KİM KİMDİR FİRMA REHBERİ Hemen Üye Ol Üye Girşi
Uye Girişi
Giriş
Beni Hatırla
Yeni Üye Kayıt
Haber sitemizin aktivitelerinden yararlanmak için üyelik başvuru yapın.
Hemen Üye Olun
Uye Hizmetleri
 
15 Ağustos 2026 Cumartesi
°C

Açlık hissini meyve ile yenin

Uzmanlar, oruç sırasında tokluk hissi veren karpuz, kiraz, şeftali ve kırmızı erik gibi meyvelerin bol bol tüketilmesini öneriyor.

Açlık hissini meyve ile yenin
20 HAZİRAN 2016 PAZARTESİ 00:42
0
3215
0
AA aa

İzmir Üniversitesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Fatma Baysal, oruç tutarken vücudu dengeleyen vitamin ve mineral kaynakları olan mevsim meyvelerinin bol bol tüketilmesi gerektiğini söyledi. Fatma Baysal, uzun süreli açlık durumunun, metabolizmanızın yavaşlamasına neden olduğunu belirterek, “Meyvelerin sağlık için oldukça önemli etkileri var. Ancak içerdiği yüksek şeker nedeniyle sınırsız tüketmek yerine, yeterli ve dengeli tüketilmesini öneriyoruz. Gün içinde alınan enerji, karbonhidrat, protein gibi önemli besin ögelerinin yanında vitamin, mineral ve lif alımına da ihtiyaç duyarız. Bunun için günde 3-4 porsiyon meyve tüketmeye özen gösterilmelidir. Ağır, şerbetli ve sütlü tatlılar yerine şeker ihtiyacı, doğal şeker içeren meyvelerden karşılamalıdır. Sahurda yenen meyve gün boyu tokluk hissi yaratır” dedi.

KİRAZ UYKU KALİTESİNİ ARTIRIYOR

Beslenme ve Diyet Uzmanı Fatma Baysal, “Mevsim meyvelerinden olan kiraz, hem meyvesi hem de sapıyla vücuda oldukça yarar sağlar. Kan sulandırıcı özelliği sayesinde kalp ve damar hastalıklarından koruyucu özelliği bulunmaktadır. Aynı zamanda E ve C vitaminleri içerir. Kabızlığı önler, posa sayesinde kolesterolü düzenler. Antioksidan özelliği ile yaşlanmayı geciktirir, ödem atar. Bazı araştırmalar kirazın uyku kalitesini arttırdığını ortaya çıkarmıştır” diye konuştu.

KANSER SAVAŞÇISI ŞEFTALİ, ALZHEIMER İÇİN KIRMIZI ERİK

“Potasyum, C ve A vitaminleri gibi besin ögelerince zengin olan şeftali göğüs kanserine karşı koruyucu etki gösterir” diyen Diyetisyen Fatma Baysal, şöyle devam etti: “Cilt yapısını koruyucu özelliği sayesinde güneşin zararlı ışınlarına karşı nem dengesini sağlar. Yine bir diğer mevsim meyvesi kırmızı eriğin içeriğindeki dihidroksifenil ile aç karna yenildiğinde bağırsakları çalıştırır. Ramazan ayında ortaya çıkabilecek kabızlığa karşı önleyici etkisi vardır. Beyin sağlığı bakımında Alzheimer ve demans gelişimine karşı koruyucu etki olduğu için mevsiminde tüketilmesi önerilir."

YEŞİL ERİK İŞTAH KESİYOR

C vitaminin bağışıklık sistemi üzerinde olumlu etkisi olduğunu ifade eden İzmir Üniversitesi Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Fatma Baysal, şunları söyledi: “Yeşil erik, portakal ve mandalinanın yokluğunu aratmayarak bağışıklık sisteminin imdadına yetişiyor. C vitamini bazı kanser türlerinin gelişmesine karşı koruyucu etki yapar ve besinlerdeki demirin emilmesini kolaylaştırır. Kalorisi oldukça düşüktür. İçerdiği posa sayesinde iştah keser ve bağırsakların çalışmasını artırır.”

