Alternatif enerji kaynağı: kerme
Kerme haline gelmek için kurutulmaya bırakılan tezekler, yüksek kalorisi ile hayvan sahibi olan vatandaşların kış yakacağı için de umut oldu. Odun ve kömür alamayan vatandaşlar, kış mevsiminde yakacak olarak kullandıkları tezekleri toplamaya başladı.
26 MAYIS 2009 SALI 10:03 |
0 |
1153 |
0 |
|
AA |
aa |
|
Enerji politikalarının dünyada oldukça önemli bir durumda olduğu günümüzde bilinçsiz tüketiciler, enerji darboğazındaki ülkemizde enerji israfının dorukta olmasının başlıca sebepleri arasında sayılıyor. Güneş enerji sistemlerinin yaygın olmadığı bölgemizde kaçak elektrik tüketiminin fazla olması da enerji israfında önemli bir etken olarak kabul ediliyor. Bazı vatandaşlar ise çözümü hayvan gübresinde buldu. Yakacak odun nedeniyle ormanlar yok ediliyor Doğalgazın Bingöl'e gelme umutlarının yeniden canlandığı bu günlerde bazı vatandaşlar alternatif enerji kaynağı olarak hayvan gübresine yöneldi. Bilinçsizce yok edilen ormanların yakacak olarak kullanılması nedeniyle birkaç yıl öncesinin ormanlık alanları adeta çöle dönerken, bazı hayvan sahipleri doğaya olan duyarlılıkları ile dikkatleri üzerine çekiyorlar. Vatandaşlar, Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı tarafından verilen kömürlerin de kalorisinin düşük ve karbon monoksit oranının yüksek olmasının yanında kışı atlatacak oranda verilmemesi nedeniyle tezek yaktıklarını ifade ettiler. Kış aylarının zor geçmesi köylüleri şimdiden tedbir almaya sevk etti. Kış aylarının çetin geçtiği bölgemizde, vatandaşlar oduna para vermemek ve ormanların tahrip olmasını önlemek için kışın yakacak olarak kullanılan tezek hazırlıklarına şimdiden başladılar. Kerme haline gelmek için kurutulmaya bırakılan tezekler, yüksek kalorisi ile hayvan sahibi olan vatandaşların kış yakacağı için de umut oldu. Alternatif enerji kaynağı depolanıyor Yaz aylarında kuruttukları tezekleri kışın yakmak için kullanacak aileler yakıtların tezek hazırlamanın da kolay olmadığını ifade ederek, bu yöntemle kışın yakacak sorununu en ucuz yöntemle halletmeye çalıştıklarını belirttiler. Odun ve kömür alamayan vatandaşlar, kış mevsiminde yakacak olarak kullandıkları tezekleri toplamaya başladı. Yaz mevsiminin kavurucu sıcakları yaşanırken, dar gelirli vatandaşlar, kış için tezek topluyor. Besledikleri hayvanların dışkılarını bir alanda toplayan vatandaşlar, tezeğin belirli bir kalınlığa ulaşmasından sonra küreklerle keserek kalıplar halinde istif edip kurutuyor. Kış mevsiminde tezek yakarak ısındıklarını söyleyen vatandaşlar, odun ve kömüre para vermek yerine her yıl olduğu gibi bu yıl da tezek toplamaya ilkbahardan başladıklarını ifade ettiler.
SOLHAN HABER
|
23.06.2026 20:46
 |
Bingöl'de Bir İlk! Böbrek Alınmadan Kanser Ameliyatı Yapıldı |
Bingöl Devlet Hastanesi'nde ilk kez gerçekleştirilen kapalı böbrek koruyucu kanser ameliyatında, 75 yaşındaki hastanın böbreğindeki 3,5 santimetrelik tümör başarılı bir operasyonla çıkarıldı. |
|
23.06.2026 17:38
 |
Bingöl'de İlaçlama Çalışmalarına Start Verildi |
Yaz aylarında artış gösteren haşere ve zararlılara mücadele kapsamında çalışmalarını başlatan Bingöl Belediyesi, kanal hatlarından parklara, su birikintilerinden yeşil alanlara kadar birçok noktada ilaçlama çalışması yürütüyor. Çalışmalar kapsamında mahallelerdeki ilaçlamaların da arttırılacağı vurgulandı. |
|
23.06.2026 17:26
 |
Bingöl Üniversitesi İçin 50 Kişi alınacak |
İŞKUR ve Bingöl Üniversitesi iş birliğinde yürütülecek İUP programına kabul edilecek 50 kişi, 30 Haziran 2026 tarihinde gerçekleştirilecek noter kurasıyla belirlenecek. Başvurular 22-26 Haziran 2026 tarihleri arasında İŞKUR İl Müdürlüğü, İŞKUR e-Şube, e-Devlet ve ALO 170 iletişim hattı üzerinden yapılabilecek. |
|
23.06.2026 12:45
 |
Zehirli Engereği Eliyle Yakalayıp Boynuna Doladı |
Solhan'da engerek yılanını yakalayan 'İmparator' lakaplı Ses Sanatçısı Yakup Koçak, tehlikeye dikkat çekerek uyardı: 'Sakın benim yaptığımı yapmayın. Bir ısırığı tahtalı köye gönderir.' |
|
22.06.2026 16:45
 |
Bingöl Belediyesi Yaz Kursları Başlıyor |
Bingöl Belediyesi Gençlik Merkezi tarafından düzenlenecek ücretsiz yaz kursları için başvurular başladı. Akademik, kültürel, sanatsal ve sportif alanlarda açılacak 21 branştaki kurslarla çocuklar ve gençler yaz tatilini verimli geçirme imkânı bulacak. |
|
22.06.2026 16:15
 |
O Artık Fahri Bir Gençli |
Genç Belediye Meclisi, ilçeden ayrılmaya hazırlanan Kaymakam Muhammet Güzel'e oy birliğiyle fahri hemşehrilik beratı verdi. İlçede bir kaymakama ilk kez verilen berat, duygusal anlara sahne oldu. |
|
|