KİM KİMDİR FİRMA REHBERİ Hemen Üye Ol Üye Girşi
Uye Girişi
Giriş
Beni Hatırla
Yeni Üye Kayıt
Haber sitemizin aktivitelerinden yararlanmak için üyelik başvuru yapın.
Hemen Üye Olun
Uye Hizmetleri
 
24 Haziran 2026 Çarşamba
°C

Çevre günü'nde çevre için slogan attılar

Esnaf ve vatandaşlara çevre bilinciyle ilgili broşürler dağıtan öğrenciler, temiz çevre için slogan attılar.

Çevre günü`nde çevre için slogan attılar
06 HAZİRAN 2009 CUMARTESİ 10:46
0
2257
0
AA aa
5 Haziran Dünya Çevre Günü İl Çevre ve Orman Müdürü Bedrettin Taşkesen ve beraberindekiler Vali Balkanlıoğlu, Vali Yardımcısı Aydın ve Belediye Başkan Vekili Gündoğdu’yu makamında ziyaret ettiler. İl Çevre ve Orman Müdürlüğü'nün Hükümet Konağı önündeki Atatürk Anıtı'na çelenk koymasıyla başlayan program daha sonra İl Çevre ve Orman Müdürü Bedrettin Taşkesen, Şube Müdürü Mustafa Yıldırım, Cumhuriyet Kız YİBO İzciler Grubu ve İzci Lideri Cevdet Çaka’nın Vali İrfan Balkanlıoğlu, Vali Yardımcısı Abdulaziz Aydın ve Bingöl Belediye Başkan Vekili Ahmet Gündoğdu’yu makamında ziyaret etmesiyle sürdü. İklimlerin ve dengelerin değiştiğinin altını çizen Vali Balkanlıoğlu: “Bizim memlekete Bingöl’den daha fazla kar yağardı. Şimdi ise karı unuttuk. Kar yağdığında insanlar seviniyor. Dolayısıyla barajlarımız boşaldı, dünya çölleşti. İklim dengesi tamamen insanoğlu ve diğer mahlûkatın yaşayamayacağı şekilde dönüşmeye başladı. Bazı bitki ve hayvan türleri artık bize gelmeyecek şekilde veda ettiler. Nesilleri yok oldu. Bu böyle olursa yaşam halkaları birer birer koptukça en son halka insandır, sıra insana da gelecek. Bu halkaların kopması yaşam zincirinde insanoğlu gelecekte kendi felaketini hazırlıyor. Sağlıklı yaşayacağız. Çevremize saygı gösterip dünyanın dengesini bozmadan yaşamamız gerekir. İnsanoğlunun müdahale ettiği çevre bozuluyor. Çevre kirliliği konusunda bütün gençliğin, çocuk ve öğrencilerin bilinçlenmesi gerekir. Bu konuda İl Çevre ve Orman Müdürlüğümüze teşekkür ediyorum. En azından Bingöl ölçeğinde bile olsa çocuklarımıza ‘Dünya Çevre Günü’nde bir takım etkinliklerle çevrenin önemini hatırlatıyorlar” dedi. Belediyeye ziyaret Heyet, daha sonra Bingöl Belediye Başkan Vekili Ahmet Gündoğdu’yu makamında ziyaret etti. Doğa zenginliklerinin her geçen güz azaldığını belirten İl Çevre ve Orman Müdürü Bedrettin Taşkesen, her canlının toprağa, suya ve havaya ihtiyacı olduğunu, bunlardan birinin olmadan yaşamın olamayacağını söyledi. Doğanın insanlara birçok nimetler sunduğunu ve bu nimetlerin hepsinin insan için olduğunu ifade eden Taşkesen konuşmasına şöyle devam etti. “Doğa zenginliklerimiz her geçen gün azalmaktadır. Sanayileşme ve kentlerdeki nüfus yoğunlukları, çevre sorunlarının artmasına sebep olmuştur. Bütün ülkelerin ortak sorunu haline gelen çevre kirlenmesi, günümüzde insan sağlığını tehdit eder boyutlara ulaşmıştır. Önceliğimiz kirliliği önlemek ve var olan kirliliği yok etmek. Günümüzde küresel ısınma ile iklim farklılıkları meydana