KİM KİMDİR FİRMA REHBERİ Hemen Üye Ol Üye Girşi
Uye Girişi
Giriş
Beni Hatırla
Yeni Üye Kayıt
Haber sitemizin aktivitelerinden yararlanmak için üyelik başvuru yapın.
Hemen Üye Olun
Uye Hizmetleri
 
16 Ağustos 2026 Pazar
°C

Düzenli asprin kullanmayın

Özellikle de sağlıklıysanız!...

Düzenli asprin kullanmayın
01 EYLÜL 2009 SALI 08:44
0
1494
0
AA aa
Kalp ve damar hastalıklarını önlemek amacıyla her gün kullanılan aspirinin sağlıklı kişiler için zararlı olduğu bildirildi.

İngiltere'de bugün yayımlanan Aspirin for Asymptomatic Atherosclerosis (AAA) adlı araştırmada, kalp ve damar hastalarında kanın pıhtılaşmasını önleyen aspirinin iyi etkileri yadsınmamakla birlikte, sağlıklı insanların her gün aspirin kullanmasının tehlikeli olduğu belirtildi.

Edinbourg Üniversitesi profesörlerinden Gerry Fowkes, araştırmayı, İspanya'nın Barselona kentinde düzenlenen Avrupa Kardiyoloji Kongresi'nde sundu.

Araştırmaya destek veren profesörlerden İngiliz Kalp Vakfı Müdürü Peter Weissberg, her gün hafif dozda kullanılan aspirinin, göğüs anjini, kalp krizi veya beyin kanaması riskini önlediğini ama kalp ve damar hastası olmayan sağlıklı kişilerin kalp ve damar hastalığını önlemek için aspirin kullanmamaları gerektiğini, çünkü aspirinin sağlıklı kişilerde kanama riskini artırdığını ifade etti.

Araştırma çerçevesinde, yaşları 50 ile 70 arasında olan ve daha önceden kalp ve damar sorunu olmayan 3500 erkek ve kadına her gün 100 miligram aspirin verildiği ve 8 yıl boyunca bu kişilerin izlendiği belirtildi.

Araştırmada, 8 yıldan sonra bu kişilerin yüzde 2'sinde kanama tespit edildiği kaydedildi.



haberturk
YORUM YAZIN
Profiliniz ziyaretci statüsünde görünüyor. Yorumlarınız aşağıdaki isimle yayınlanacaktır
Değiştir
Dilerseniz web sitemize üye olarak daha özgün bir profil oluşturabilir ve yorumlarınızı hesabınızdan takip edebilirsiniz
Kodu Girin
Yapacağınız yorumların şiddet ve hakaret içermemesine lütfen dikkat edin. Aksi taktirde yorumlarınız onaylanmayacaktır. Gönder
14.08.2026
02:27
Yeni hastaneye 617 metrelik altyapı
Yeni hastaneye 617 metrelik altyapı
Bingöl Belediyesi, 500 yataklı yeni devlet hastanesinin kanalizasyon ve yağmur suyu hatlarını tamamladı. Hastane yerleşkesine toplam 617 metrelik altyapı hattı döşendi.
14.08.2026
02:26
Bingöl`de yerel basına İŞKUR`dan 9 aya kadar istihdam desteği
Bingöl'de yerel basına İŞKUR'dan 9 aya kadar istihdam desteği
Bingöl'de basın sektörüne İŞKUR'dan 9 aya kadar destek sağlanırken, program sonrasında en az 9 ay da istihdam şartı getirildi.
14.08.2026
02:25
Kadim Aşiretler Federasyonu`ndan çerçeve yasasına destek açıklaması
Kadim Aşiretler Federasyonu'ndan çerçeve yasasına destek açıklaması
Kadim Aşiretler Federasyonu Bingöl İl Temsilcisi Erkan İŞERİ 'Milli Dayanışma ve Toplumsal Bütünleşmenin Güçlendirilmesine Dair Kanun Teklifi'ni olumlu, stratejik ve hayırlı bir adım olarak gördüklerini açıkladılar.
13.08.2026
10:43
Bingöl`de nesli tehlike altındaki su samurları görüntülendi
Bingöl'de nesli tehlike altındaki su samurları görüntülendi
Göynük Çayı'nda görülen iki su samuru, dron kamerasına yansıdı. IUCN'nin 'nesli tükenme tehlikesine yakın' kategorisinde yer alan türün görüntülenmesi, bölgedeki doğal yaşam açısından dikkat çekici bir gelişme olarak değerlendirildi.
13.08.2026
10:17
Motorinde ÖTV sıfırlandı: Akaryakıtta indirim beklentisi
Motorinde ÖTV sıfırlandı: Akaryakıtta indirim beklentisi
Resmî Gazete'de yayımlanan Cumhurbaşkanı Kararı ile motorinden alınan ÖTV ağustos ayının kalan dönemi için sıfırlandı. Düzenlemenin pompaya yansıması halinde litre fiyatında yaklaşık 9,25-9,30 lira arasında indirim oluşabileceği belirtiliyor. Sonraki aylarda ise yıl sonuna kadar her ay 3'er lira artırılarak belirlenecek.
13.08.2026
10:01
Yedisu hattı için dikkat çeken araştırma: Fayın altında iki magma sistemi
Yedisu hattı için dikkat çeken araştırma: Fayın altında iki magma sistemi
Uluslararası bilim insanlarının yürüttüğü araştırmada, Erzincan Havzası ile Bingöl'ün Yedisu ilçesini kapsayan Karlıova Üçlü Eklem bölgesinin altında iki ayrı sığ magma rezervuarı tespit edildi. Çalışma, deprem ve volkanik risklere ilişkin önemli veriler ortaya koydu.
Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları gazete ve haber kaynaklarına aittir
©Copyright 2017
Haberler, Fotoğraf Galerisi, Video Galerisi, Köşe Yazıları ve daha fazlası için arama yapın