ABD'nin önde gelen 3 beyin cerrahının CNN'in en çok izlenen talk ÅŸov programı Larry King Show'a konuklarak “cep telefonu sigaradan daha zararlı olabilir. Cep telefonu kullanan 3 milyar kiÅŸi büyük risk altında” uyarısını yapmasının ardından kısa süre geçti.
Dün de kanser konusunda uzman 19 onkolog ve “antikanser” kitabının yazarı bir ünlü psikolog Fransız Journal du Dumanche gazetesine yaptıkları iki tam sayfalık açıklamada “cep tehlikesine dikkat” çaÄŸrısı yaptı. Bilim adamları cep telefonunun yaydığı elektromanyetik dalgalara uzun süre maruz kalınması durumunda, bunun kanser oluÅŸumuna zemin hazırlama riski bulunduÄŸu konusunda uzlaşıyor. Fransız onkolog Thierry Bouillet, “Bugün, 50 yıl önce asbest ve sigara için oluÅŸan durumun aynısıyla karşı karşıyayız. Ya hiçbir ÅŸey yapmayacağız ve riski kabul edeceÄŸiz ya da endiÅŸe verici bazı bilimsel kanıtları kabulleneceÄŸiz” dedi. Uzmanlar İsveçli bilim adamları tarafından yapılan ve “10 yıl sonunda beynin cep telefonu kullanılan tarafında tümör oluÅŸma riski 2 kat artıyor” sonucuna varılan araÅŸtırmayı özellikle not etti. 13 ülkede yapılan ve cep kullanımı ile kanser oranları arasında doÄŸru orantı bulan araÅŸtırmanın önümüzdeki yıl yayınlanmasını beklediklerini belirtti.
VATAN