Hemen Üye Ol Üye Girşi
Uye Girişi
Giriş
Beni Hatırla
Yeni Üye Kayıt
Haber sitemizin aktivitelerinden yararlanmak için üyelik başvuru yapın.
Hemen Üye Olun
Uye Hizmetleri
 
20 Ekim 2020 Salı
17 °C Yer yer bulutlu

Bayram: 'Mağdur kiracı esnaflarımıza bir çıkış yolu'

Bursa'da bir lokantacının mahkemeye başvurması, emsal karar çıkarttı. Bingöl Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği Başkanı Ali Bayram: 'Bazı mülk sahipleri yerine yargı insaflı bir karar çıkarttı. Mağdur kiracı esnaflarımıza bir çıkış yolu' diyerek kararın yol gösterici olduğunu belirtti.

11 EKİM 2020 PAZAR 19:51
10
2295
11
AA aa
Bayram: `Mağdur kiracı esnaflarımıza bir çıkış yolu`

Bursa'da lokantacı Ahmet Yahyaoğlu, salgında işlerinin büyük oranda düştüğü gerekçesiyle kira bedeliyle ilgili ihtiyati tedbir kararı verilmesi, kirasının yeniden belirlenmesi talebiyle Sulh Hukuk Mahkemesine başvurdu.

Mahkeme 23 bin liralık aylık kira bedelinin, 11 bin 500 liraya indirilmesi talebini reddetti.

İtiraz üzerine, Bursa Bölge Adliye Mahkemesi 4. Hukuk Dairesi, emsal niteliğinde bir kararla iş yeri sahibinin talebini kabul edip ihtiyati tedbir uygulanmasına hükmetti.

“YARGI İNSAFLI BİR KARAR ÇIKARTTI”

Bursa'daki kararın doğru olduğun belirten ve tüm illerdeki esnaflar için bir emsal karar niteliğinde olduğunu söyleyen Bingöl Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği Başkanı Ali Bayram, yargının insaflı bir karar çıkardığını vurguladı.

Bayram; “Defalarca uyardık, kimi kurumlar ve mülk sahiplerine de birebir ricacı olduk, basın ve sosyal medya aracılığı ile gündeme sokmaya çalıştık. Sonunda başta diyanet olmak üzere bağzı mülk sahipleri yerine yargı insaflı bir karar çıkarttı. Mağdur kiracı esnaflarımıza bir çıkış yolu. Bu karar hem hukuki hem de vicdani bir karardır. Birçok ile de emsal olacak bir karar. Türkiye olarak bu salgın sürecini el birliğiyle atlatmalıyız” dedi.

“BİRÇOK İŞYERİ KAPANDI”

Pandemi nedeniyle birçok esnafın tedbirler kapsamında kapandığını ve daha sonra açılmasına rağmen istenilen kazancın olmadığını söyleyen Bayram, esnafın kepenk kapattığını belirtti.

Bayram; “ Türkiye genelinde ve ilimizde birçok esnaf işyerini kapatmak zorunda kaldı. Pandemi tedbirleri kapsamında kapandılar, birçoğu da verilen kredilerle ayakta durabildi ama hepsi için geçerli değildi. İlimizde artan dükkan kiraları kapatma nedenlerinden biri zaten. Esnafın kirası çok fazla haliyle iş yapamayınca kirayı veremiyor ya borçlanıyor ya da kapanıyor. Dediğim gibi bu zor süreçleri hep birlikte atlatmalıyız” diye konuştu.

“ÖĞRENCİ SERVİSLERİNİN DE DURUMU KÖTÜ”

Yine pandemi nedeniyle işyerlerinin yanında öğrenci servislerinin de maddi olarak kayıpları olduğunu söyleyen Bayram, bu süreçte en çok etkilenen sektörlerden olduğunu söyledi.

Okulların kapalı olması nedeniyle öğrenci servislerinin kontak kapattığı söyleyen Bayram, onları için de bir çözüm üretilmesi gerektiğini vurguladı.

