Hemen Üye Ol Üye Girşi
Uye Girişi
Giriş
Beni Hatırla
Yeni Üye Kayıt
Haber sitemizin aktivitelerinden yararlanmak için üyelik başvuru yapın.
Hemen Üye Olun
Uye Hizmetleri
 
16 Aralık 2018 Pazar
8.8 °C Çok Bulutlu

Yaya öncelikli trafik olacak!

Valilik, araçların yaya veya okul geçitlerine yaklaşırken yavaşlayarak varsa buralardan geçen veya geçmek üzere bulunan yayalara durarak ilk geçiş hakkını verme zorunluluğu getirildiğini bildirdi.

05 ARALIK 2018 ÇARŞAMBA 20:35
3
658
9
AA aa
Yaya öncelikli trafik olacak!

Bingöl Valiliği'nin konu ile ilgili yaptığı açıklamada; “ 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunun 68. ve 74. maddelerinde yapılan değişiklikle kanunun 68/1-b-3 maddesi yürürlükten kaldırılmış, 74. maddesi ise 74/a  ve 74/b olarak  güncellenmiştir. Yapılan son değişiklikle araç sürücülerine, görevli bir kişi veya ışıklı trafik işareti bulunmayan ancak trafik işareti veya levhalarıyla belirlenmiş yaya veya okul geçitlerine yaklaşırken yavaşlayarak varsa buralardan geçen veya geçmek üzere bulunan yayalara durarak ilk geçiş hakkını verme zorunluluğu getirilerek yaya öncelikli trafik düzeni anlayışına geçilmiştir. Bu çerçevede tüm sürücülerimizin yayalara karşı daha saygılı olup; geçiş önceliği vermesi trafik güvenliği açısından doğru davranış olacaktır. Belirtilen şartlar dâhilinde yayalara geçiş önceliğinin verilmemesi kaynaklı olduğu tespit edilen trafik kazalarında araç sürücülerin kusurlu olacağı unutulmamalıdır. Bu bağlamda 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunun bahse konu maddesinde yapılan değişiklikler hakkında tüm halkımızın bilgi sahibi olması ve tüm yol kullanıcıların trafik kuralarına uyma bilinci oluşturması amacıyla İl Emniyet Müdürlüğü Trafik Tescil ve Denetleme Şube Müdürlüğünce çeşitli eğitim faaliyetleri planlanmıştır. Halen Emniyet Müdürlüğü Trafik Tescil ve Denetleme Şube Müdürlüğünce tüm yol kullanıcılarına değişik zaman ve ortamlarda trafik eğitimleri verilmekte olup bahse konu eğitimler verilmeye devam edilecektir” şeklinde ifadelerine yer verildi.

