usta Öğretici Gülcan Aydın’ın katıldığı gösteride Hükümetten kadro talebinde bulunan usta öğreticiler, basın açıklaması yaptılar.

Ücretli izin hakkından yoksun olduklarını, ücretlerinin öğretmenlerin ek ders ücretine göre belirlendiğini, sigortaları ile ek ders ücretleri arasındaki orantısızlık ve birçok sorunlarını haykıran usta öğreticiler: “2002 senesinde usta öğretici ücreti teknisyen ücretinden yüksek olmakla beraber günümüzde bir teknisyen maaşının yarısını bile alamamaktadır” siteminde bulundular.

Yapılan basın açıklamasında usta öğreticilerin sorun ve sıkıntıları ile talepleri şöyle sıralandı;

· Devlet memurları kanununun 4.maddesinde kamu kurumlarında personelin dört şekilde istihdam edilebileceği söylenmektedir(4-a,4-b,4-c,4-d) . 5. maddesinde ise kamu kurumlarında söz konusu bu dört istihdam şekli dışında personel çalıştırılamayacağı kesin olarak belirtilmektedir. Bizler Usta öğreticiler olarak bu kapsam dışında kalmaktayız.
· Usta öğreticiler 2010 yılında 4-C'nin geçici ücretli usta öğretici statüsünden çıkarılmışlardır ve belirli bir statüleri bulunmamaktadırlar.(Kayıtlar Maliye Bakanlığı'nın sisteminde bulunmaktadır.)
· Bizler Örnek teşkil eden İskilip Metin Alkan Halk Eğitimi Merkezinde 12 ay süreyle kesintisiz olarak çalışmaktayız. Ama 12 ay süre içerisinde herhangi bir ücretli izin hakkımız bulunmamaktadır, ayrıca resmi tatillerde ücretlerimiz kesilmektedir. Sigortalarımız 30 iş günü üzerinden yatırılmasına rağmen ücretlerimiz 20 ila 23 iş günü üzerinden yatırılmaktadır.
· Usta öğretici arkadaşlarımız bu kurumlara 20-25 sene hizmet verdikten sonra kıdem tazminatı alamamakta, ayrıca yıllarca bu kurumlara hizmet veren arkadaşlarımız kurs onayları yenilenmezse işsiz kaldıkları gibi işsizlik sigortasından da faydalanamamaktadırlar.
· Milli Eğitim Bakanlığı Usta Öğreticileri memur veya sözleşmeli olarak kabul etmemekte, fakat bizim kurumsal olarak personellerimizin 20 yıllık sözleşmeleri mevcuttur. Bunun yanında Çalışma Bakanlığı bizi işçi saymamaktadır Usta öğreticilerin büyük bir kısmı makine başında veya el emekleri ile çalışmaktadırlar.
· 23 yıldır mevcut çalışanlarına kadro verilmeyen tek bakanlık Milli Eğitim Bakanlığıdır. Hâlbuki Halk Eğitimi Merkezlerinde çalışan Usta Öğreticiler büyük fedakârlıklarla ve özveri ile çalışmaktadırlar. Türkiye'nin en büyük sıkıntılarından biri olan kalifiye eleman sıkıntısını büyük bir düzeyde gidermekte ve ekonomiye katkıda bulunmaktadırlar. Döner Sermaye ile çalışan kurumlarımızda zorunlu eğitim süresini tamamlamış her yaş grubundaki kişiler uygulamalı olarak eğitim görmekte, hem kendilerini yetiştirmekte hem de aile ekonomisine katkı sağlamaktadırlar.
· Usta Öğreticilerin ücretleri öğretmenlerimiz ek ders ücretleri saati üzerinden yapılmakta hâlbuki usta öğreticiler teknik elaman vasıflıdır. 2002 senesinde usta öğretici ücreti teknisyen ücretinden yüksek olmakla beraber günümüzde bir teknisyen maaşının yarısını bile alamamaktadır.
· Sayın Başbakanımızın ve Değerli Devlet Büyüklerimizin bizlerin bu sorunlarına artık bir çözüm getirmesini istiyor ve kadro hakkımızın verilmesini saygılarımızla arz ediyoruz. 