YORUM YAZIN
Profiliniz ziyaretci statüsünde görünüyor. Yorumlarınız aşağıdaki isimle yayınlanacaktır
Değiştir
Dilerseniz web sitemize üye olarak daha özgün bir profil oluşturabilir ve yorumlarınızı hesabınızdan takip edebilirsiniz
Yapacağınız yorumların şiddet ve hakaret içermemesine lütfen dikkat edin. Aksi taktirde yorumlarınız onaylanmayacaktır. Gönder
Misafir Kullanıcı (@Misafir_63221)
13 Ekim 2020 Salı 15:07
Ali Bayram kaç yıldır o koltukta bilmiyorum.
Bildiğim tek bir şey var oda başkanı olup İKTİDARDAN korkmadan her seferinde konuşan TEK ADAM OLMASIDIR.
50 YILDIR orada başkansa ya onun gibi biri çıksın yada Ali Bayram 50 değil 150 yıl daha orada otursun. En azından susmuyor en azından esnafın derdini sıkıntısını paylaşıyor. İcra makamı değil yapa bileceği tek şey eleştirmek oda başkanlarının en azından onu yapıyor. İktidar vekillerini karşılamaya ön iliklemeye gitmiyor.
Beğendim (3) Beğenmedim (3)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_63216)
13 Ekim 2020 Salı 12:51
Resmi Kurumların 3 ay kira almamaları gerekir alınmaz ise esnaf biraz rahatlar başkanım teşekkürler.
Beğendim (2) Beğenmedim (0)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_63213)
13 Ekim 2020 Salı 12:02
Gönül isterdi ki insanlar okudukları haberi anlasınlar. Başkan, haberde diyor ki böyle bir emsal karar var. Esnafımız bu yolla kira indirimi talebinde bulunabilir. Adam çıkmış diyor ki yok ipotek yok mahkemeye versinler. Esnafın derdi sıkıntısı umrunda değil. Tek derdi şehrin yaşayan en büyük değerini karalamak. Ve yazık ki bunu kendi adıyla yapamayacak kadar da aciz. Cidden şehir için hiç birşey yapmayanlar bari yapanlara engel olmasınlar. Zaten memleket birşey beklemiyor ama şu adamların kıymetini bilelim.
Beğendim (3) Beğenmedim (2)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_63175)
12 Ekim 2020 Pazartesi 15:22
ali bayram tutğunu koparan bir başkandır başarılar diliyorum
Beğendim (2) Beğenmedim (3)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_63162)
12 Ekim 2020 Pazartesi 08:26
50 yıl oda başkanlığına ipotek koyanları da mahkemeye versinler
Beğendim (10) Beğenmedim (9)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_63212)
13 Ekim 2020 Salı 11:57
@Misafir Kullanıcı Adım Hasan Berdibek.
Koca şehirde gerçekleri konuşan tek bir adam var. Sizin de tek derdiniz o koltukta oturduğu süre. O koltuk için senelerdir seçim yapılıyor. Esnaf da kendisini seçiyor. Atamayla, torpille beceriksiz, yetersiz adamların koltuklara getirilmesi sizi rahatsız etmiyor. Sizi getirip o koltuğa oturtsalar utanmadan kabul edersiniz. Ama seçimle hak ederek gelene katlanamıyorsunuz. Çünkü cahilsiniz, çünkü yalakalık yapmadan, kendiniz olduğunuz için bu hayatta başarabileceğiniz hiç bir şey yok. Zaten o yeterlilikte olsanız adınızla yaparsınız bu yorumları.
Beğendim (4) Beğenmedim (4)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_63179)
12 Ekim 2020 Pazartesi 16:19
@Misafir Kullanıcı SEN ÖNCELİKLE ALİ BAŞKANIN NE ANLATDIĞINI, NEYİ ANLATMAYA ÇALIŞTIĞINI ANLA SONRASINDA OLUR OLMADIK YORUM YAP. ALİ BAŞKANIN ANLATMAK İSTEDİĞİ ESNAF VE SANATKÂRIN BU SALGIN SÜRECİNDE YAŞADIĞI SIKINTILAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ. EĞERKİ BAŞKANIN BUNCA YILDIR O MAKAMDA OLDUĞU RAHATSIZ EDİYORSA SENİ, VARSA ESNAF KAYDIN GEL ADAY OL YAPABİLİYORSAN SENDE BAŞKANLIK YAP. LÜTFEN CAHİL CAHİL KONUŞMAYIN KONULARI SAPTIRMAYIN. EĞERKİ VARSA BİR KARIN AĞRINIZ SADECE ALİ BAŞKANA DEĞİL, YILLLARDIR DİĞER SİVİL TOPLUM KURULUŞLARI BAŞINDA OTURANLARA VE HİÇBİR ZAMAN ÜYELERİNİ DESTEKLEMEYEN DİĞER KURULUŞLARDAN DA BAHSEDİN.
