Çocuklar için toplandılar
Bingöl Baro Başkanı Abdullah Alakuş'un da olduğu 31 ilin baro başkanları, çocuk hakları ve çocuk hak ihlalleri için Diyarbakır'da bir araya geldi.
01 NİSAN 2018 PAZAR 22:10 |
1 |
1644 |
0 |
|
AA |
aa |
|
Türkiye'de bulunan 31 Baro yönetimi Diyarbakır'da ‘Çocuk Çalıştayı' düzenledi. Liv Suit Otelde düzenlenen çalıştaya Diyarbakır, Adana, Adıyaman, Amasya, Ankara, Antalya, Aydın, Bartın, Batman, Bilecik, Bingöl, Bolu, Bursa, Çanakkale, Denizli, Elazığ, Eskişehir, Gaziantep, Hatay, İzmir, Kocaeli, Kütahya, Muğla, Muş, Rize, Sakarya, Siirt, Şanlıurfa, Şırnak, Trabzon ve Van barosu başkanları katıldı.
Basına kapalı gerçekleştirilen çalıştaya ilişkin açıklamada bulunan Diyarbakır Baro Başkanı Ahmet Özmen, barolarla birlikte ortaklaşmayı sağlamayı hedeflediklerini ve bu doğrultuda çocuk hakları konusunda ortak bir mücadele yürütebilmesini sağlamak istediklerini belirtti.
Özmen; “Çocuk hakları alanında son yıllarda çok ciddi bir artış ile hak ihlallerine tanıklık ediyoruz. Biz baroların, hukuk ve insan hakları örgütü olarak yaşanan bu çocuk hak ihlalleri karşısında sessiz kalmamız beklenemez. Çocuk hak ihlallerini ortadan kaldıracak çocuk haklarının tam anlamıyla sağlandığı bir ülke ve dünya mücadelesi veren bir kurumuz. Türkiye'deki tüm baroları Diyarbakır'da çocuk hakları merkezliğimizin aracılığıyla tüm baroların çocuk hakları merkezlerini ve komisyonlarını davet ederek burada çocuk hakları alanında Türkiye'nin tamamında hangi ilde ve bölgede hangi sorunların daha fazla yaşandığı bu sorun alanlarını, kaynaklarını ve kökünü tespit edilmesi, yaşanan hak ihlallerinin neden kaynaklandığının masaya yatırılması için toplandık. Sorunları masaya yatırıp sonrasında bunun çözüm önerilerini geliştirmek, çocuk hak ihlallerini ortadan kaldırmak için neler yapılacağını konuşacağız. Bu çok anlamlı katılım ve büyük bir sayı bu baroların çocuk hakları alanında ileride ortak bir mücadele yürütebileceklerine dair olan umudumuzu da büyüttü ve çocuk hakları alanında ortak çalışmalar yapabileceğimizi bizlere gösterdi” diye konuştu.
|
23.06.2026 20:46
 |
Bingöl'de Bir İlk! Böbrek Alınmadan Kanser Ameliyatı Yapıldı |
Bingöl Devlet Hastanesi'nde ilk kez gerçekleştirilen kapalı böbrek koruyucu kanser ameliyatında, 75 yaşındaki hastanın böbreğindeki 3,5 santimetrelik tümör başarılı bir operasyonla çıkarıldı. |
|
23.06.2026 17:38
 |
Bingöl'de İlaçlama Çalışmalarına Start Verildi |
Yaz aylarında artış gösteren haşere ve zararlılara mücadele kapsamında çalışmalarını başlatan Bingöl Belediyesi, kanal hatlarından parklara, su birikintilerinden yeşil alanlara kadar birçok noktada ilaçlama çalışması yürütüyor. Çalışmalar kapsamında mahallelerdeki ilaçlamaların da arttırılacağı vurgulandı. |
|
23.06.2026 17:26
 |
Bingöl Üniversitesi İçin 50 Kişi alınacak |
İŞKUR ve Bingöl Üniversitesi iş birliğinde yürütülecek İUP programına kabul edilecek 50 kişi, 30 Haziran 2026 tarihinde gerçekleştirilecek noter kurasıyla belirlenecek. Başvurular 22-26 Haziran 2026 tarihleri arasında İŞKUR İl Müdürlüğü, İŞKUR e-Şube, e-Devlet ve ALO 170 iletişim hattı üzerinden yapılabilecek. |
|
23.06.2026 12:45
 |
Zehirli Engereği Eliyle Yakalayıp Boynuna Doladı |
Solhan'da engerek yılanını yakalayan 'İmparator' lakaplı Ses Sanatçısı Yakup Koçak, tehlikeye dikkat çekerek uyardı: 'Sakın benim yaptığımı yapmayın. Bir ısırığı tahtalı köye gönderir.' |
|
22.06.2026 16:45
 |
Bingöl Belediyesi Yaz Kursları Başlıyor |
Bingöl Belediyesi Gençlik Merkezi tarafından düzenlenecek ücretsiz yaz kursları için başvurular başladı. Akademik, kültürel, sanatsal ve sportif alanlarda açılacak 21 branştaki kurslarla çocuklar ve gençler yaz tatilini verimli geçirme imkânı bulacak. |
|
22.06.2026 16:15
 |
O Artık Fahri Bir Gençli |
Genç Belediye Meclisi, ilçeden ayrılmaya hazırlanan Kaymakam Muhammet Güzel'e oy birliğiyle fahri hemşehrilik beratı verdi. İlçede bir kaymakama ilk kez verilen berat, duygusal anlara sahne oldu. |
|
|