Bazencir, slovakya izlenimlerini aktardı
Pıestany kentinden bir ekibin de Bingöl'e geleceğini belirten Bazencir: “15 Temmuz'da Pıestany kentinden bir ekip ilimize gelecektir. İlimizin güzelliklerini tanıtacağız” dedi.
26 MAYIS 2009 SALI 10:02 |
0 |
1434 |
0 |
|
AA |
aa |
|
Geçtiğimiz günlerde Slovakya Pıestany kentinin Belediye Başkanı Remo Cıcutto tarafından davet edilen Kent Girişim Derneği Başkanı Saim Bazencir, gezi sonrasında bir basın toplantısı düzenledi. Dün saat 15.00'da düzenlenen toplantıya, dernek başkan yardımcısı Halit Buğrahan da katıldı. 17 -25 Mayıs tarihleri arasında Slovakya'nın Pıestany kentinde yapılan çevre çalışmaları inceleyen Bazencir, oradaki çalışmaları yakından izleme olanağı bulduğunu aktardı. Bu gezinin çok verimli geçtiğini belirten Saim Bazencir, Avrupa ülkelerinde çevreyle ilgili sorunların ortadan kalktığını, bu çalışmaların mutlaka burada yapılması gerektiğini söyledi. Avrupa gezisinden önemli izlenimlerle döndüğünü sözlerine ekleyen Bazencir: “Slovakya Pıestany kentinin Belediye Başkanı Remo Cıcutto tarafından davet edildik. Gezinin ilk günü sayın başkanla olan randevumuzu gittik. Bizi çok iyi karşılayan sayın başkanla, 2 saatlik bir toplantı yaptık. Bizim açımızdan verimli geçen toplantıda yapılan çalışmalar hakkında bilgi aldık” dedi. Başarılı bir başkanla kentin sorunlarının ortadan kaldırıldığını ifade eden Bazencir: “Pıestany'ın 30 bin nüfusu olan küçük ve şirin bir kent. Geziyi tarafımıza gelen davet üzerine gerçekleştirdik. Gittiğimiz belediye çevre konusunda önemli çalışmalar yapmış bir belediye olduğu için, çevreyle ilgi çalışmaları yakından incelme yapma şansımız oldu. Her alanı yeşil olan kentte çevre sorunu tamamen ortadan kaldırılmış. 30 bin nüfuslu sanayi kenti olan Pıestany'yı en fazla emekliler tercih ediyor. İstihdamın yüksek olduğu kentte ziyaretimiz sırasında iki mühendis bize refakat ederek, yapılan çalışmaları gösterdi. Pıestany belediye başkanının iki dönemdir üst süte başkanlığa seçiliyor. Pıestany kentin de ikinci dönemdir başkan seçilen Sayın Remo Cıcutto, kentte çevre sorununu ortadan kaldırmış. 7 yıldır başkanlığı sürdüren Remo Cıcutto, Özellikle işlev olan katı atık ve ayrıştırma tesisleri çok verimli işliyor. Sayın başkana; ‘Göreve geldiğiniz süre zarfında, yapmayı planlayıp ta yapamadığınız proje var mı?' sorusunu sordum. Sayın başkan ‘Tasarladığım tüm projeleri gerçekleştirdim' dedi. Bu diyalog bile orda yapılan başarılı çalışmaları gözler önüne sermeye yetti” Pıestany kentinde atık olan yaprakları da ilginç bir şekilde değerlendirdiğini ifade eden Bazencir: “Birde dikkatimi çeken başka bir çalışma ise, ağaç yapraklarından reçel yapılmasıydı. Bazı bölgelerde yapılan dev havuzlara dökülen ağaç yaprakları toplanıyor. Orada yaklaşık 6 ay bekletilen yapraklardan reçel yapılıyordu. Bu hem çevre temizliğini sağlıyor, hem de atık olan yapraklar değerlendiriliyordu. Bu