Beğendim (4) Beğenmedim (3)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_63174)
12 Ekim 2020 Pazartesi 14:42
@Misafir Kullanıcı Aynen katılıyorum
Beğendim (3) Beğenmedim (2)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_63159)
12 Ekim 2020 Pazartesi 00:28
Bim A101 Şok esnafı bitirdi sağ olsunlar her şeyi satıyorlar.Bingolde gençlere verilen tavsiye git kahve aç geldiğimiz nokta bu...
Beğendim (12) Beğenmedim (0)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_63156)
11 Ekim 2020 Pazar 22:26
Ali beyden başka bu esnafın temsilcisi yokmu? Nerede bu diğer odalar? oda başkanları?
İktidar sahipleri ile poz vermekten başka bir iş yapıyorlar mı?
Beğendim (8) Beğenmedim (5)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_63153)
11 Ekim 2020 Pazar 20:47
Esnaf malesef cok zor durumda 50 yıllık lokanta kapandı adam 20 bin kirayı nasıl versin ozellik le bingolde kiralar cok yuksek esnaf tek caddeye mahkum edilmiş acilen yeni yerleşim alanlara ihtiyaç var yoksa bu kiralar boyle devam eder
Beğendim (8) Beğenmedim (0)Cevapla
20.10.2020
17:00
Berdibek: `Bir uzun yol şoförü misalidir siyaset`
Berdibek: 'Bir uzun yol şoförü misalidir siyaset'
'Bingöl halkı kadirşinastır. Düğününde, taziyesinde, hastalığında yanında görmek istiyor, bu hassasiyeti göstermenizi bekliyor. Bir uzun yol şoförü misalidir siyaset. Bazen lastik patlar, bazen arıza yapar aracınız. Nihayetinde taşıdığınız yükün kıymetini biliyorsanız, temkinli ve dikkatli olursunuz. Bizler de bu tecrübelerle yolumuza devam ediyor, hizmet üretimi için çabamızı sürdürüyoruz. Bu yolda tek derdimiz var, halkın gönlünde ilelebet yer almak..'
20.10.2020
16:40
Millet bahçesinde ilk kazı!
Millet bahçesinde ilk kazı!
Genç Belediyesi tarafından hayata geçirilen ve Bingöl tarihinin en önemli projeleri arasında gösterilen Millet Bahçesi projesinde ilk kazma vuruldu. Çalışmaların aralıksız sürdürüleceği ve projenin 2021 yılının Haziran ayı içerisinde tamamlanacağı öğrenildi.
20.10.2020
16:39
`İş hanını geri almak 26 milyon TL`ye mal oldu!`
'İş hanını geri almak 26 milyon TL'ye mal oldu!'
HDP Bingöl Milletvekili Erdal Aydemir, İçişleri Bakanı Süleyman Soylu'nun yanıtlaması üzerine verdiği önergede: 'AKP'li Bingöl Belediyesi'nin bir önceki dönem parti yönetiminin, 5 milyon 656 bin TL ihale bedeli ile sattığı belediyeye ait iş hanını geri alması 26 milyon TL'ye mal olmuştur' dedi.
20.10.2020
16:38
Bal, Edirne`ye atandı
Bal, Edirne'ye atandı
Bingöl İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürü Meltem Bal, Edirne İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğüne atandı.
20.10.2020
16:37
19 Sivil Şehit Dualarla Anıldı
19 Sivil Şehit Dualarla Anıldı
Bingöl'de 18 yıl önce bugün bir mezrada teröristler tarafından şehit edilen 19 sivil dualarla anıldı.
20.10.2020
16:36
`İnsanlarımız, bu lanet yüzünden çok büyük acılar çekti`
'İnsanlarımız, bu lanet yüzünden çok büyük acılar çekti'
20 Ekim 1992 yılında Bingöl'ün Solhan ilçesindeki olayın unutulmadığını aktaran Kızılboğa: 'Terör, ülkemizde uzun yıllar boyunca kan döktü. İnsanlarımız, bu lanet yüzünden çok büyük acılar çekti ve çekmeye devam ediyor.'
Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları gazete ve haber kaynaklarına aittir