KİM KİMDİR FİRMA REHBERİ Hemen Üye Ol Üye Girşi
Uye Girişi
Giriş
Beni Hatırla
Yeni Üye Kayıt
Haber sitemizin aktivitelerinden yararlanmak için üyelik başvuru yapın.
Hemen Üye Olun
Uye Hizmetleri
 
09 Kasım 2026 Pazartesi

2025 yılı asgari ücreti belli oldu! Yüzde 30 zam!

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Işıkhan, 1 Ocak 2025 tarihinden geçerli olacak asgari ücretin yüzde 30 zam yapılarak net 22 bin 104 lira olarak belirlendiğini duyurdu. Asgari ücrete bağlı olarak değişen ve alınan primler ile verilen gelir, aylık ve ödeneklere esas olan rakamlar da değişiyor. İşte detaylar…

2025 yılı asgari ücreti belli oldu! Yüzde 30 zam!
24 ARALIK 2024 SALI 22:30
9
2953
1
AA aa

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Işıkhan, 1 Ocak 2025 tarihinden geçerli olacak asgari ücretin yüzde 30 zam yapılarak net 22 bin 104 lira olarak belirlendiğini duyurdu. Asgari ücrete bağlı olarak değişen ve alınan primler ile verilen gelir, aylık ve ödeneklere esas olan rakamlar da değişiyor. İşte detaylar…

Türkiye gündeminde uzun süredir yer alan asgari ücret konusu, artık nihai karara bağlandı. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan'ın başkanlığında, Bakanlığın ev sahipliğinde yapılan son toplantı, basına kapalı gerçekleşti.

ASGARİ ÜCRET 22 BİN 104 TL OLDU

Toplantı sonrası açıklama yapan Bakan Işıkhan, 2025 yılında uygulanacak olan asgari ücretin yüzde 30 zamla 22 bin 104 TL olduğunu açıkladı.

YENİ ASGARİ ÜCRETİN DETAYLARI

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Işıkhan'ın kamuoyuyla paylaştığı yeni asgari ücretin detayları netleşti.

Buna göre, brüt 26 bin 5 lira 50 kuruş olan asgari ücretin, 22 bin 104 lira 67 kuruşunu net asgari ücret, 3 bin 640 lira 77 kuruşunu SGK primi ve 260 lira 6 kuruşunu işsizlik sigortası primi oluşturdu.

Brüt 26 bin 5 lira 50 kuruş olan asgari ücrete, 4 bin 30 lira 85 kuruş SGK primi (işveren payı) ile 520 lira 11 kuruş işveren işsizlik sigorta primi kalemleri de eklenince yeni asgari ücretin bir işçi için işverene aylık maliyeti 30 bin 556 lira 46 kuruş oldu.

Yeni asgari ücret rakamıyla, devletin her bir asgari ücretli için işverenlere verdiği asgari ücret desteği de 700 liradan 1000 liraya çıkarıldı.

Öte yandan, yeni asgari ücretle işsizlik ödeneğinden Genel Sağlık Sigortası (GSS) primine, kıdem tazminatından staj ücretine kadar birçok kalemde 1 Ocak 2025 itibarıyla değişiklik yaşanacak.

Asgari ücrete bağlı olarak değişen ve alınan primler ile verilen gelir, aylık ve ödeneklere esas olan rakamlar da değişiyor.

HANGİ ÖDEMELER ETKİLENECEK?

KIDEM TAZMİNATI:

Kıdem tazminatının taban tutarı, brüt asgari ücret üzerinden hesaplanıyor.

Çalışanlar her yıl için bir brüt asgari ücret tutarında kıdem tazminatı alıyor.

Asgari ücretlinin kıdem tazminatı 2024'te 20 bin 2,18 TL iken 2025'te 26 bin 2,83 TL oldu.

İŞSİZLİK MAAŞI:

İşsizlik maaşı, asgari ücretin yüzde 80'i tavan, yüzde 40'ı ise taban olarak hesaplanıyor.

Burada işsizlik maaşı asgari ücretin yüzde 80'ini aşamaz, yüzde 40'ından da az olamaz.

En düşük ve en yüksek işsizlik maaşı 2024'te 10 bin 393,16 TL ve 15 bin 989,49 TL olarak uygulanıyorken, şimdi 13 bin 511,10 ve 20 bin 786,33 lira olacak.

GSS:

Geçici Sağlık Sigortası (GSS) primi sosyal güvencesi olmayan ve 18 yaşını geçmiş kişilerin ödediği prim olarak tanımlanıyor.

Bu da asgari ücretin yüzde 3'ü olarak belirleniyor.

GSS primleri mevcutta 600,8 TL seviyesinde. Şimdi 781.04 olacak.

65 YAŞ AYLIĞI:

65 yaş aylığı, 65 yaşını geçmiş ve herhangi bir sosyal güvencesi olmayan yaşlılara ödeniyor.

65 yaş aylığı, 2024'te 4 bin 181,63 TL olarak uygulanıyor. Şimdi 5 bin 436,11 lira olacak.

ENGELLİ AYLIĞI:

Engelli aylığı asgari ücretle bağlantılı olarak engellilik derecesi yüzde 40-69 arasında olanlar için farklı, yüzde 70'in üzerindekiler için farklı olarak ödeniyor.

Yüzde 40-69 engellilik derecesi olanlar için: 3 bin 338,06 TL'den 5 bin 436,11'e çıktı.

Yüzde 70: engellilik derecesi olanlar için 5 bin 7,08 TL'den 6 bin 509,20'ye çıktı.

