Işte modern şehir (!)Şehir çöplüğü sorunu çözülemiyor, çevredeki vatandaşlar isyanda. Çöplükten yükselen dumanlardan en fazla etkilenenler ise, çevredeki işletmelerde çalışanlar. Onlar, dumandan daha fazla etkilenmemek için maske takarak çalışıyor. Peki, ama ne zamana kadar? İşe belediye yetkililerinin yanıtı.![]() Yıllardır devam eden ‘Åžehir ÇöplüÄŸü' sorunu çözülmek bilmiyor. Her defasında ‘kaldıracağız, yeni yer yapacağız' deniliyor ancak ne bir çözüm, ne de somut bir geliÅŸme görülmüyor. Çöplükten yükselen dumanlardan olumsuz etkilenenler ise çevredeki iÅŸletmelerde çalışanlar. Onlar, dumandan daha fazla etkilenmemek için maske takarak çalışıyor. Maske takmak zorunda kaldılar! Bingöl-MuÅŸ karayolu güzergâhında, Küçük Sanayi Sitesi ile Saray Mahallesi arasındaki bölgede bulunan ÅŸehir çöplüÄŸünden çevreye yayılan pis kokular ve dumanlardan dolayı iÅŸ yapamayan esnaflar, maskeyle çalışmalarını yürütmeye baÅŸladı. Bingöl Belediyesi tarafından ÅŸehir çöplüÄŸü olarak kullanılan bölgeye günlük ortalama 80 ila 100 ton arasında atık dökülüyor. Bir yandan pis kokular, diÄŸer yandan çöplerin yakılmasıyla çevreye yayılan dumanlardan olumsuz etkilenen çevredeki esnaflar, hava sıcaklıklarındaki ciddi yükseliÅŸle birlikte artan sıkıntı karşısında çaresiz kalmış durumda. Åžehir çöplüÄŸünden sadece esnaflar deÄŸil, müÅŸterilerde olumsuz etkileniyor. Bu duruma tepki gösteren esnaflar, iÅŸlerin durma noktasına geldiÄŸini ifade ederek, inÅŸaat sezonunda çöplük yüzünden müÅŸterilerin kapılarından geçemez olduÄŸunu iddia ettiler. Onlarca, hatta yüzlerce iÅŸ yerinin bulunduÄŸu bölgede, çöplükten yükselen dumanların etkisi altında kalan bir diÄŸer bölge ise Saray Mahallesi. Kapılarını ve pencerelerini açıp evini havalandıramayan mahalle sakinleri, kokular yüzünden çoÄŸalan sivrisineklerden de ciddi rahatsızlıklar duyuyor. SaÄŸlıklarının tehlike altında olduÄŸunu ifade eden mahalle sakinleri “Artık bir çözüm bulunsun! ÅžehirleÅŸme, modernleÅŸme ve temiz çevre böyle mi olacak! Çözüm için illa salgın bir hastalığın yayılmasını mı bekliyorlar” sözleriyle tepkilerini dile getirdiler. “Bakanlık onayı bekleniyor” YaÅŸanan sıkıntılar ve aktarılan tepkiler üzerine görüÅŸleri alınan Bingöl Belediyesi yetkilileri, ÅŸehir çöplüÄŸünün farklı bir bölgeye taşınması için hazırladıkları projesi Çevre ve Orman Bakanlığı'na sunduklarını ancak henüz bir kararın çıkmadığını söylediler. Projenin onaylanmasının ardından projenin hayata geçirilmesi için çalışmalara baÅŸlanacağını ifade eden belediye yetkilileri, proje maliyetinin yüzde 45'inin Çevre ve Orman Bakanlığı tarafından hibe yoluyla, geri kalan miktarın ise belediye tarafından karşılanacağını kaydettiler. ‘Onay çıkmasını bekliyoruz' diyen belediye yetkilileri: “Proje onaylansa ve akabinde hemen ödenek aktarılsa dahi çalışmaların tamamlanması takriben 2 yılı bulur” dediler. Aktarılan bu bilgiler, çevredeki esnafların ve mahalle sakinlerinin, en az 2 yıl daha bu sıkıntıyı çekeceÄŸini gösteriyor. BingolOnline/Bingöl Kent Haber YORUM YAZIN
|
|