Azerbaycan'la aramızı rusya mı bulacak yani?
Dış siyaseti öfkeli gösterilerle şekillendirmek içerikli gelişmeleri, en son olarak Azerbaycan'da Türkiye'ye karşı sergilenen davranışlarda görüyoruz. Önce Bakü'yü savunurken şehit düşen Türk askerleri için yapılan anıttaki Türk bayrakları indirildi. Milliyet'te Cenk Başlamış'ın haberine göre 1918'de Bolşevik-Taşnak güçleriyle çatışmalarda şehit düşen 1130 Türk askerin mezarlarının bulunduğu anıttaki bayrakların direkleri de sökülmüş. Şehitliğin görevlileri, "Perşembe günü işçiler bayrakları kaldırdı, bu sabah da (dün) direkleri söktü, yerdeki direk çukurlarını kapatıp gittiler. Belli ki üstten bir yerden emir almışlardı" demişler. Son haberlere göre Azerbaycan'da tüm Türk şirketleri önündeki Türk bayrakları indirilmeye başlanmış. Geçen hafta Azerbaycan Dışişleri Bakanlığı Bursa'da Türk-Ermeni milli takımları arasındaki karşılaşmada Azeri bayrağına saygısızlık yapıldığı gerekçesiyle Türkiye'ye protesto notası vermişti. Cuma günü de Devlet Başkanı İlham Aliyev yıllardır Türkiye'ye dünyadaki fiyatların üçte birine doğalgaz sattıklarını belirterek, yetkililere Türkiye'ye giden doğalgazın fiyatını artırmaları talimatını verdi. Avrupa Birliği'ne doğalgaz ihracatına hazır olduklarını, AB'nin de bunu beklediğini, ancak son iki yıldır bu alanda gelişme sağlanamadığını ifade eden Aliyev, "Bunun da sebebi, Türkiye ile Azerbaycan arasında transit geçiş hakkıyla ilgili konularda uzlaşma elde edilememiş olmasıdır" dedi.
Tek millet değil miydik... Bu gelişmelere bakanlar "Meğer tek millet iki devlet söylemi içi boş bir balonmuş" diye düşünmezler mi? Ermenistan'la ilişkiden öteye ittifak kurmuş olan Rusya'ya kızmayacaksın, Ermenistan'la her türlü siyasi ve ekonomik işbirliğini sürdüren İran'a aldırmayacaksın... Ermenistan'a kanat açmış olan ABD karşısında sus pus olacaksın. Sonra da Ermenistan'la kan davasına dönüşmüş olan komşuluğunu normale dönüştürmeye çalışan Türkiye'yi kendince protesto edeceksin. Bakarsınız daha da ileriye gidilir ve Bakü meydanlarında toplanan kalabalıklar Türk bayrağını yakmaya falan kalkarlar. Bütün bunlara şaşırmıyoruz. Dış siyasetin bu tür davranışlarla şekillendirilmesine Türkiye'de de defalarca tanık olmadık mı? - İtalyan mallarını boykot edelim... - Fransa ile ipleri kopartalım... - Amerikan ittifakından çıkalım... Çeşitli olaylara dayalı biçimde oluşan bu tür tepkilerin, devlet ve siyaset katında da yankılandığını görmedik mi? Oysa "Büyük devlet"ler dış siyasetlerinde pek böyle yapmazlar...
Gerçekten gelişmişlik Örneğin gerçekten kendilerini rahatsız eden bir gelişme varsa, bunun sorumlusu olarak gördükleri ülkeye "Ambargo" uygularlar... O ülkenin ve yöneticilerinin Amerikan ve İsviçre bankalarındaki hesaplarını dondururlar... Bu da yetmezse o ülkeyi işgal bile ederler. "Orta büyük devletler" ve "Gerçekten gelişmiş ülkeler" ise böyle durumlarda akıllarını kullanırlar. Dış siyaseti ne sokağa ne de savaş meydanına dökerler. Aralarının en açık olduğu ülkelerle bile ticari ilişkilerini sürdürürler. Dış siyaseti asla belirli isimlerin dostluklarına veya düşmanlıklarına endekslemezler. Zaten "Ülke yönetimi" onlarda asla "Aile şirketi yönetimi" ile karıştırılmaz. En büyük düşmanlıkların bile belirli zaman diliminde dostluğa dönüşeceğini bilirler. Bizler de zamanla böyle olacağız herhalde. Ne "Tek millet iki devlet" gibi büyük sloganlara endeksleyeceğiz ilişkilerimizi... Ne de kendi çözmemiz gereken ama çözemediğimiz sorunların (örneğin Karabağ sorunu) çözümlenmemesinin sorumluluğunu gerçek dostlarımıza yıkacağız. Neyse... Bakarsınız Ermenistan'la Azerbaycan'ı aynı masada buluşturan Rusya, sonunda Türkiye ile Azerbaycan'ı da dostluklarını korumaları konusunda ikna eder
Sabah

19 EKİM 2009 PAZARTESİ 15:23 |
0 |
1317 |
0 |
|
AA |
aa |
|
|
22.06.2026 16:45
 |
Bingöl Belediyesi Yaz Kursları Başlıyor |
Bingöl Belediyesi Gençlik Merkezi tarafından düzenlenecek ücretsiz yaz kursları için başvurular başladı. Akademik, kültürel, sanatsal ve sportif alanlarda açılacak 21 branştaki kurslarla çocuklar ve gençler yaz tatilini verimli geçirme imkânı bulacak. |
|
22.06.2026 16:15
 |
O Artık Fahri Bir Gençli |
Genç Belediye Meclisi, ilçeden ayrılmaya hazırlanan Kaymakam Muhammet Güzel'e oy birliğiyle fahri hemşehrilik beratı verdi. İlçede bir kaymakama ilk kez verilen berat, duygusal anlara sahne oldu. |
|
22.06.2026 15:50
 |
Traktöre Çarpan Otomobil Ters Döndü |
Bingöl'ün Genç ilçesinde park halindeki traktöre çarpan otomobilin ters dönmesi sonucu meydana gelen trafik kazasında 1 kişi ağır yaralandı. |
|
22.06.2026 15:34
 |
Bingöl'de aradığınıza ulaşacağınız uygulama… Bingöl D |
Yaklaşık 400 işletmenin yer aldığı ve 3 binden fazla kullanıcıya ulaşan bir şehir uygulaması haline gelen Bingöl D Kurucusu Murat Akça: 'Platformumuzda işletme profillerinin yanı sıra iş ilanları, emlak ilanları ve ikinci el ilanlar da yer alıyor. Son dönemde çok sayıda ilan yayınlandı. Emlak kategorisinde kiralık ve satılık ilanlar eklenirken, ikinci el ilanlar da kullanıcılar tarafından aktif şekilde kullanılmaya başlandı.' |
|
22.06.2026 13:11
 |
Bingöl'de Jandarmadan Bir Haftada 27 Operasyon |
15 Bin 831 kök kenevir ele geçirildi, aranan 4 hükümlü yakalandı, 30 şüpheli hakkında işlem başlatıldı. |
|
22.06.2026 13:02
 |
Bingöl'de Yaz Kur'an Kurslarında Kayıt Dönemi Başladı |
Bingöl İl Müftülüğü, 2026 yılı Yaz Kur'an Kursları takvimini açıkladı. Cami ve Kur'an kurslarında gerçekleştirilecek eğitimler, 6 Temmuz'da başlayacak ve 14 Ağustos'a kadar devam edecek. Kurslarda Kur'an-ı Kerim ve temel dini bilgilerin yanı sıra sosyal ve sportif etkinlikler de yer alacak. |
|
|