 

YORUM YAZIN
Profiliniz ziyaretci statüsünde görünüyor. Yorumlarınız aşağıdaki isimle yayınlanacaktır
Değiştir
Dilerseniz web sitemize üye olarak daha özgün bir profil oluşturabilir ve yorumlarınızı hesabınızdan takip edebilirsiniz
Kodu Girin
Yapacağınız yorumların şiddet ve hakaret içermemesine lütfen dikkat edin. Aksi taktirde yorumlarınız onaylanmayacaktır. Gönder
14.08.2026
02:27
Yeni hastaneye 617 metrelik altyapı
Yeni hastaneye 617 metrelik altyapı
Bingöl Belediyesi, 500 yataklı yeni devlet hastanesinin kanalizasyon ve yağmur suyu hatlarını tamamladı. Hastane yerleşkesine toplam 617 metrelik altyapı hattı döşendi.
14.08.2026
02:26
Bingöl`de yerel basına İŞKUR`dan 9 aya kadar istihdam desteği
Bingöl'de yerel basına İŞKUR'dan 9 aya kadar istihdam desteği
Bingöl'de basın sektörüne İŞKUR'dan 9 aya kadar destek sağlanırken, program sonrasında en az 9 ay da istihdam şartı getirildi.
14.08.2026
02:25
Kadim Aşiretler Federasyonu`ndan çerçeve yasasına destek açıklaması
Kadim Aşiretler Federasyonu'ndan çerçeve yasasına destek açıklaması
Kadim Aşiretler Federasyonu Bingöl İl Temsilcisi Erkan İŞERİ 'Milli Dayanışma ve Toplumsal Bütünleşmenin Güçlendirilmesine Dair Kanun Teklifi'ni olumlu, stratejik ve hayırlı bir adım olarak gördüklerini açıkladılar.
13.08.2026
10:43
Bingöl`de nesli tehlike altındaki su samurları görüntülendi
Bingöl'de nesli tehlike altındaki su samurları görüntülendi
Göynük Çayı'nda görülen iki su samuru, dron kamerasına yansıdı. IUCN'nin 'nesli tükenme tehlikesine yakın' kategorisinde yer alan türün görüntülenmesi, bölgedeki doğal yaşam açısından dikkat çekici bir gelişme olarak değerlendirildi.
13.08.2026
10:17
Motorinde ÖTV sıfırlandı: Akaryakıtta indirim beklentisi
Motorinde ÖTV sıfırlandı: Akaryakıtta indirim beklentisi
Resmî Gazete'de yayımlanan Cumhurbaşkanı Kararı ile motorinden alınan ÖTV ağustos ayının kalan dönemi için sıfırlandı. Düzenlemenin pompaya yansıması halinde litre fiyatında yaklaşık 9,25-9,30 lira arasında indirim oluşabileceği belirtiliyor. Sonraki aylarda ise yıl sonuna kadar her ay 3'er lira artırılarak belirlenecek.
13.08.2026
10:01
Yedisu hattı için dikkat çeken araştırma: Fayın altında iki magma sistemi
Yedisu hattı için dikkat çeken araştırma: Fayın altında iki magma sistemi
Uluslararası bilim insanlarının yürüttüğü araştırmada, Erzincan Havzası ile Bingöl'ün Yedisu ilçesini kapsayan Karlıova Üçlü Eklem bölgesinin altında iki ayrı sığ magma rezervuarı tespit edildi. Çalışma, deprem ve volkanik risklere ilişkin önemli veriler ortaya koydu.
Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları gazete ve haber kaynaklarına aittir
©Copyright 2017
Haberler, Fotoğraf Galerisi, Video Galerisi, Köşe Yazıları ve daha fazlası için arama yapın