MEZARLIKTA BAZ İSTASYONU' İDDİASIBingöl merkez yenimahalle sakinleri, bingöl belediyesi'ne tepki göstererek mezarlık alanın gsm şirketine kiralandığını iddia etti.![]() Bingöl merkeze baÄŸlı Yenimahalle'de bulunan mezarlık alana, bir GSM ÅŸirketi tarafından baz istasyonu kurulacağı iddia edildi. İddia üzerine mezarlık alanında toplanan yaklaşık 20 kiÅŸilik grup, baz istasyonunun kurulmaması için toplanarak, GSM ÅŸirketine tepki gösterdi. Yenimahalle'de yaklaşık 60 yıldır ikamet ettiklerini söyleyen Abdülaziz Burkay, GSM ÅŸirketinin mezarlık alana baz istasyonu kurmak istediÄŸini iddia ederek, kutsala saygı gösterilmesi gerektiÄŸini belirtti. Burkay, “ KomÅŸularımızla beraber hep bir dayanışma içinde olduk. Buranın sit alanı olmasını dikkate almayan bir yönetim için ne denir bilmiyorum. Ben yetkililerin sorumluluk almasını istiyorum, sesimize kulak vermelerini istiyorum. Yetkililer bizi üzmesinler lütfen. Bir GSM firmasının 4G iletiÅŸimini daha güçlü kılabilmek için baz istasyonu kurulacakmış. Baz istasyonun kurulması bir tarafa kutsalımıza dokunmasınlar, baÅŸka yerler seçsinler. İmara kapalı bir alanı bir firmaya, üç kuruÅŸa kurban etmesinler. Çocuklarımızın saÄŸlığı tehlikeye giriyor, çocuklarımıza yazık. Burada yatan ölülerimize saygı gösterilsin” diye konuÅŸtu. “AİLEME AİT 10 KİŞİ YATIYOR BU MEZARLIKTA” Mahalle sakinlerinden Nizamettin BasuÄŸay ise; “ Bende 50 yıldır bu mahallede yaşıyorum, baz istasyonunun kurulması istenilen yer bizim mezarlığımızdır. Benim aileme ait on tane cenaze var burada. Baz istasyonu kurmayı düÅŸünüyorlar, biz mahalle sakinleri olarak razı deÄŸiliz. Devlet büyüklerimizden ricamız bunu durdursunlar” ifadelerine yer verdi. BELEDİYE'DEN YANIT GELDİ Yenimahalle sakinleri tarafından protesto edilen baz istasyonunun Bingöl Belediyesi'nce kiralandığı iddia edilmiÅŸti. Bingöl Belediyesi ise tepkilerin ardından yazılı olarak açıklama yaptı. Açıklamada; “Yeni Mahalle'de kurulması planlanan ve mahalle sakinlerince engellenmek istenen ‘4,5G internet güçlendirme sistemi' kurulumunun belediyemizle ilgisi yoktur. UlaÅŸtırma Denizcilik ve HaberleÅŸme Bakanlığı ‘Elektronik HaberleÅŸme Altyapısı' mevzuat hükümleri çerçevesinde bu hususta tek denetim, kontrol ve onay yetkisine sahip Bilgi Teknolojileri ve İletiÅŸim Kurumu'dur. İlgili kurum izni ile kurulan sistem hakkında belediye baÅŸkanlığımızın hiçbir hukuki veya idari tasarruf hakkı yoktur. Bu alanda kurulacak sistemin faaliyete geçmesi ve iÅŸletmeye alınabilmesi sadece Bilgi Teknolojileri ve İletiÅŸim Kurumu'ndan verilecek bir ‘Güvenlik Sertifikası' ile mümkün olabilmektedir. Söz konusu sistemi kuracak olan firma, Bilgi Teknolojileri ve İletiÅŸim Kurumu'ndan gerekli izinleri aldıktan sonra sistemin Yeni Mahalle'de kurulması için belediyemizden yer tahsisi talep etmiÅŸtir. Bunun üzerine belediyemiz ekiplerince kurulacak sistemin yaÅŸam alanından uzak, insan ve çevre saÄŸlığını etkilemeyecek bir alanın bulunması için çalışma yapılmıştır. Çalışma neticesinde mezarlık alanda yapılan incelemede, herhangi bir mezar bulunmayan alan sistem için uygun görülmüÅŸtür” denildi. “VATANDAÅž OPERATÖRE HİZMET KONUSUNDA ŞİKÂYETTE BULUNMUÅž” Bingöl Belediyesi'nce yapılan açıklamanın devamında, Yenimahalle'de ikamet eden vatandaÅŸların GSM firmasına hizmet alamadıkları konusunda ÅŸikâyette bulundukları belirtilerek; “Öte yandan ilgili firmayla yapılan görüÅŸmede, Yeni Mahalle'de ikamet eden 1300 vatandaşın operatör servisini arayarak internet hizmetlerinden saÄŸlıklı bir ÅŸekilde yararlanmadığı yönünde ÅŸikayette bulunduÄŸu belirtilmiÅŸtir. Åžikâyetlerin ortadan kaldırılması ve vatandaÅŸların internet hizmetlerine daha kolay bir ÅŸekilde ulaÅŸabilmelerinin saÄŸlanması maksadıyla Bilgi Teknolojileri ve İletiÅŸim Kurumu kontrolünde sistemin kurulması planlanmıştır” ifadelerine yer verildi.
YORUM YAZIN
|
|