KİM KİMDİR FİRMA REHBERİ Hemen Üye Ol Üye Girşi
Uye Girişi
Giriş
Beni Hatırla
Yeni Üye Kayıt
Haber sitemizin aktivitelerinden yararlanmak için üyelik başvuru yapın.
Hemen Üye Olun
Uye Hizmetleri
 
14 Ağustos 2026 Cuma
°C

'Diyabeti önlemek bunama riskini azaltabilir'

Sebze ve meyveye dayalı diyet yapılmalı...

`Diyabeti önlemek bunama riskini azaltabilir`
07 AĞUSTOS 2010 CUMARTESİ 14:04
0
1950
0
AA aa
Emma Wilkinson

BBC Sağlık muhabiri


Diyabet ve depresyonun önlenmesi, bunama vakalarının azaltılması yolundaki çabalara önemli katkı sağlayabilir.

İngiliz Tıp Dergisi'nde yayımlanan yeni bir araştırmanın sonuçları, eğitim düzeyindeki artışla sebze ve meyveye dayalı beslenmenin de büyük bir etkisi olacağını ortaya koyuyor.

İngiltere'de 2025 yılına gelindiğinde bunamadan muzdarip insan sayısının bir milyonu bulacağı öngörülüyor.

Bu son araştırma İngiltere'de hastaların, aile doktorlarının bu rahatsızlığı yaşadıklarını teşhis etmekte geç kalmaları yüzünden, erken müdahale ve tedavi seçeneklerinden de mahrum kaldıklarını gösteriyor.

Bunama vakalarında obezite, yüksek tansiyon ve yüksek kolesterol önemli risk faktörleri arasında görülüyor.

Araştırma kapsamında İngiliz ve Fransız uzmanlar, bunama vakalarının yükünün azaltılması için kamu sağlığı çalışmalarında hangi alanlarda önlem alınması gerektiğini belirlemeyi amaçlamışlar.

1400 kişilik araştırma
Buna göre 1400 yaşlı denek, araştırmanın ikinci, dördüncü ve yedinci yıllarında bunama belirtilerinin anlaşılabilmesi için üç kez teste tabi tutulmuş.

Bunun yanı sıra kilo, boy, eğitim düzeyleri, aylık gelirleri, hareket kabiliyetleri, beslenme düzenleri, alkol ve sigara tüketim oranları karşılaştırılmış.

Zeka seviyelerinin ölçümü için bazı metin okuma testleri uygulanmış.

Uzmanlar, bunun sonucunda depresyonun önünün kesilmesi, sebze ve meyveye dayalı beslenme düzeni sayesinde, demans-bunama vakalarının yüzde 21 oranında azaltılabildiğini belirlediklerini söylüyor.

Önümüzdeki yedi yıllık süreçte, genel nüfuz bazında eğitim düzeyinin artırılması, okumanın teşvik edilmesi de yeni bunama vakalarında tahminen yüzde 18'lik bir azalma sağlayabilir.

İngiliz Tıp Dergisi'nde yayımlanan ikinci bir araştırma da 135 bin kişinin sağlık kayıtları üzerinde yapılan analizin, bunama teşhisi konan kişilerin, teşhisten sonraki yıl içinde ölme olasılıklarının, hasta olmayanların üç katı olduğunu ortaya koyuyor.

Bu durum da hastalığın ileri aşamalarında teşhis edilmiş olduğu fikrini veriyor.

Alzheimer Derneği'nin direktörü Profesör Clive Ballard'a göre çözüm, sağlıklı bir hayat tarzından geçiyor.

YORUM YAZIN
Profiliniz ziyaretci statüsünde görünüyor. Yorumlarınız aşağıdaki isimle yayınlanacaktır
Değiştir
Dilerseniz web sitemize üye olarak daha özgün bir profil oluşturabilir ve yorumlarınızı hesabınızdan takip edebilirsiniz
Kodu Girin
Yapacağınız yorumların şiddet ve hakaret içermemesine lütfen dikkat edin. Aksi taktirde yorumlarınız onaylanmayacaktır. Gönder
14.08.2026
02:27
Yeni hastaneye 617 metrelik altyapı
Yeni hastaneye 617 metrelik altyapı
Bingöl Belediyesi, 500 yataklı yeni devlet hastanesinin kanalizasyon ve yağmur suyu hatlarını tamamladı. Hastane yerleşkesine toplam 617 metrelik altyapı hattı döşendi.
14.08.2026
02:26
Bingöl`de yerel basına İŞKUR`dan 9 aya kadar istihdam desteği
Bingöl'de yerel basına İŞKUR'dan 9 aya kadar istihdam desteği
Bingöl'de basın sektörüne İŞKUR'dan 9 aya kadar destek sağlanırken, program sonrasında en az 9 ay da istihdam şartı getirildi.
14.08.2026
02:25
Kadim Aşiretler Federasyonu`ndan çerçeve yasasına destek açıklaması
Kadim Aşiretler Federasyonu'ndan çerçeve yasasına destek açıklaması
Kadim Aşiretler Federasyonu Bingöl İl Temsilcisi Erkan İŞERİ 'Milli Dayanışma ve Toplumsal Bütünleşmenin Güçlendirilmesine Dair Kanun Teklifi'ni olumlu, stratejik ve hayırlı bir adım olarak gördüklerini açıkladılar.
13.08.2026
10:43
Bingöl`de nesli tehlike altındaki su samurları görüntülendi
Bingöl'de nesli tehlike altındaki su samurları görüntülendi
Göynük Çayı'nda görülen iki su samuru, dron kamerasına yansıdı. IUCN'nin 'nesli tükenme tehlikesine yakın' kategorisinde yer alan türün görüntülenmesi, bölgedeki doğal yaşam açısından dikkat çekici bir gelişme olarak değerlendirildi.
13.08.2026
10:17
Motorinde ÖTV sıfırlandı: Akaryakıtta indirim beklentisi
Motorinde ÖTV sıfırlandı: Akaryakıtta indirim beklentisi
Resmî Gazete'de yayımlanan Cumhurbaşkanı Kararı ile motorinden alınan ÖTV ağustos ayının kalan dönemi için sıfırlandı. Düzenlemenin pompaya yansıması halinde litre fiyatında yaklaşık 9,25-9,30 lira arasında indirim oluşabileceği belirtiliyor. Sonraki aylarda ise yıl sonuna kadar her ay 3'er lira artırılarak belirlenecek.
13.08.2026
10:01
Yedisu hattı için dikkat çeken araştırma: Fayın altında iki magma sistemi
Yedisu hattı için dikkat çeken araştırma: Fayın altında iki magma sistemi
Uluslararası bilim insanlarının yürüttüğü araştırmada, Erzincan Havzası ile Bingöl'ün Yedisu ilçesini kapsayan Karlıova Üçlü Eklem bölgesinin altında iki ayrı sığ magma rezervuarı tespit edildi. Çalışma, deprem ve volkanik risklere ilişkin önemli veriler ortaya koydu.
Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları gazete ve haber kaynaklarına aittir
©Copyright 2017
Haberler, Fotoğraf Galerisi, Video Galerisi, Köşe Yazıları ve daha fazlası için arama yapın