Bunun nesi kötü?
en sıradan bir adamım.
Bana sıradan, basit cümlelerle anlatırsanız anlarım.
Şimdi
politikanın ve medyanın konuşkan insanları mümkünse bana basit bir
şekilde, “darbeci askerlerin sivil mahkemede yargılanmasının” niye kötü
olduğunu anlatabilir mi acaba?
“Darbeci askerlerin sivil mahkemede yargılanması neden kötü?”
Bence bu iyi ve doğru bir karar.
Ordunun
içinde birileri cunta kuruyorsa, darbe planlıyorsa, suç örgütlerine
katılıyorsa, bu insanlar sivil mahkemede yargılanmalı.
Deniz Baykal, CHP ve medyanın yazarları buna niye karşı?
Tabii aynı soruyu tersten bana sorabilirler.
“Darbecilerle, cuntacılar neden sivil mahkemede yargılansın?”
Benim sade ve net cevabım var buna.
“Darbecilerle
cuntacılar sivil mahkemede yargılanmalı çünkü askerî mahkemeler emir
komuta zinciri içinde çalışıyorlar... Bağımsız değiller... Adalete
uygun kararlar vermiyorlar.”
Neye dayanarak bunları söylüyorum?
İzninizle hemen onu da açıklayayım.
Şemdinli'de ne oldu?
İki astsubay, bir itirafçıyla birlikte Şemdinli'de bir kitabevini bombalarken suçüstü yakalandı.
Sivil mahkeme, bu adamları 39 yıla mahkûm etti.
Askerî mahkeme ne yaptı?
Bu adamları serbest bıraktı.
Hemen taze bir örnek daha vereyim.
Şu bizim yayınladığımız son “eylem planının” altında imzası olan albayla ilgili olarak Genelkurmay Askerî Savcılığı ne dedi?
“Kovuşturmaya gerek yoktur” dedi.
Sivil savcılık ne dedi?
“Tutuklanmalı” dedi.
Sivil mahkeme ne yaptı?
Daha sonra bıraksa da önce tutukladı.
Ve yargılanmasına karar verdi.
Bu iki örnek, askerî yargıyla sivil yargı arasındaki farkı anlatmaya yeterli mi acaba?
Şimdi siz de bana anlatın lütfen, neden darbecilerin sivil mahkemede yargılanmasına karşısınız?
Basit kelimelerle söyleyin.
Sıradan,
sakin, basit cümlelerle konuşamazsınız bu konularda, öyle yaptığınızda,
niyetiniz çok açık bir şekilde ortaya çıkar çünkü.
Bakın, bu ülkenin ordusu, devletten ve devleti yöneten hükümetten bağımsızlığını ilan etmiş bir ordu.
Ortam müsait olduğunda darbe yapıyor.
Ortam müsait olmadığında darbe planları hazırlayıp koşulları zorluyor.
28 Şubat “post modern” darbesiyle bankaları köküne kadar soyduruyor.
Kürt
sorunu gibi karmaşık bir konuyla karşılaştığında çözümü cinayetlerde
arıyor, takır takır adam öldürtüyor, canileri cezalandırmıyor, üstelik
bir de onlara madalya veriyor.
Susurluk, Ergenekon gibi
çetelere karışan elemanlarını engellemiyor, mafyayla ilişkisi Susurluk
döneminde saptanan Veli Küçük'ü generalliğe terfi ettiriyor.
Cumhurbaşkanlığı gibi hiç üstüne vazife olmayan işlere karışıp muhtıralar yayınlıyor.
Bütün bunların hukukla bir ilişkisi var mı?
Peki, hukuksuz bir ordu olabilir mi?
Orduyla çeteyi birbirinden ayıran çizgi hukuktur, hukuku ortadan kaldırırsanız ordu çeteleşir.
Çok
uzun yıllar önce ben Afrika'da dolaşırken, Zaire'de turistlerin en
korktukları şey sokaklarda askerlerle karşılaşmaktı çünkü askerler
sokakta rastladıklarını soyuyorlardı.
Bu çok abartılı bir örnek olarak mı gözüktü size?
Açın bir okuyun bakalım Susurluk raporunu, kim kimden ne haraçlar almış.
