KİM KİMDİR FİRMA REHBERİ Hemen Üye Ol Üye Girşi
Uye Girişi
Giriş
Beni Hatırla
Yeni Üye Kayıt
Haber sitemizin aktivitelerinden yararlanmak için üyelik başvuru yapın.
Hemen Üye Olun
Uye Hizmetleri
 
25 Haziran 2026 Perşembe
°C

Ancak o zaman...

Ancak o zaman...
06 MART 2009 CUMA 13:42
0
806
0
AA aa
Solgun bir maviliğin içine incecik bir pembelik dalga dalga koyulaşarak yayılıyor.
Tam tepede gümüşi bir hilal.

Gecenin geldiğini hisseden deniz hafiften mora çalıyor.

Minareleri ve kubbeleriyle şehrin zarif silueti lacivert ufkun koynuna uzanmış, zorlukla seçiliyor.

Haydarpaşa'nın kara kahverengi taş binasına, lambaların turuncu ışıkları vuruyor, taba rengi bir harmaniyeye bürünüyor istasyonun kuleleri.

İlkbahar akşamlarını hatırlatan bir neşve var havada.

Çimen ve ağaç kokularına deniz ve yosun kokuları karışıyor, onlara bir mimoza kokusu ekleniyor.

Köşebaşlarında çingene çiçekçiler.

Sümbüller, menekşeler, şebboylar...

İskeleye beyaz vapurlar gelip gelip gidiyor.

Sadece şu anı yaşayabilme, bu kokuları hissedebilme, bu şehri seyredebilme talihine erişmiş olmak bile insanı mutlu kılabilir.

Bir mutluluğun kıyısında duruyoruz.

Ama sadece kıyısında...

Bu olağanüstü renkler, kokular, çizgiler diyarı hiçbir zaman huzuru bulamıyor.

Bütün bunları ezen bir karanlık var çünkü üstümüzde.

Bir türlü dağılmayan, koyu bir karanlık.

Bu ülkede insanca yaşamamıza izin vermeyen bir karanlık.

İnançlarımızda, fikirlerimizde, duygularımızda, yaşantımızda özgür ve rahat olmamıza olanak tanımayan bir karanlık.

Ne yazık ki bu ülkenin ordusu askerlikten ziyade siyasete yakın.

Generallerimiz sanki birer politikacı.

Ülkeyi yönetmek istiyorlar.

Ve, bunu silahlarına dayanarak yapma peşindeler.

Onlara verilmemiş bir hakkı silahla almaya çalışıyorlar.

Hangi sınırda duracaklarını hiç bilmiyorlar.

Hepimizin hayatını gözetliyorlar.

Hepimizin hayatını belirlemeye uğraşıyorlar.

Bizim bugünkü manşetimizde okuyacaksınız, Eskişehir'de izlemedikleri, fişlemedikleri adam kalmamış.

Anaokullarını bile fişlemişler.

Matbaacıları, eczacıları, kursları, okulları, dernekleri fişlemişler.

Bir kısmını “dinci”, “Fethullahçı” diye izlemişler...

Bir kısmını “bölücü” diye...

Bir kısmını “solcu” diye...

Hiç kimse kurtulamamış onlardan anlayacağınız.

Çünkü hepimizden kuşkulanıyorlar.

Dindarlarımızdan, Kürtlerimizden, solcularımızdan, Alevilerimizden, demokratlarımızdan...

Asker üniforması giymeyen herkesten...

Bu ülkenin insanları, onlara göre “düşman”.

Niye düşman görüyorlar?

Niye bütün insanlardan kuşkulanıyorlar?

Niye herkese karşılar?

Niye üstlerine vazife olmayan her şeye karışmaya çalışıyorlar?

Çünkü halkın egemenliği ile ordunun egemenliği çatışıyor.

Eğer, toplum içinde bölük bölük ayrılmış bütün bu değişik inançtan, değişik fikirden, değişik ırktan insanlar biraraya gelip, “bizim işlerimize karışmayın, gidin kendi işinize bakın” dese ordunun iktidarı bitecek.

Bunu dedirtmemeye uğraşıyorlar.

Ve, en tuhafı “baskı altına” aldıkları bütün grupların içinden destek de buluyorlar.

Çünkü en başarılı oldukları konu, bütün grupları birbirlerine karşı kışkırtabilmeleri.

Medyanın desteğiyle, her grubu diğerinden “kuşkulanacak” hale getiriyorlar.

Bu kuşkunun sürmesi için de ellerinden geleni yapıyorlar.

Bu fişlemelerin, gözetlemelerin, izlemelerin amacı bu.

İzledikleri, fişledikleri insanların tümüne bakarsanız, bu insanların birarada “halk” olduğunu göreceksiniz.