YORUM YAZIN
Profiliniz ziyaretci statüsünde görünüyor. Yorumlarınız aşağıdaki isimle yayınlanacaktır
Değiştir
Dilerseniz web sitemize üye olarak daha özgün bir profil oluşturabilir ve yorumlarınızı hesabınızdan takip edebilirsiniz
Yapacağınız yorumların şiddet ve hakaret içermemesine lütfen dikkat edin. Aksi taktirde yorumlarınız onaylanmayacaktır. Gönder
SELMA DÜLGER (@Misafir_15838)
02 Ekim 2013 Çarşamba 16:36
KURAN KURSU ÖĞRETİCİLERİ TEMMUZ 2013 TARİHİNDE KADROYA ALINMIŞ OLUP AYNI STATÜDE OLAN HEM USTA ÖĞRETİCİLER İSE KADROYA ALINMAMIŞTIR. BU HUSUS ANAYASANIN EŞİTLİK İLKESİNE AYKIRI OLDUĞU GİBİ ÇİFTE STANDART BİR UYGULAMADIR. ADALETSİZLİĞİN VE AYRIMCILIĞIN ORTADAN KALKMASI İSTENİYORSA USTA ÖĞRETİCİLER DERHAL KADROYA ALINMALIDIR.
Beğendim (0) Beğenmedim (0)Cevapla
hatice koparan (@Misafir_15590)
18 Eylül 2013 Çarşamba 14:17
kuran kursu öğreticilerin temmuz 2013 tarihinde kadroya alınıp; aynı statüde olmasına rağmen halk eğitimde usta öğretici olarak çalışan usta öğreticilerin kadroya alınmaması manidardır. ayrıca bu husus anayasanın eşitlik ilkesine aykırı bir uygulamadır. kuran kursu öğreticilerine subjektif bir imtiyazdır.
Beğendim (0) Beğenmedim (0)Cevapla
elif karlı (@Misafir_15538)
14 Eylül 2013 Cumartesi 16:32
kuran kursu öğreticilerine kadro verilip; aynı statüde olmasına rağmen halk eğitim merkezlerinde görevli geçici usta öğreticilere kadro verilmemesi anayasanın eşitlik ilkesine aykırıdır. kuran kursu öğreticilerinin kadroya alınması ile kuran kursu öğreticilerine taraflı bir ayrımcılık yapılmıştır. usta öğrreticiler en az lise mezunu olup çoğunluğu önlisans ve lisans mezunudur. ilkokul ve ortaokul mezunu usta öğreticiler uzun yıllardır çalıştırılmıyor. HAKAN AKAR isimli önyargılı şahıs, bilip bilmeden yorum yapıyor. bu ve bunu gibi şahsiyetleri
Beğendim (0) Beğenmedim (0)Cevapla
Hakan AKAR (@Misafir_14848)
06 Ağustos 2013 Salı 12:14
Usta Öğreticilik kaldırılsın.Üniversite mezunu öğretmenler atansın.kaçıncı yüzyılda yaşıyoruz,teknoloji gelişti,her şey değişti, Halk Eğitim kndini yenileyemedi.Bir çok yerde usta öğreticiler lay lay lomm yapıyorlar.Çoğu ilkokul ,ortaokul mezunu.Asıl haksızlık üniversite bitirenlere yapılıyor.Bu sorun çözülsün.En iyisi kaldırılsın...
Beğendim (0) Beğenmedim (0)Cevapla
fadıma karabulut (@Misafir_14815)
03 Ağustos 2013 Cumartesi 15:24
14 yıldır usta öğreticiyim özveri ile çalıştım yıllardır yeri geldi öğrencilerime ana yeri geldi arkadaş yeri geldi kardeş oldum sırdaş oldum kol kanat gerdim ama malesef yeri geldi çalıştığım kurumdan kadrolular benden daha az çalışan kurumda oturup saat dolduran arkadaşlarımız usta öğretici diyerek küçümsediler toplantılarda dahi kalkıp usta öğreticilerin söz hakkı olmasın dediler . emek ettik sanat öğrettik meslek edindirdik bizim sayemizde bir çok insan evine ekmek götürdü . sayın başbakanımız artık bizim sesimizi duysun bizlere kadro
Beğendim (0) Beğenmedim (0)Cevapla
gül YUVA (@Misafir_14429)
14 Temmuz 2013 Pazar 10:47
KADRO TANISINLAR YOLA DEVAM EDELİM BERABER.........