YORUM YAZIN
Profiliniz ziyaretci statüsünde görünüyor. Yorumlarınız aşağıdaki isimle yayınlanacaktır
Değiştir
Dilerseniz web sitemize üye olarak daha özgün bir profil oluşturabilir ve yorumlarınızı hesabınızdan takip edebilirsiniz
Yapacağınız yorumların şiddet ve hakaret içermemesine lütfen dikkat edin. Aksi taktirde yorumlarınız onaylanmayacaktır. Gönder
Misafir Kullanıcı (@Misafir_34392)
07 Aralık 2018 Cuma 09:44
Atatürk ilkokulu civarındaki yolda ne bir yaya geçidi var nede uyarıcı tabelalar. Her sabah araçların büyük çoğunluğu yarışa katılmışcasına süratli geçiyor bu bölgeden. Çocuklara kesinlikle yol verilmiyor. Bu bölgede kesinlikle bir çalışma yapılmalı!!(Bim,Şok ve A101 in bulunduğu bölge)
Beğendim (1) Beğenmedim (0)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_34288)
06 Aralık 2018 Perşembe 10:48
Oncelikle yaya gectiler zebra şeridi yaptırın sayın vali birde PTT kavşağında bir çözüm bulunsun ve sivil trafik polis i durmaksızın dolassin sivil veya resmi her kural ihlalinde ceza kasilmeli bir yerden geçerken sağa sola bakmaktan boynumuz kırılıyor
Beğendim (2) Beğenmedim (0)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_34284)
06 Aralık 2018 Perşembe 09:38
su mobeseler ticari taksi(halk arasinda sari taksi) ceza kezse...trafik onlar yuzunden kabus
Beğendim (1) Beğenmedim (0)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_34276)
06 Aralık 2018 Perşembe 08:01
Örneğin bingöl lisesinin ordaki üstgeçiti ne kadar yaya yada öğrenci kullanıyor?Gidin bekleyin akşama kadar on kişi kullanıyor mu? Siz hep sürücüye yüklenin sanki sürücünün işi yok keyfine araç kullanıyor beklesede birşey olmaz.Tabiiki yayalara yol verilsin ama siz önce üstgeçitlerin olduğu bölgeleri kontrol edin ondan sonra sürücülere yüklenin.Sizinde rahatınıza böyle geliyor..
Beğendim (0) Beğenmedim (2)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_34257)
06 Aralık 2018 Perşembe 01:20
ne diyorsunuz bu kanun yenimi oldu tas devrinden yenimi cikti hala hala lailahe ilala hak muhameden resululah cag atladik yeni demek dimi dimi deyilmi
Beğendim (3) Beğenmedim (0)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_34254)
05 Aralık 2018 Çarşamba 23:33
Hepsi hortlak görmüş gibi bakıyor. Bu kanunlar elbet birgün uygulanacaktı, hepiniz uyacaksınız buna...
Beğendim (2) Beğenmedim (1)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_34250)
05 Aralık 2018 Çarşamba 23:02
Bingöl'de 10-15 sene önce neredeyse araba yoktu be! Araba yoktu, kural da yoktu! Şimdi araç çok, amma ve lâkin kural yine yok!
Arkadaş, ceza yoksa, cezâî bir yaptırımla karşılaşma endişesi yoksa kural da olmaz, değil mi?!
Üniversite Kavşağı, Gündoğdu Kavşağı, Hastane Kavşağı, Berti Kavşağı, Şalvar Cami Kavşağı, Havaalanı Kavşağı vs. vs. Buralarda araçlar kırmızı ışıkta geçiyorlar! Etkin caydırıcılık unsuru olacak ki geçmesinler, değil mi?
Hürmet ederim efendim.
Beğendim (6) Beğenmedim (0)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_34247)
05 Aralık 2018 Çarşamba 22:40
Külliyen yalan! Neden mi? Yaya geçidinde yayalara yol vereyim diyorum, arkadan gelen korna ve küfürle yayaya çarpıyor. Çoğu kişisel oto, S ve KM plakalı minibüsler hep kırmızı ışıkta geçiyor. Emniyetin önündeki ışıklardan 100 hızla geçenler var. Yine orada, kırmızı ışıkta geçenler var. Denetim yok, ceza yok. Yalanım varsa Allah belamı versin! Bunları bizzat görüyorum, her gün!
Beğendim (4) Beğenmedim (0)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_34324)
06 Aralık 2018 Perşembe 19:04
@Misafir Kullanıcı Polisin ceza yazmasi lazim, öteki turlu bunlar adam edilmez
Beğendim (2) Beğenmedim (0)Cevapla
15.12.2018
17:18
Silahlı Kavga: 2 ölü 1 yaralı
Silahlı Kavga: 2 ölü 1 yaralı
Balıkesir'in Bandırma İlçesi Galericiler Sitesinde yaşanan tartışma silahlı kavgaya dönüştü. Hemşehrimiz Aydın Bükey ve karşı taraftan olduğu belirtilen Ramazan Güllü yaşamını yitirdi. Olayla ilgili 1 kişi gözaltına alındı.
15.12.2018
02:20
Erdoğan`dan sert İsrail ve S.Arabistan açıklaması
Erdoğan'dan sert İsrail ve S.Arabistan açıklaması
Başkan Recep Tayyip Erdoğan, Parlamenterler Arası Kudüs Platformu İkinci Konferansı'nda önemli açıklamalarda bulundu. Erdoğan, İsrail ve Suudi Arabistan'a yönelik sert açıklamalarda bulundu.
15.12.2018
02:18
MHP, bir Büyükşehir adayını daha çekti
MHP, bir Büyükşehir adayını daha çekti
MHP Aydın İl Başkanı Burak Pehlivan, Cumhur ittifakı görüşmeleri çerçevesinde, MHP Aydın Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Ümmet Akın'ın geri çekildiği belirtti.
15.12.2018
02:17
Ziraat Bankası`ndan ucuz kredi açıklaması!
Ziraat Bankası'ndan ucuz kredi açıklaması!
Ziraat Bankası'ndan konut kredisinde faiz oranını yüzde 1,78'e düşürdü. Ziraat Bankası ile çalışan inşaat firmalarından konut alımlarında faiz yüzde 0,98 olacak. 120 aya kadar vade ile 500 bin liraya kadar kredi verilecek.
15.12.2018
02:17
Bakan Albayrak müjdeyi verdi: Pazartesi başlıyor
Bakan Albayrak müjdeyi verdi: Pazartesi başlıyor
Maliye ve Hazine Bakanı Berat Albayrak, sosyal medya hesabından güzel haberi verdi. 5 banka aracılığı ile altın tahvili ve altına dayalı kira sertifikası pazartesi günü başlayacak.
14.12.2018
18:49
Karlıova Yıldırımspor Bitlis`i ağırlayacak!
Karlıova Yıldırımspor Bitlis'i ağırlayacak!
TFF Bölgesel Amatör Lig 1. Grupta mücadele eden temsilcimiz Karlıova Yıldırımspor, Bitlis ekiplerinden Bitlis Özgüzelderespor'u ağırlayacak.
Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları gazete ve haber kaynaklarına aittir