Belediye kandil simidi dağıttı
Bingöl Belediyesi, Mevlit Kandili dolayısıyla cami çıkışında vatandaşlara kandil simidi dağıttı.
15 ŞUBAT 2011 SALI 08:27 |
0 |
2436 |
0 |
|
AA |
aa |
|
Yatsı namazı sonrası Ulu Cami, Recep Tayyip Erdoğan Mahallesi, Selahattin-i Eyyubi Cami, Kültür Mahallesi Cami ve Yeni Mahalle camilerinde kandil simidi dağıtımı yapan belediye ekiplerine vatandaşlar teşekkür etti. Vatandaşların kandillerini kutlayan Belediye Başkanı Serdar Atalay, “Kandillerin yüreklerin kin ve nefret duygularından temizlenmesi için fırsat olduğunu belirtti.
Önümüzdeki kandillerde de kandil simidinin bütün camilerde dağıtılacağını söyleyen Başkan Atalay, “Hz. Peygamber (sav); evrensel risaletini, yüce ahlakını ve örnek hayatını bütün insanlığa yeni bir ruhla anlatmak maksadıyla görevlendirilmiştir. Asırlardan beri bu gece; İslam âleminde "Mevlid Kandili" adıyla kutlana gelmiştir. Peygamberler zincirinin son halkası olarak gönderilen Efendimiz (sav), cehaletin her türlüsüne karşı savaş açmış, getirdiği ilim ve tefekkür anlayışıyla karanlıkları aydınlatmıştır. Hak, eşitlik, merhamet, sevgi, hoşgörü gibi ilahi prensiplerle insanı insana kul eden anlayışları kırmış, güçsüzün, yetimin, yoksulun ve kimsesizlerin koruyucusu olmuş, sevgi ve saygıyı yaygınlaştırarak, kin, nefret ve haset gibi kötü duyguları ortadan kaldırmış kardeşliği tesis etmiştir.
Peygamberimiz (sav) sadece Müslümanlar için değil, bütün insanlar için örnektir. Yüce dinimiz tüm insanlara kucak açarak iyi ahlakı, doğruluğu, barışı ve hoşgörüyü esas almıştır. İslam ülkelerinin ve tüm dünyanın acılar yaşadığı günümüzde peygamberimizin (sav) sunduğu mesajlara kulak vermeye ve ortaya koyduğu yüksek ahlakı örnek almaya daha çok ihtiyaç duyulmaktadır. Bu duygularla Mevlit Kandilinin; ilimize, ülkemize, İslam âlemine ve tüm insanlığa hayırlar getirmesini Yüce Allah'tan niyaz ederim” diye konuştu.
|
23.06.2026 20:46
 |
Bingöl'de Bir İlk! Böbrek Alınmadan Kanser Ameliyatı Yapıldı |
Bingöl Devlet Hastanesi'nde ilk kez gerçekleştirilen kapalı böbrek koruyucu kanser ameliyatında, 75 yaşındaki hastanın böbreğindeki 3,5 santimetrelik tümör başarılı bir operasyonla çıkarıldı. |
|
23.06.2026 17:38
 |
Bingöl'de İlaçlama Çalışmalarına Start Verildi |
Yaz aylarında artış gösteren haşere ve zararlılara mücadele kapsamında çalışmalarını başlatan Bingöl Belediyesi, kanal hatlarından parklara, su birikintilerinden yeşil alanlara kadar birçok noktada ilaçlama çalışması yürütüyor. Çalışmalar kapsamında mahallelerdeki ilaçlamaların da arttırılacağı vurgulandı. |
|
23.06.2026 17:26
 |
Bingöl Üniversitesi İçin 50 Kişi alınacak |
İŞKUR ve Bingöl Üniversitesi iş birliğinde yürütülecek İUP programına kabul edilecek 50 kişi, 30 Haziran 2026 tarihinde gerçekleştirilecek noter kurasıyla belirlenecek. Başvurular 22-26 Haziran 2026 tarihleri arasında İŞKUR İl Müdürlüğü, İŞKUR e-Şube, e-Devlet ve ALO 170 iletişim hattı üzerinden yapılabilecek. |
|
23.06.2026 12:45
 |
Zehirli Engereği Eliyle Yakalayıp Boynuna Doladı |
Solhan'da engerek yılanını yakalayan 'İmparator' lakaplı Ses Sanatçısı Yakup Koçak, tehlikeye dikkat çekerek uyardı: 'Sakın benim yaptığımı yapmayın. Bir ısırığı tahtalı köye gönderir.' |
|
22.06.2026 16:45
 |
Bingöl Belediyesi Yaz Kursları Başlıyor |
Bingöl Belediyesi Gençlik Merkezi tarafından düzenlenecek ücretsiz yaz kursları için başvurular başladı. Akademik, kültürel, sanatsal ve sportif alanlarda açılacak 21 branştaki kurslarla çocuklar ve gençler yaz tatilini verimli geçirme imkânı bulacak. |
|
22.06.2026 16:15
 |
O Artık Fahri Bir Gençli |
Genç Belediye Meclisi, ilçeden ayrılmaya hazırlanan Kaymakam Muhammet Güzel'e oy birliğiyle fahri hemşehrilik beratı verdi. İlçede bir kaymakama ilk kez verilen berat, duygusal anlara sahne oldu. |
|
|