Ankara'nın umumi manzarası
Bugünlerde Kızılay'a bir iskemle çekip, kenardan, gelen geçeni seyretmek vardı...
Genelkurmay kavşağı, bakanlıklar... Karşı kaldırımlarda, seyyar satıcıların arasına saklansam...
Kısa bir tatil kaçamağı yapıyorum, ama aklım Ankara'da.
Bir merak, bir merak...
Umumi manzara nasıl görünüyordur?
***
Balıkgözü objektifle şöyle bir baksam...
Panoramik manoramik, ne kareler yakalarım?
Kaldırımdan trafiği seyre
dalmak, bura gecelerinin rengârenk, ışıltılı ambiyansından daha çok çekiyor beni.
Acaba komutanlık forslu, plakasında yıldızlar olan, siyah makam arabaları ne sıklıkta geçiyor?
Hangi istikametlerde yoğunluk var?
Trafik, ne yönde daha akışkan?
Kırmızı plakalar, acı acı çalan sirenler, yanar döner ışıklı konvoylar, cayır cayır kaçışıyor mu sağa sola?...
***
Eskiden iş kolaydı.
Yön tayini için, Genelkurmay karargahının ışıklarına bakılırdı.
Gece yanıyorsa ışıklar, faaliyet var...
Harp zamanı değil... Acep neden harıl harıl çalışıyorlar?...
Gece, pencerelerden görünen lambalar, deniz feneri yerine geçerdi.
Lakin, köprü altından çok sular aktı.
Devran değişti... Dem, o dem değil.
Asker, medyanın köpürttüğü yalancı dalgalara değil, millete verdi sırtını.
Siyaset, aynı milletten bel alıyor.
Kıbleler bir olunca, araya nifak sokmak daha zor.
***
Ciddi bir boşluk görüyorum...
Niye aklıevvel bir yazar, sezgileri kuvvetli bir yayıncı olsun, kimseler daha ayıkmadı?
Oysa çok basit... ‘Gazeteci için yeni dönem el kitabı' yazılsa, haftasında bestseller olur.
Çünkü yeni trend, yoldaki işaretleri okumak.
Şimdilerde ne varsa, gündüz trafiğinde... Aleni, uluorta, gözler önünde yaşanıyor.
Anladınız herhalde!...
Yani bakmayın siz bana, aslında Ankara'da cay-ı dikkat bir durum yok.
Ben de tatili yarıda kesip, dönme niyetinde falan değilim.
Anladınız herhalde!...
Ankara gazetecileri, kendilerine iş çıkarmaya çalışıyor.
Şu siyah Mercedes'ler garajlara çekilse, ne yapacaklarını şaşıracaklar.
İyi ki devlet ricalimiz, ekseriya tatil yapmayı bilmiyor.
Allah eksikliklerini göstermesin... Ortalıktan bir çekilseler, haber merkezlerinde yaprak kımıldamayacak.
***
Aklıma o fıkra geliyor.
George, Hans, bir de bizim Temel, ıssız bir adaya düşmüşler.
Usuldendir, bizim kadrolu köle olan cin, çıkmış karşılarına... Dileklerini sormuş.
Çoluk çocuk hasreti işte, dayanılmıyor...
Biri Londra'ya, diğeri Berlin'e... Sıcak yuvalarına, ailelerinin yanına dönmek istemişler.
Siyahi cin, ‘Bundan kolay ne var?' deyip, parmaklarını şıplatmış, dileklerini anında yerine getirmiş.
Sıra Temel'e gelince...
‘Kuş uçmuyor, kervan geçmiyor. Ben burada yalnız sıkılırım, ikisini de geri çağır' diye buyurmuş.
Gazeteciler de can sıkıntısına gelmez.
Asker, kışladan çıkmıyor; hükümet, meydanı boşaltmıyor...
Ne yapar, ne eder, herkesi Ankara'ya toplarlar.
Bizim sokağın liderleri
Farazi bir soruyla başlayalım;
Dar geçitlerden, karanlık yollardan geçeceksiniz...
Etraf, görünmez tehlikelerle
dolu... Her an, herşey olabilir...
Yanınıza şu isimlerden birini alacaksınız:
Barack Obama, İlham Aliyev, Mahmud Ahmedinecad, Beşar Esad, Hüsnü Mübarek, Angela Merkel, Vladimir Putin ve Tayyip Erdoğan.
Hangisinin liderliğine daha çok güvenirsiniz?
Bu tehlikeli yolculukta, kimi klavuz seçersiniz?
***
Amerikan World Public Opinion firması, 20 ülkede buna benzer bir anket yapmış.
Dün, bazı gazetelerde sonuçları yayımlandı.
