Hemen Üye Ol Üye Girşi
Uye Girişi
Giriş
Beni Hatırla
Yeni Üye Kayıt
Haber sitemizin aktivitelerinden yararlanmak için üyelik başvuru yapın.
Hemen Üye Olun
Uye Hizmetleri
 
26 Ocak 2021 Salı
3 °C Güneşli

Çöpten elektrik üretiliyor

Karakoçan Belediyesi'nin kurduğu katı atık deposundan Bingöl'e şimdiye kadar 750 ton çöp getirildi. Merkez başta olmak üzere çevre illerden getirilen çöpler Bingöl'de elektriğe dönüştürülüyor.

29 KASIM 2020 PAZAR 15:55
9
2895
12
AA aa
Çöpten elektrik üretiliyor

Elazığ'ın Karakoçan ilçesi kurulduğu 1937 yılından itibaren yaşadığı çöp sorununu, yapılan Katı Atık Depolama Tesisi ile çözdü.

Karakoçan Belediyesi Katı Atık Depolama Tesisi 1 ay önce kuruldu. Tesisin kurulmasıyla birlikte vahşi çöp depolama sorunu ortadan kalktı. Bu sayede günlük yaklaşık 25 ton çöp katı atık depolama tesisinde toplanıyor. Toplanan çöpler günlük olarak ilçeye kazandırılan çöp transfer rampasında özel olarak alının semi treylerlerle Bingöl'e gönderiliyor ve burada elektrik enerjisine dönüştürülüyor. Bugün kadar yaklaşık 750 ton çöp ilçeye sınır olan Bingöl'e gönderilerek enerjiye dönüşümü sağlandı. Seçimlerde en büyük vaatlerinin çöp sorunun çözmek olduğunu belirten İlçe Belediye Başkanı Ayhan Akbaba, hem sorunun çözüme kavuşturulduğunu, hem de enerji üretimine destek sağlandığını aktardı.

“Çalışmalarımızı tüm hızıyla devam ettiriyoruz”

Elazığ depremi sonrasında pandemi süreçlerine rağmen çalışmalarına aralıksız devam ettiklerini dile getiren İlçe Belediye Başkanı Ayhan Akbaba, “Göreve geldiğimiz 1,5 yıllık süre zarfında çeşitli işler yapmaya devam ettik ve etmeye devam ediyoruz. Elazığ depremi ve pandemi süreci derken hayata olumsuz etkenlere rağmen bizler yolumuza devam ediyoruz. 45 projeye yakın bir kitapçığımız vardı. Bu projelerimizin yaklaşık yüzde 50'sini gerçekleştirme aşamasına vardık. Kalan 3,5 yılda ise bu projelerin tamamını bitirmeyi planlıyoruz. Seçimlerde ilçe halkına çöp sorununu halledeceğimizin sözünü vermiştik. Bizim için çok önemli bir adımdı. 1937 yılında kurulan bir ilçemiz var ve 80 yıla yakındır da hep vahşi depolama ile çöpler depolanıyordu” dedi.

"Çöpler elektrik enerjisine dönüşüyor”

Bir aylık süre zarfında ilçedeki çöp sorunu ile ilgili büyük bir değişim yaşadıklarını ifade eden Akbaba, “Bildiğimiz kadarıyla yaptığımız sistem Doğu Anadolu Bölgesinde bir ilk. İlçeye bir çöp transfer rampası kazandırdık ve akabinde de bir semi treyler aldık. Bu sistem ile ilçede çıkan tüm çöpleri Bingöl'e gönderiyoruz ve orada elektrik enerjisine dönüşüyor. Günlük ortalama 25 tona yakın çöp toplayıp gönderiyoruz. Bir aylık bir süreçte ise 750 ton civarı çöpü bugüne kadar Bingöl'e göndermiş olduk. İlçemizde kendi çöp araçlarımızla topladığımız çöpleri transfer rampasına günde iki defa geliyor. Rampada yaptığımız huni sistemi ile tıra yükleniyor. Daha sonrasında ise arkadaşlar alıp Bingöl'e götürüyor. Bu bizim için bir başarıydı. Karakoçan Belediyesi olarak vahşi depolamaya son veren bir belediyeyiz” diye konuştu.

 

