|
E-tebligatta yeni dönem: Mükelleflere 30 Kasım'a kadar süre!Hazine ve Maliye Bakanlığının yeni düzenlemesiyle e-Tebligat sistemine ilişkin usul ve esaslar yeniden belirlendi. Sisteme dahil olması gerektiği halde henüz başvuru yapmayan belirli mükelleflerin 30 Kasım'a kadar işlemlerini tamamlaması gerekiyor.![]() Hazine ve Maliye Bakanlığının Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği, Resmî Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Düzenlemeyle elektronik tebligat sistemine dahil olması gereken mükelleflerin başvuru süreleri, sistemin kullanım koşulları ve sistemden çıkış hükümleri yeniden düzenlendi. Kurumlar vergisi mükellefleri, ticari, zirai ve mesleki kazançları nedeniyle gerçek usulde vergilendirilen gelir vergisi mükellefleri ile kolektif ve adi komandit şirketler, belirlenen şartlar kapsamında e-Tebligat sistemine dahil olacak. 30 Kasım'a kadar başvuru yapılması gerekiyorDüzenlemeye göre, 11 Ekim'den önce sisteme dahil olması gerektiği halde henüz başvuru yapmamış kurumlar vergisi mükellefleri, gerçek usulde vergilendirilen ticari, zirai ve mesleki kazanç sahipleri ile kolektif ve adi komandit şirketlerin 30 Kasım'a kadar sisteme dahil olması gerekiyor. Bu tarihten sonra mükellefiyet tesis ettiren ve sisteme girmesi zorunlu olan mükelleflerin ise işe başlama tarihini takip eden 15 gün içinde başvurularını tamamlaması gerekiyor. Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) Kanunu kapsamındaki, kayıt ve tescile tabi malların ilk iktisabında adına tescil yapılacak gerçek ve tüzel kişiler ile tüzel kişiliği olmayan teşekküllerin de kayıt veya tescil işlemi tamamlanmadan önce sisteme dahil olması zorunlu olacak. Başvurular Dijital Vergi Dairesi üzerinden yapılabilecekSisteme dahil olması gereken mükellefler, başvurularını Dijital Vergi Dairesi üzerinden elektronik ortamda gerçekleştirebilecek. Başvurular, mükellefin durumuna uygun Elektronik Tebligat Sistemine Dahil Olma Talep Bildirimi ile ilgili vergi dairesine de yapılabilecek. Daha önce ilgili kanun hükmü kapsamında sisteme dahil olanlar ise yeniden başvuru yapmadan mevcut kullanıcı kodu ve şifreleriyle e-Tebligat sistemini kullanmayı sürdürebilecek. Tebligatlar e-Devlet üzerinden de görülebilecekElektronik imzayla imzalanan tebligat evrakı, sistem aracılığıyla muhatabına iletilecek. Mükellefler kendilerine gönderilen tebligatlara Dijital Vergi Dairesi veya e-Devlet Kapısı üzerinden erişebilecek. Elektronik tebligat, sisteme ulaştığı tarihi izleyen beşinci günün sonunda yapılmış sayılacak. Mükellefler, kendilerine tebligat gönderildiğine ilişkin SMS veya e-posta yoluyla bilgilendirme talep edebilecek. Ancak bu bilgilendirmenin herhangi bir nedenle yapılamaması, tebligatın geçerliliğini ve yasal süresini etkilemeyecek. Kimler sistemden çıkabilecek?Tebliğde e-Tebligat sisteminden çıkış koşulları da düzenlendi. Tüzel kişilerin ilgili sicil kayıtlarının silinmesi, gerçek kişilerin ölümü veya haklarında gaiplik kararı verilmesi gibi durumlarda sistemden çıkış yapılabilecek. Belirli şartları taşıyan zorunlu ve isteğe bağlı kullanıcılar da başvuru üzerine sistemden ayrılabilecek. 65 yaşını doldurmuş kişiler, sisteme dahil olmayı gerektiren başka bir zorunluluklarının bulunmaması şartıyla başvurarak sistemden çıkabilecek. Kısıtlılık, ceza infaz kurumuna girme veya askerlik hizmeti gibi nedenlerle sistemi kullanma imkânı ortadan kalkan kişilere ilişkin geçici çıkış hükümleri de düzenleme kapsamında yer aldı. Kullanıcı bilgileri ve şifreler korunmalıE-Tebligat sistemini kullanan mükelleflerin bildirimlerini süresinde, eksiksiz ve doğru şekilde yapmaları, bilgilerindeki değişiklikleri vergi dairesine bildirmeleri gerekiyor. Kendilerine tahsis edilen kullanıcı kodu ve şifrelerin korunması da yükümlülükler arasında bulunuyor. Kullanıcı bilgilerinin veya şifrenin üçüncü kişilerin eline geçtiğinin öğrenilmesi halinde durumun derhal ilgili vergi dairesine bildirilmesi gerekiyor. Yükümlülüklerini yerine getirmeyenler hakkında ilgili mevzuat kapsamında ceza hükümleri uygulanabilecek.
YORUM YAZIN
|
|