İSTEĞE BAĞLI SİGORTA PRİMİ:

İsteğe bağlı sigorta primi ise asgari ücretin yüzde 32'si oranında belirleniyor.

Mevcutta isteğe bağlı sigorta pirimi aylık 6 bin 395,79 TL'den 8 bin 314,52'ye çıktı.

DOĞUM-ASKERLİK BORÇLANMASI:

Askerlik ve doğum borçlanması asgari ücretin yüzde 32'si oranında belirleniyor.

Mevcutta askerlik ve doğum borçlanması için günlük tutar 213,36 TL düzeyinde.

Bu rakam da 277,368 TL'ye çıktı

STAJYERLİK MAAŞI:

Stajyer maaşı 18 yaşın altında olan ve eğitimin bir parçası olarak stajyerlik yapanların aldıkları ücret olarak tanımlanıyor.

Brüt asgari ücretin yüzde 30'u tutarında belirleniyor.

2024'te stajyer maaşı 5 bin 96,64 TL olarak uygulanıyordu 2025'te 6 bin 625,63 liraya yükseldi.

 

 

YORUM YAZIN
Profiliniz ziyaretci statüsünde görünüyor. Yorumlarınız aşağıdaki isimle yayınlanacaktır
Değiştir
Dilerseniz web sitemize üye olarak daha özgün bir profil oluşturabilir ve yorumlarınızı hesabınızdan takip edebilirsiniz
Kodu Girin
Yapacağınız yorumların şiddet ve hakaret içermemesine lütfen dikkat edin. Aksi taktirde yorumlarınız onaylanmayacaktır. Gönder
Misafir Kullanıcı (@Misafir_112846)
25 Aralık 2024 Çarşamba 22:30
Gerek yoktu zama herkes memnun zaten
08.11.2026
21:57
Sarıkuşak beyaza büründü!
Sarıkuşak beyaza büründü!
Bingöl'ün Karlıova ilçesine bağlı Sarıkuşak köyünde etkili olan kar yağışı, yerleşim alanlarını ve geniş arazileri beyaz örtüyle kapladı. Köyde kış mevsiminin ilk manzaraları ortaya çıktı.
08.11.2026
16:41
İlk 15 dakikada yıkıldık! Haftayı Puansız Kapattık!
İlk 15 dakikada yıkıldık! Haftayı Puansız Kapattık!
Karşılaşmanın henüz ilk 14 dakikasında kalesinde iki gol gören 12 Bingölspor, erken gelen şokun ardından toparlanmaya çalıştı. İkinci yarıda Beyoğlu Yeni Çarşıspor ile farkı kapatmak için yüklense de aradığı golü bulamayan yeşil-beyazlılar, sahadan puansız ayrılardı.
08.11.2026
16:39
Bakan Memişoğlu`ndan 110 Yaşındaki Bingöllü Fatma Teyzeye Davet:
Bakan Memişoğlu'ndan 110 Yaşındaki Bingöllü Fatma Teyzeye Davet: 'Seni Bingöl'e Götüreyim
Sağlık Bakanı Prof. Dr. Kemal Memişoğlu, İstanbul'da yaşayan 110 yaşındaki Bingöllü Fatma Elmalı'yı evinde ziyaret etti. Ziyaret sırasında Fatma teyzeye 'Seni Bingöl'e götüreyim' diyen Memişoğlu'nun, önümüzdeki haftalarda açılması planlanan Bingöl Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nin açılışına Fatma teyzeyi de getirmesi bekleniyor.
08.11.2026
16:38
Bingöl`de DAEŞ Operasyonu: 1 Şüpheli Tutuklandı!
Bingöl'de DAEŞ Operasyonu: 1 Şüpheli Tutuklandı!
Bingöl'de Terörle Mücadele ekiplerince düzenlenen çalışmada, DAEŞ silahlı terör örgütüne üye olma suçundan yakalanan 1 şüpheli, emniyetteki işlemlerinin ardından sevk edildiği adli makamlarca tutuklandı.
06.11.2026
23:58
Çapakçur`dan Bingöl`e… Atalay, Tarihe Işık Tutan Eseriyle Okur Karşısında
Çapakçur'dan Bingöl'e… Atalay, Tarihe Işık Tutan Eseriyle Okur Karşısında
Bingöllü yazar M. Fatih Atalay'ın 5 yıllık çalışmayla hazırladığı iki ciltlik 'Bingöl ve Siyaset Tarihi' kitabı, düzenlenen tanıtım ve imza programıyla okuyucuyla buluştu. Bingöl'ün 500 yıllık geçmişini ele alan eserde, kentin ilk belediye başkanlarından Osmanlı dönemindeki mebuslarına, milletvekillerinden yerel yöneticilerine kadar pek çok isim ve tarihi bilgi yer alıyor.
06.11.2026
23:57
Bingöl`de 10 Ayda 287 İş Yeri Kapandı! Esnaf İçin Faizsiz Yapılandırma Çağrısı
Bingöl'de 10 Ayda 287 İş Yeri Kapandı! Esnaf İçin Faizsiz Yapılandırma Çağrısı
Artan kiralar, düşen satışlar ve yükselen işletme giderlerinin esnafın yükünü ağırlaştırdığına dikkat çeken Bingöl Esnaf ve Sanatkârlar Odaları Birliği Başkanı Mesut Kurtaran, 10 ayda 287 iş yerinin kapandığını belirterek, 'Esnafın ayakta kalabilmesi için faizsiz yapılandırma şart' mesajı verdi.
Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları gazete ve haber kaynaklarına aittir
©Copyright 2017
Haberler, Fotoğraf Galerisi, Video Galerisi, Köşe Yazıları ve daha fazlası için arama yapın