YORUM YAZIN
Profiliniz ziyaretci statüsünde görünüyor. Yorumlarınız aşağıdaki isimle yayınlanacaktır
Değiştir
Dilerseniz web sitemize üye olarak daha özgün bir profil oluşturabilir ve yorumlarınızı hesabınızdan takip edebilirsiniz
Kodu Girin
Yapacağınız yorumların şiddet ve hakaret içermemesine lütfen dikkat edin. Aksi taktirde yorumlarınız onaylanmayacaktır. Gönder
Misafir Kullanıcı (@Misafir_64871)
30 Kasım 2020 Pazartesi 22:56
Bingöl en güzel yeri üniversite olması gereken yer çöplük olmuş sözde tesisin yanındaki köyleri halini ve hastalık tehlikesi altında olduğunu bilen varmı insan sağlığı üretilen elektirekten dahaki önemli ayiptir
Beğendim (0) Beğenmedim (0)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_64863)
30 Kasım 2020 Pazartesi 15:45
Karakoçan Spor Kulübü 3. Türkiye liginde oynuyor. Solhan voleybolda ligde oynuyor. Bingöl maalesef konuşanı çok icraatı yok gibi. Allah yine de Belediye Başkanı Erdal beyden razı olsun, son yaptıkları ile Bingöl ile benzedi. Köylü ve taşra politikacılığına devam edilirde Bingölün geleceğine çok yazık olur. Allah Bingölü korusun, Allah Bingöllülere darlık vermedin. Selam ve hürmetlerimle. İyi ki Bingöl Online var.
Beğendim (2) Beğenmedim (3)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_64864)
30 Kasım 2020 Pazartesi 16:33
@Misafir Kullanıcı Bu çöp için bir diyeceğin var mı? Onu söyle.
Beğendim (1) Beğenmedim (0)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_64861)
30 Kasım 2020 Pazartesi 12:11
Bingöl' e hakaret gibi haber
Beğendim (5) Beğenmedim (2)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_64859)
30 Kasım 2020 Pazartesi 11:56
Çevre illerin ilçesi olduk, sömürgesi olduk yetmedi, şimdi de çöplüğü olduk !!
Beğendim (5) Beğenmedim (3)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_64854)
30 Kasım 2020 Pazartesi 00:53
Bingöl Online,
Size hayret ediyorum: Bunun niçin Bingöl'de kurulduğunu, Bingöl'e ne gibi bir yararı ve zararı olduğunu hiç mi düşünmek ve yorum olaark bu haberde sormak aklınıza gelmedi? Öyle bir haber yapmışsınız ki, sanki Karakoçan Belediyesi Online Bülteni gibi yayın yapmışsınız.
Vallahi içim acıdı.
Ahmet KAYINTU
Beğendim (1) Beğenmedim (3)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_64853)
30 Kasım 2020 Pazartesi 00:48
Bingöl Online,
Lütfen bütün Bingöl'ü uyandırın ve bu çöp depolamayı hep birlikte kaldıralım.
Beğendim (3) Beğenmedim (2)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_64852)
30 Kasım 2020 Pazartesi 00:44
Sayın Bingöl Online,
Detayları sizin Bingöl Online sitenizde yer alan ibretlik bir olayı yayınlamanızı rica ederim: Bingöl Üniversitesi 2009 yılında Karakoçan'da bir yüksekokul açtı. o zaman yaklaşık 35 yıllık bir üniversite olan Fırat Üniversitesi Karaoçan'a bir yüksekokul açmaya tenezzül etmezken, oraya Bingöl Üniversitesinin yüksekokul açmasını hazmedemediler ve bir yıl geçmeden onu elimizden alarak Elazığ Fırat Üniversitesine bağladılar. Yani demem o ki: Bu komşularımız maalesef bize ancak çöplerini verirler, çöplerini !! Bütün Bingöl olarak buna karşı çıkmalı, buna son vermeliyiz !!
Beğendim (4) Beğenmedim (0)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_64851)
30 Kasım 2020 Pazartesi 00:24
Bu konu üzerinde Bingöl halkı ve yetkililer olarak çok ciddi bir şekilde durmamız gerekir. Neden kendi ilçelerinde değil deına, Karakoçan Kovancılar veya Elazığ sınırına de Bingöl'e gönderiyorlar? Çok merak ediyorum: Peki elde edilen elektrik acaba nereye gidyor? Belediye başkanı lütfedip bunu da açıklasa çok yerinde olur. Bu kesinlikle Bingöl için çevreye zarardan başka bir şey değil. Aklım almıyor: Adamlar çöplerini- başka bir katma değerini değil de-çöplerini bizim doğamızı kirletecek şekilde gönderiyorlar. Başta TEMA Bingöl Şubesi olarak hepimiz ve tüm yetkilileri duyarlığa davet ediyorum.
Beğendim (2) Beğenmedim (0)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_64848)
29 Kasım 2020 Pazar 20:09
Bingöl'ün çöpünü döktüğünüz yerden dolayı 6 köy size her gün beddua ediyor. Kulağınız çınlarsa doktora gitmeyin yani. Köylüleri arıtma tesisi yapacağız diye kandırdınız. Şimdi ise özellikle sıcak havalarda kardeşler köyü, havsel, beyaztoprak, Göl tepesi, kervansaray, kantar konutlar, sarıçiçek, hacıçayır ve germik kokudan ciddi anlamda rahatsız. Belediye yetkilileri,defalarca söylenmesine rağmen çözüm bulmuyor maalesef.
Beğendim (2) Beğenmedim (0)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_64843)
29 Kasım 2020 Pazar 16:57
Bingol ,lün engüzel yerini katı atık merkezi yaptınız yatacak yeriniz yok soruyorum çöp suyu nereye gidiyor dünyada örmeyi yok bir serveti parayla taşıyarak parayla gömmek bi de çevreye zarar vermek holanda yerin de geri dönüşüm yaparak bu işi yapıyor bunlarda tasimaya para gommeye para bide sözüm ona elektirik üretiyormus biz de inandık bénâ hol
Beğendim (11) Beğenmedim (5)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_64860)
30 Kasım 2020 Pazartesi 11:57