Açın bir okuyun JİTEM davasının dosyalarını, kim kimi nasıl vurup öldürmüş.
Ordu bağımsız olmaz, olamaz.
Silahlı
bir gücü “denetimsiz” bırakırsanız kaçınılmaz olarak çeteleşir,
elindeki silahı kendi iktidarı ve çıkarı için kullanmaya başlar.
Hukukun
kurumsal denetimi olmadan da herhangi bir komutanın “iyi niyeti” suçu
önlemeye yetmez, Orgeneral Özkök bu ordunun gördüğü en iyi
komutanlardan biriydi, onun zamanında darbe planları hazırlandı.
Orgeneral Başbuğ, “Ben demokrasinin güvencesiyim” dedi, karargâhından Ergenekon sanığı çıktı.
“Darbecilerin,
ağır suçlara bulaşan askerlerin sivil mahkemelerde yargılanmasına”
karşı çıkanlar, siz, bunların devamını mı istiyorsunuz?
Bunların devamı orduyu prestijli, saygıdeğer ve “yıpranmamış” bir ordu mu yapar?
Ben “darbecilerin, ağır suçlara karışanların” sivil mahkemede yargılanmasını istiyorum.
Bir orduyu ordu yapan hukuktur, silah değil.
Silah, çetede de var çünkü.
Taraf

02 TEMMUZ 2009 PERŞEMBE 16:05 |
0 |
1134 |
0 |
|
AA |
aa |
|
|
23.06.2026 20:46
 |
Bingöl'de Bir İlk! Böbrek Alınmadan Kanser Ameliyatı Yapıldı |
Bingöl Devlet Hastanesi'nde ilk kez gerçekleştirilen kapalı böbrek koruyucu kanser ameliyatında, 75 yaşındaki hastanın böbreğindeki 3,5 santimetrelik tümör başarılı bir operasyonla çıkarıldı. |
|
23.06.2026 17:38
 |
Bingöl'de İlaçlama Çalışmalarına Start Verildi |
Yaz aylarında artış gösteren haşere ve zararlılara mücadele kapsamında çalışmalarını başlatan Bingöl Belediyesi, kanal hatlarından parklara, su birikintilerinden yeşil alanlara kadar birçok noktada ilaçlama çalışması yürütüyor. Çalışmalar kapsamında mahallelerdeki ilaçlamaların da arttırılacağı vurgulandı. |
|
23.06.2026 17:26
 |
Bingöl Üniversitesi İçin 50 Kişi alınacak |
İŞKUR ve Bingöl Üniversitesi iş birliğinde yürütülecek İUP programına kabul edilecek 50 kişi, 30 Haziran 2026 tarihinde gerçekleştirilecek noter kurasıyla belirlenecek. Başvurular 22-26 Haziran 2026 tarihleri arasında İŞKUR İl Müdürlüğü, İŞKUR e-Şube, e-Devlet ve ALO 170 iletişim hattı üzerinden yapılabilecek. |
|
23.06.2026 12:45
 |
Zehirli Engereği Eliyle Yakalayıp Boynuna Doladı |
Solhan'da engerek yılanını yakalayan 'İmparator' lakaplı Ses Sanatçısı Yakup Koçak, tehlikeye dikkat çekerek uyardı: 'Sakın benim yaptığımı yapmayın. Bir ısırığı tahtalı köye gönderir.' |
|
22.06.2026 16:45
 |
Bingöl Belediyesi Yaz Kursları Başlıyor |
Bingöl Belediyesi Gençlik Merkezi tarafından düzenlenecek ücretsiz yaz kursları için başvurular başladı. Akademik, kültürel, sanatsal ve sportif alanlarda açılacak 21 branştaki kurslarla çocuklar ve gençler yaz tatilini verimli geçirme imkânı bulacak. |
|
22.06.2026 16:15
 |
O Artık Fahri Bir Gençli |
Genç Belediye Meclisi, ilçeden ayrılmaya hazırlanan Kaymakam Muhammet Güzel'e oy birliğiyle fahri hemşehrilik beratı verdi. İlçede bir kaymakama ilk kez verilen berat, duygusal anlara sahne oldu. |
|
|