gelmeye başlamıştır. Dünya nüfusunun hızla artmasına rağmen su kaynaklarının sabit olması, su ihtiyacının hızla artmasına sebep olacaktır. Bilinçli su kullanımıyla, hayat kalitemizi bozmadan alacağımız basit önlemlerle su kaynaklarımızın kirlenmesini ve tükenmesini önleyebiliriz. Unutmayalım ki; gereksiz yere harcadığımız her damla su, nehirlerin kurumasını, balıkların tükenmesini, barajların boşalmasını hızlandıracaktır. Bizlere emanet edilen bu topraklar üzerinde, birbirimizin haklarına saygılı, sağlıklı ve güzel bir çevrede tüm canlıların yaşama hakkına saygılı bir anlayış içinde elimizden gelen tüm gayreti göstermeliyiz. Temiz ve yaşanılabilir bir Bingöl için el ele. Biz sadece çevre gününü bir gün kutlamıyoruz. UNESCO’nun dünya çevre gününü ilan etmesiyle bütün dünyada kutlanan bir olaydır bu. Biz 1 güne faaliyetlerimizi sığdırmıyoruz. Milli Eğitim ile yılın 8 ayını çevreyi koruma ve bilgilendir faaliyetleri sürdürüyoruz. Öğrencilerimizi bilgilendiriyoruz. Yarışmalar yapıyoruz. Bizler bugünün önemine dikkat çekerek çevreyi daha temiz tutup sağlıklı yaşamak için faaliyet sürdürüyoruz” şeklinde konuştu. Temiz çevre için slogan attılar Ziyaretin ardından Vali Yardımcısı Abdulaziz Aydın, İl Çevre ve Orman Müdürü Bedrettin Taşkesen, FEDAŞ Müdürü Abdulkadir Arslanboğa, kurum amirleri, okul müdürleri, çok sayıda öğrenci, 1 Nolu Sağlık Ocağı'nın önünden Hacı Hıdır Camii önüne kadar çöp topladılar. Esnaf ve vatandaşlara çevre bilinciyle ilgili broşürler dağıtarak ilerleyen öğrenciler, temiz çevre için slogan attılar. Ödüller sahiplerini buldu Hacı Hıdır Camii önünde sona eren yürüyüşün akabinde ise ödül dağıtımına geçildi. İl Çevre ve Orman Müdürlüğü ve İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün ortaklaşa düzenlediği 'En Çevreci Okul' yarışmasında dereceye giren okullara hediyeleri verildi. 'En Çevreci Okul' yarışmasında dereceye giren Atatürk İlköğretim Okulu’na bilgisayar, 2. olan Cumhuriyet Kız YİBO ve 3. olan Ankara Büyükşehir Belediyesi İlköğretim Okulu’na dijital fotoğraf makinesi verildi. Çevre günü nedeniyle yapılan resim, şiir ve kompozisyon yarışmasında dereceye giren öğrenciler belli oldu. 'Çevre' konulu resim yarışmasında Sancak İlköğretim Okulu öğrencisi Sonay Berçedoğmuş birinci, Cumhuriyet İlköğretim Okulu öğrencisi Medine Göçük ikinci ve Ankara Büyükşehir İlköğretim Okulu öğrencisi İlknur Bilgi üçüncü oldu. Yarışmaya dereceye giren öğrencilere çeşitli ödüller verildi. Ödül töreni esnasında kısa bir konuşma yapan Vali Yardımcısı Abdulaziz Aydın, çevrenin sadece bugün değil sürekli hatırlanması ve dikkat edilmesi gereken bir konu olduğunu söyledi. Bingöl çevresinde de gençlere çok büyük görevler düştüğünü belirten Vali Yardımcısı Aydın: “İçinde yaşadığımız binalar, okullar, çevre ve sokakları her alanda bu ilke ve kurallara dikkat ederek temiz tutmamız, buna da riayet etmemiz, uymayanları uyarmamız gerekiyor. Valilik adına sizleri tebrik ediyorum” diye konuştu.