Dikkat çekici verilerden biri şuydu:
Bütün o ‘Davos fatihi' tezahüratlarına rağmen, Başbakan Erdoğan, Arap sokağında liste başı değil.
Ama ‘en güvenilir liderler' sıralamasında, derece alıyor.
Hatta bazı müslüman memleketlerdeki şahsi puanı, yerli rakiplerinin bile üzerinde.
Yani, kredibilitesi hayli yüksek.
***
Gelgelelim Türkiye'ye...
Bence en çarpıcı kısmı bu.
Anlıyoruz ki ne Ahmedinecad, ne Esad, ne Putin, ne de bir başkası halkımızın gönlünde yok.
Bu isimler, bizim hanede çok az güvene mazhar olmuş.
Obama ile Aliyev, nispeten daha iyi durumda.
İlkini, Ahmedinecad'a; ikincisini de Esad'a tercih ediyormuşuz.
Yani hamaset, bir yere kadar...
Sırf ‘delikanlı', sırf ‘ona
buna kafa tutuyor' diye...
Sütçüye, tüpçüye meyletme ihtimalimiz görünmüyor.
Hem, körü körüne kimsenin peşine takılıp gitmiyoruz...
Hem de,
her ulusalcı komploya
teşne olsak bile, Amerika'dan ölümüne
nefret ettiğimiz görülmemiş.
***
Gönlümüzü çelen, gene
bizim mahalleden...
Evimize, barkımıza sadakatimiz tescillenmiş oldu.
Gerçi Baykal, ‘Sana güvenim yok' dedi, ama...
Belli ki milletin güvenini kazanmış.
Tayyip Erdoğan, yüzde 57 ile açık ara önde...
Sağlıklı bir gösterge
değil mi?
Toplumsal sıhhate işaret eder.
Radikal

02 TEMMUZ 2009 PERŞEMBE 16:00 |
0 |
1365 |
0 |
|
AA |
aa |
|
|
23.06.2026 20:46
 |
Bingöl'de Bir İlk! Böbrek Alınmadan Kanser Ameliyatı Yapıldı |
Bingöl Devlet Hastanesi'nde ilk kez gerçekleştirilen kapalı böbrek koruyucu kanser ameliyatında, 75 yaşındaki hastanın böbreğindeki 3,5 santimetrelik tümör başarılı bir operasyonla çıkarıldı. |
|
23.06.2026 17:38
 |
Bingöl'de İlaçlama Çalışmalarına Start Verildi |
Yaz aylarında artış gösteren haşere ve zararlılara mücadele kapsamında çalışmalarını başlatan Bingöl Belediyesi, kanal hatlarından parklara, su birikintilerinden yeşil alanlara kadar birçok noktada ilaçlama çalışması yürütüyor. Çalışmalar kapsamında mahallelerdeki ilaçlamaların da arttırılacağı vurgulandı. |
|
23.06.2026 17:26
 |
Bingöl Üniversitesi İçin 50 Kişi alınacak |
İŞKUR ve Bingöl Üniversitesi iş birliğinde yürütülecek İUP programına kabul edilecek 50 kişi, 30 Haziran 2026 tarihinde gerçekleştirilecek noter kurasıyla belirlenecek. Başvurular 22-26 Haziran 2026 tarihleri arasında İŞKUR İl Müdürlüğü, İŞKUR e-Şube, e-Devlet ve ALO 170 iletişim hattı üzerinden yapılabilecek. |
|
23.06.2026 12:45
 |
Zehirli Engereği Eliyle Yakalayıp Boynuna Doladı |
Solhan'da engerek yılanını yakalayan 'İmparator' lakaplı Ses Sanatçısı Yakup Koçak, tehlikeye dikkat çekerek uyardı: 'Sakın benim yaptığımı yapmayın. Bir ısırığı tahtalı köye gönderir.' |
|
22.06.2026 16:45
 |
Bingöl Belediyesi Yaz Kursları Başlıyor |
Bingöl Belediyesi Gençlik Merkezi tarafından düzenlenecek ücretsiz yaz kursları için başvurular başladı. Akademik, kültürel, sanatsal ve sportif alanlarda açılacak 21 branştaki kurslarla çocuklar ve gençler yaz tatilini verimli geçirme imkânı bulacak. |
|
22.06.2026 16:15
 |
O Artık Fahri Bir Gençli |
Genç Belediye Meclisi, ilçeden ayrılmaya hazırlanan Kaymakam Muhammet Güzel'e oy birliğiyle fahri hemşehrilik beratı verdi. İlçede bir kaymakama ilk kez verilen berat, duygusal anlara sahne oldu. |
|
|