Beğendim (0) Beğenmedim (0)Cevapla
MERVE DAMLA (@Misafir_14339)
09 Temmuz 2013 Salı 15:49
USTA ÖGRETICILERININ TEK COZUM YOLU KADROOO HAKKI.....
Beğendim (0) Beğenmedim (0)Cevapla
MELİKE EKER (@Misafir_14338)
09 Temmuz 2013 Salı 15:47
TEK ISTEGIMZ SECIMDEN ÖNCE HALKEGITIM USTA ÖGRETICILERINE KADRO HAKKININ VERILMESDR........
Beğendim (0) Beğenmedim (0)Cevapla
GUL SUNA (@Misafir_14337)
09 Temmuz 2013 Salı 15:44
HALKEGITIM DE CALISAN USTA ÖGRETICIYIM.YETISKINLERE HALK EGITIMIN SAYESINDE EL İŞİ EL BECERILERI KAZANDIRMAK BIZI COK MUTLU EDIYR BAYANLARIMIZ KENDILERINI DAHA CABUK GELISTIRIYOLAR.KISACA EKONOMIK YONDEN KATKIDA BULUNUYOLAR EVLERINE..BIZDE DAHA IYI SARTLARDA OLMAK ISTIYORUZ SIZDEN TEK ISTEDIGIMZ KADROO ..
Beğendim (0) Beğenmedim (0)Cevapla
FATMA USTA (@Misafir_14336)
09 Temmuz 2013 Salı 15:38
YILLARIN EMEGINE HICE SAYMAYIN USTA ÖGRETICILERE KADRO VERILSIN COK ZOR DURUMDAYIZ..
Beğendim (0) Beğenmedim (0)Cevapla
23.06.2018
17:57
İhracatçıya yeni nesil destek
İhracatçıya yeni nesil destek
Türkiye'de ilk olarak Ekonomi Bakanlığı bünyesinde kurulan davranışsal kamu politikaları birimi, çalışmalarına yeni oluşturulan daire başkanlığı çatısı altında devam ederek ihracat desteklerine ilişkin mevzuatın kolay anlaşılması ve bürokratik işlemlerdeki sıkıntıların giderilmesine katkı sunacak.
23.06.2018
17:55
Maaşlara gösterge artışı
Maaşlara gösterge artışı
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın açıkladığı polis, öğretmen, hemşire, din görevlisi ve diğer idarecilerin (şube müdürü) emeklilik ek göstergelerinin 3600'e çıkarılacağı müjdesi, yaklaşık 1.5 milyon memurun ve memur emeklisinin gelirini artıracak.
23.06.2018
17:53
Emeklilere avans müjdesi!
Emeklilere avans müjdesi!
Yeni emekli olanlara sağlanan avans imkanının kapsamı genişletilecek. Düzenleme hayata geçerse, tüm emekliler asgari ücretin 3 katı kadar faizsiz avans alabilecek.
23.06.2018
17:52
Yaşlıya her ay 533 TL
Yaşlıya her ay 533 TL
65 yaş aylığı Temmuz'da artacak. Tahminlere göre aylık 533 liraya yükselecek. Eylül'de de 3 aylık yerine aylık ödemeye geçilecek...
23.06.2018
16:37
Sözen Müşavir, Engin Kadrolu Oldu
Sözen Müşavir, Engin Kadrolu Oldu
Resmi Gazetede, üst düzey kadrolara yönelik 28 sayfalık atama kararı yayımlandı. Atamalar kapsamında Ziya Sözen Milli Savunma Bakanlığı'na müşavir olarak atanırken, İl Milli Eğitim Müdürü Kadri Engin'in de kadrolu olarak ataması gerçekleştirildi.
23.06.2018
00:36
25 Bin Tl Maaş Verecek!
25 Bin Tl Maaş Verecek!
Türk Hava Yolları (THY) Genel Müdür Yardımcısı Abdulkerim Çay, İstanbul Yeni Havalimanı'na geçtiklerinde büyüme oranı ve kapasitede artışlar olacağını belirterek, Bu nedenle ihtiyacımızı karşılamak üzere bin pilot şu andaki hedefimiz. dedi.
Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları gazete ve haber kaynaklarına aittir