Hem “kuşkuları” o kadar fazla ki “kendilerinden” olan Atatürkçüleri bile fişleme listelerine almışlar.

Sürekli olarak kendi “halklarının” peşindeler.

Halkıyla böylesine ayrılmış, iki ayrı kutba sürüklenmiş bir ordu sanırım yeryüzünde az bulunur.

Halkın gücü arttıkça ordunun “siyasi” gücü azalıyor.

Onun için ikide bir darbe hazırlıkları yapıyorlar, muhtıralar veriyorlar, yargıdan yandaş bulmaya uğraşıyorlar.

Orduyu siyasetten çıkarmadan bu ülke huzur bulamaz.

Buna samimiyetle inanıyorum.

Bu ülke için “Avrupa Birliği üyeliğinin” çok önemli olduğuna inanmamın nedeni de bu.

Ancak öyle bir birliğin üyesi olmak, o birliğin kurallarını, hukukunu, demokrasisini burada uygulamak bizi bu “sultadan”, ağır baskıdan, kendi ordumuz tarafından fişlenmekten kurtaracak.

O zaman, şu bizi saran olağanüstü renklerin, kokuların, çizgilerin tadını çıkartabileceğiz.

O zaman, bizi çevreleyen bu mutluluğun içine adım atabileceğiz.

O zaman, hayattan, duygulardan bahsedebileceğiz.

O zaman, huzuru hissedeceğiz ve kendi kişisel kederlerimize, acılarımıza, neşelerimize, aşklarımıza geniş bir yer açabileceğiz.

Ahmet Altan - Taraf 
ahmetaltan111@gmail.com

YORUM YAZIN
Profiliniz ziyaretci statüsünde görünüyor. Yorumlarınız aşağıdaki isimle yayınlanacaktır
Değiştir
Dilerseniz web sitemize üye olarak daha özgün bir profil oluşturabilir ve yorumlarınızı hesabınızdan takip edebilirsiniz
Kodu Girin
Yapacağınız yorumların şiddet ve hakaret içermemesine lütfen dikkat edin. Aksi taktirde yorumlarınız onaylanmayacaktır. Gönder
24.06.2026
20:18
Beymar Gross Simani Mahallesi`nde Hizmete Açıldı
Beymar Gross Simani Mahallesi'nde Hizmete Açıldı
Bingöl'ün yerel market zincirlerinden Beymar, Simani Mahallesi'nde hizmete açtığı yeni gross marketle toptan ve perakende sektöründeki yatırımlarına bir yenisini ekledi.
24.06.2026
19:32
Bingöl`de arsız hırsız polisten kaçamadı!
Bingöl'de arsız hırsız polisten kaçamadı!
Bingöl'de polis ekiplerince yakalanan şüpheli, çıkarıldığı mahkemece tutuklanarak cezaevine gönderildi.
24.06.2026
18:50
Emlak ve Araç İlanlarına Sıkı Denetim! 286 Bin TL`ye Kadar Ceza Uygulanabilecek
Emlak ve Araç İlanlarına Sıkı Denetim! 286 Bin TL'ye Kadar Ceza Uygulanabilecek
BESO Başkanı Zülküf Alpay, sosyal medya üzerinden yapılan taşınmaz ve taşıt ilanlarında Elektronik İlan Doğrulama Sistemi (EİDS) kurallarına uyulması gerektiğini belirterek esnafı uyardı.
24.06.2026
18:38
Minik Yüreklerden Efrayim Bebeğe Umut
Minik Yüreklerden Efrayim Bebeğe Umut
Bingöl'de devlet koruması altındaki çocuklar, SMA hastası Efrayim bebeğin tedavisine destek olmak için harçlıklarını bağışladı.
24.06.2026
18:37
Vedat Karabulut`u Arama Çalışmaları 11`inci Gününde
Vedat Karabulut'u Arama Çalışmaları 11'inci Gününde
Sarım Çayı'nda akıntıya kapılarak kaybolan 33 yaşındaki genç için bekleyiş sürüyor. Ekipler hem su üstünde hem de su altında arama faaliyetlerini sürdürürken, bölgede dron destekli taramalar da gerçekleştiriliyor.
24.06.2026
18:36
Hafızlık finalinde Bingöl`ü o temsil edecek
Hafızlık finalinde Bingöl'ü o temsil edecek
Bingöl Müftülüğü Selahattin Eyyubi Hafızlık Proje Okulu Kur'an Kursu Öğreticisi Ali Yalçın, 'Hafızlık Yarışması' bölge finalinde birinci olarak Türkiye finallerine katılmaya hak kazandı.
Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları gazete ve haber kaynaklarına aittir
©Copyright 2017
Haberler, Fotoğraf Galerisi, Video Galerisi, Köşe Yazıları ve daha fazlası için arama yapın