tesis çok ilgimi çekti. Öte taraftan kâğıt, plastik ve çeşitli çöp türlerinin geri dönüşümündeki sistem fazlasıyla işlevseldir. Bu çalışmalardan etkilenmemek mümkün değil” Pıestany kentinden bir ekibin Bingöl'e geleceğini sözlerine ekleyen Bazencir, şunları aktardı. “Bizimde yaptığımız çalışmalar soruldu. Bizde bu konuda bilgi verdik. Özellikle gittiğimiz yıllarda yaptığımız çevreyle ilgili geri dönüşüm projesi ve yaptığımız çalışmalar hakkında bilgi verdik. Bizim davet edilmemizdeki amaçta yaptığımız çalışmalara ilişkindi. Oradaki temalarımız sırasında, uygulanan projeler hakkında detaylı bilgi alma imkânına kavuştuk. Tabiî ki amacımız Bingöl'e hizmettir. Avrupa standartlarında çevreyle ilgili çalışmalar hazırlamak ve onları uygulamaktır. Bu gezilerimiz bu amaçla gerçekleşmiş olup, önümüzdeki dönemlerde tekrarı olacaktır. Bizde gittiğimiz ülkeden yetkilileri davet ettik. 15 Temmuz'da Pıestany kentinden bir ekip ilimize gelecektir. İlimizin güzelliklerini tanıtacağız” şeklinde konuştu.
|
23.06.2026 20:46
 |
Bingöl'de Bir İlk! Böbrek Alınmadan Kanser Ameliyatı Yapıldı |
Bingöl Devlet Hastanesi'nde ilk kez gerçekleştirilen kapalı böbrek koruyucu kanser ameliyatında, 75 yaşındaki hastanın böbreğindeki 3,5 santimetrelik tümör başarılı bir operasyonla çıkarıldı. |
|
23.06.2026 17:38
 |
Bingöl'de İlaçlama Çalışmalarına Start Verildi |
Yaz aylarında artış gösteren haşere ve zararlılara mücadele kapsamında çalışmalarını başlatan Bingöl Belediyesi, kanal hatlarından parklara, su birikintilerinden yeşil alanlara kadar birçok noktada ilaçlama çalışması yürütüyor. Çalışmalar kapsamında mahallelerdeki ilaçlamaların da arttırılacağı vurgulandı. |
|
23.06.2026 17:26
 |
Bingöl Üniversitesi İçin 50 Kişi alınacak |
İŞKUR ve Bingöl Üniversitesi iş birliğinde yürütülecek İUP programına kabul edilecek 50 kişi, 30 Haziran 2026 tarihinde gerçekleştirilecek noter kurasıyla belirlenecek. Başvurular 22-26 Haziran 2026 tarihleri arasında İŞKUR İl Müdürlüğü, İŞKUR e-Şube, e-Devlet ve ALO 170 iletişim hattı üzerinden yapılabilecek. |
|
23.06.2026 12:45
 |
Zehirli Engereği Eliyle Yakalayıp Boynuna Doladı |
Solhan'da engerek yılanını yakalayan 'İmparator' lakaplı Ses Sanatçısı Yakup Koçak, tehlikeye dikkat çekerek uyardı: 'Sakın benim yaptığımı yapmayın. Bir ısırığı tahtalı köye gönderir.' |
|
22.06.2026 16:45
 |
Bingöl Belediyesi Yaz Kursları Başlıyor |
Bingöl Belediyesi Gençlik Merkezi tarafından düzenlenecek ücretsiz yaz kursları için başvurular başladı. Akademik, kültürel, sanatsal ve sportif alanlarda açılacak 21 branştaki kurslarla çocuklar ve gençler yaz tatilini verimli geçirme imkânı bulacak. |
|
22.06.2026 16:15
 |
O Artık Fahri Bir Gençli |
Genç Belediye Meclisi, ilçeden ayrılmaya hazırlanan Kaymakam Muhammet Güzel'e oy birliğiyle fahri hemşehrilik beratı verdi. İlçede bir kaymakama ilk kez verilen berat, duygusal anlara sahne oldu. |
|
|