YORUM YAZIN
Profiliniz ziyaretci statüsünde görünüyor. Yorumlarınız aşağıdaki isimle yayınlanacaktır
Değiştir
Dilerseniz web sitemize üye olarak daha özgün bir profil oluşturabilir ve yorumlarınızı hesabınızdan takip edebilirsiniz
Kodu Girin
Yapacağınız yorumların şiddet ve hakaret içermemesine lütfen dikkat edin. Aksi taktirde yorumlarınız onaylanmayacaktır. Gönder
23.06.2026
20:46
Bingöl`de Bir İlk! Böbrek Alınmadan Kanser Ameliyatı Yapıldı
Bingöl'de Bir İlk! Böbrek Alınmadan Kanser Ameliyatı Yapıldı
Bingöl Devlet Hastanesi'nde ilk kez gerçekleştirilen kapalı böbrek koruyucu kanser ameliyatında, 75 yaşındaki hastanın böbreğindeki 3,5 santimetrelik tümör başarılı bir operasyonla çıkarıldı.
23.06.2026
17:38
Bingöl`de İlaçlama Çalışmalarına Start Verildi
Bingöl'de İlaçlama Çalışmalarına Start Verildi
Yaz aylarında artış gösteren haşere ve zararlılara mücadele kapsamında çalışmalarını başlatan Bingöl Belediyesi, kanal hatlarından parklara, su birikintilerinden yeşil alanlara kadar birçok noktada ilaçlama çalışması yürütüyor. Çalışmalar kapsamında mahallelerdeki ilaçlamaların da arttırılacağı vurgulandı.
23.06.2026
17:26
Bingöl Üniversitesi İçin 50 Kişi alınacak
Bingöl Üniversitesi İçin 50 Kişi alınacak
İŞKUR ve Bingöl Üniversitesi iş birliğinde yürütülecek İUP programına kabul edilecek 50 kişi, 30 Haziran 2026 tarihinde gerçekleştirilecek noter kurasıyla belirlenecek. Başvurular 22-26 Haziran 2026 tarihleri arasında İŞKUR İl Müdürlüğü, İŞKUR e-Şube, e-Devlet ve ALO 170 iletişim hattı üzerinden yapılabilecek.
23.06.2026
12:45
Zehirli Engereği Eliyle Yakalayıp Boynuna Doladı
Zehirli Engereği Eliyle Yakalayıp Boynuna Doladı
Solhan'da engerek yılanını yakalayan 'İmparator' lakaplı Ses Sanatçısı Yakup Koçak, tehlikeye dikkat çekerek uyardı: 'Sakın benim yaptığımı yapmayın. Bir ısırığı tahtalı köye gönderir.'
22.06.2026
16:45
Bingöl Belediyesi Yaz Kursları Başlıyor
Bingöl Belediyesi Yaz Kursları Başlıyor
Bingöl Belediyesi Gençlik Merkezi tarafından düzenlenecek ücretsiz yaz kursları için başvurular başladı. Akademik, kültürel, sanatsal ve sportif alanlarda açılacak 21 branştaki kurslarla çocuklar ve gençler yaz tatilini verimli geçirme imkânı bulacak.
22.06.2026
16:15
O Artık Fahri Bir Gençli
O Artık Fahri Bir Gençli
Genç Belediye Meclisi, ilçeden ayrılmaya hazırlanan Kaymakam Muhammet Güzel'e oy birliğiyle fahri hemşehrilik beratı verdi. İlçede bir kaymakama ilk kez verilen berat, duygusal anlara sahne oldu.
Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları gazete ve haber kaynaklarına aittir
©Copyright 2017
Haberler, Fotoğraf Galerisi, Video Galerisi, Köşe Yazıları ve daha fazlası için arama yapın