Hemen Üye Ol Üye Girşi
Uye Girişi
Giriş
Beni Hatırla
Yeni Üye Kayıt
Haber sitemizin aktivitelerinden yararlanmak için üyelik başvuru yapın.
Hemen Üye Olun
Uye Hizmetleri
 
24 Haziran 2019 Pazartesi
33.2 °C Az Bulutlu

Kar esareti!

Bingöl'de kar yağışı etkisini gösterdi. Kent merkezinde kar kalınlığının 40 santime ulaştığı görülürken, Valilik kar yağışı nedeniyle merkez dâhil tüm ilçelerde eğitime 1 gün verildiğini açıkladı. İl Özel idare Karla Mücadele ekipleri ise 281 köy yolunun ulaşıma kapandığını bildirdi.

08 OCAK 2019 SALI 20:43
1
1801
8
AA aa
Kar esareti!

Türkiye genelinde olduğu gibi Bingöl'de de kar yağışı etkisini gösterdi. Dün gece saatlerinden itibaren başlayan kar, hayatı olumsuz etkiledi. Esnaflar iş yerlerinin önündeki karları temizlerken, sürücüler ise kar yağışıyla birlikte zor anlar yaşadı.

Sabahın erken saatlerinde evden çıkan araç sahipleri kar kalığının 40 santime ulaşmasıyla araçlarını çıkartmakta zorluk çekti. Esnaflar ise hem iş yerlerinin önündeki karı temizledi hem de kardan adam yaparak karın tadını çıkardı.

Kent merkezinde esnaflık yapan Serhat Temuroğlu, “Bingöl karın merkezin olarak bilinen bir il. Bu kar yağışını bekliyorduk, geçtiğimiz yıl pek yoktu ama bu yıl iyi yağdı. Sabah erken saatlerde kalkıp iş yerimizi açtık ve karları temizlemeye başladık. Bu şekilde kar ile mücadeleye devam ediyoruz” diye konuştu.

Kar yağışının tarıma faydalı olduğunu söyleyen Rıdvan Aslan ise, “Biz, artık barajlardan dolayı kar Bingöl'e yağmaz diyorduk, güzel oldu güzel de kar yağdı. Karın tarıma ciddi faydası var, yağması iyidir” şeklinde konuştu.

Valilikten eğitime kar tatili

Kar yağışının ardından ilk olarak Karlıova, Yayladere, Yedisu ve Adaklı ilçelerinde eğitime ara verildiğini açıklayan valilik, kent merkezi ve diğer ilçelerde de etkili olan kar yağışının ardından Bingöl genelinde eğitime 1 gün ara verildiğini, hamile ve engellilerin izinli sayıldığını açıkladı.

Kar, 281 köy yolunu ulaşıma kapattı

Öte yandan İl Özel İdare Karla Mücadele Şube yetkilileri, kar yağışıyla birlikte hizmet ağları içinde bulunan 281 köy yolunun ulaşıma kapandığını ve ekiplerin tüm bölgede aralıksız bir şekilde çalışmalara devam ettiğini bildirdi.

Bingöl Belediyesi ise 5 greyder, 5 yüklenici, 6 kamyon, 2 tuzlama aracı, 2 kaldırım temizleme aracı ve 70 personelle sürdürülen çalışmalar kapsamında ana arterler, cadde ve sokakların temizlenme çalışmalarının devam ettiğini belirtti.

YORUM YAZIN
Profiliniz ziyaretci statüsünde görünüyor. Yorumlarınız aşağıdaki isimle yayınlanacaktır
Değiştir
Dilerseniz web sitemize üye olarak daha özgün bir profil oluşturabilir ve yorumlarınızı hesabınızdan takip edebilirsiniz
Yapacağınız yorumların şiddet ve hakaret içermemesine lütfen dikkat edin. Aksi taktirde yorumlarınız onaylanmayacaktır. Gönder
Misafir Kullanıcı (@Misafir_36349)
09 Ocak 2019 Çarşamba 13:03
Havadaki ve karadaki mikropların zararlı olanları, karla birlikte yok olur.
Kar yağınca hava yumuşar ve havanın aşırı soğuması engellenmiş olur.
Bitkiler üzerinde koruyucu bir örtü oluşmuş olur.
Yaz ve ilkbaharın kıymetini hissettirir vesaire... esaret demiyelim başlığı değiştirelim
Beğendim (2) Beğenmedim (0)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_36348)
09 Ocak 2019 Çarşamba 13:02
Karın, tarım toprağını koruması ve nemli tutmasında önemi büyüktür.
Kar suyu, topraktaki potasyum, kalsiyum, demir gibi mineralleri çözerek bitkilerin beslenmesini sağlar.
Kar, yeryüzü ve yeraltı su rezervlerinin en önemli kaynağıdır.
Kar sayesinde barajlar dolar ve enerji olarak bize döner.
Karda bulunan amonyak, karın erimesiyle birlikte toprakta kalır. Bu amonyak, azot bakterileri tarafından kalsiyum nitrat gibi azot tuzlarına çevrilerek bitkilerin azot ihtiyacını karşılar.
Havadaki ve karadaki mikropların zararlı olanları, karla birlikte yok olur.
.....
Beğendim (1) Beğenmedim (0)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_36344)
09 Ocak 2019 Çarşamba 11:23
Yine cemreyi bekliyecez herhalde.
Beğendim (0) Beğenmedim (0)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_36335)
09 Ocak 2019 Çarşamba 09:00
kar zahmet değil rahmettir
Beğendim (1) Beğenmedim (0)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_36334)
09 Ocak 2019 Çarşamba 08:59
Karın, tarım toprağını koruması ve nemli tutmasında önemi büyüktür.
Kar suyu, topraktaki potasyum, kalsiyum, demir gibi mineralleri çözerek bitkilerin beslenmesini sağlar.
Kar, yeryüzü ve yeraltı su rezervlerinin en önemli kaynağıdır.
Kar sayesinde barajlar dolar ve enerji olarak bize döner.
Karda bulunan amonyak, karın erimesiyle birlikte toprakta kalır. Bu amonyak, azot bakterileri tarafından kalsiyum nitrat gibi azot tuzlarına çevrilerek bitkilerin azot ihtiyacını karşılar.
Havadaki ve karadaki mikropların zararlı olanları, karla birlikte yok olur.
......
Beğendim (1) Beğenmedim (0)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_36331)
09 Ocak 2019 Çarşamba 06:05
Karlıova yagmadı karın faydaları suların azalması kar yağışının olduğundan Vs rahmet ciheti çok esaret demeyelim
Beğendim (5) Beğenmedim (0)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_36327)
08 Ocak 2019 Salı 23:53
Ana ve ara yollar oldugu gibi kapali.belediye de tık yok.Bu anlarda 2 ya 3 vardiya galinde durmadan calisilir.Ana yollari bir defa temizleyip kayboluyorlar.ustelik karı sago sola atiyirlar.yukleyip il disina cikartin.bildigin rezillik.Kar guzelik fakat belediye yuzunden esaret ve felakete donuyor.yazik halimize
Beğendim (8) Beğenmedim (2)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_36321)
08 Ocak 2019 Salı 22:34
Bingöl e rahmet yağıyor insanlar eğleniyor bundan daha güzeli ne olabilir ...
Beğendim (3) Beğenmedim (1)Cevapla
24.06.2019
08:50