Kahve kadınların hafızasına yarıyor
Fransa ve Portekiz'de yapılan bir araştırmada, kahvenin 65 yaşının üzerindeki kadınların hafızalarını koruyucu etkisinin olduğu belirlendi.
08 AĞUSTOS 2007 ÇARŞAMBA 08:53 |
0 |
967 |
0 |
|
AA |
aa |
|
PARİS - Fransız Ulusal Sağlık ve Tıbbi Araştırmalar Enstitüsü'nün (Inserm) Lizbon Üniversitesi ile ortaklaşa yaptığı araştırmada, günde en az üç fincan kahve veya 6 fincan çayın, günde sadece bir fincan veya daha az içenlerle kıyaslandığında hafızayı koruyucu etkisi bulunduğu ortaya çıktı. 65 ve daha yaşlı 4 bin 197 kadın ve 2 bin 820 erkeğin kafein tüketimi ile hafıza, dil ve mantık yürütme gibi “tanımaya değin” entellektüel peroformansları arasındaki ilişkinin, 4 yıl boyunca elde edilen veriler ve bir istatistik modeli oluşturularak değerlendirildiği araştırmada, kafeinin sadece kadınlarda hafızayı koruyucu etkisi olduğu tespit edildi.
Inserm'den Karen Ritchie, araştırmanın kafeinin kadınların beyin fonksiyonu üzerinde koruyucu bir etkisinin bulunduğunu açıkça gösterdiğini belirterek, kafeinin neden sadece kadınların hafızasını koruyucu bir etkisi bulunduğunu anlamaya çalıştıklarını kaydetti.
Ritchie, kafeinin erkek ve kadınların metabolizmalarında farklı etkilere yol açabilmesi veya hormonal bir etkileşimin bu farkı yaratmış olabileceğini belirtirken, kafein temelinde bir tedavinin yararlı olup olmayacağını anlamak için öncelikle biyolojik mekanizmayı aydınlatmak gerektiğine işaret etti.
Araştırmanın, kafeinin Alzheimer hastalığına ortadan kalkması konusunda bir etkisi bulunmadığını gösterdiğini belirten Ritchie, araştırmanın kafein ile Alzheimer arasındaki ilişkinin daha iyi anlaşılabilmesi amacıyla iki yıl daha sürdürülmesi gerektiğini, kafein tüketiminin bu hastalığın ortadan kalkmasında değil, gelişiminde rol oynayabildiğini düşündüklerini ifade etti.
NTVMSNBC
|
10.06.2026 22:05
 |
Hatısaru: 'Kamu, Kimsenin Arka Bahçesi Değildir' |
Kamu kurumlarında görev yapan bazı personellerin siyasi bağlantılarını öne çıkararak ayrıcalıklı davranışlar sergilediği yönündeki iddialara sert çıkan Yeniden Refah Partisi Bingöl İl Başkanı Cihat Hatısaru, kendilerini iktidar partisinin koruması altında görerek diğer çalışanlar üzerinde baskı kurmaya çalışan ve kurum içerisinde ayrıcalıklı bir konum sergileyen personellerle ilgili kurum amirlerine tarafsızlık çağrısı yaptı. |
|
10.06.2026 21:31
 |
12Bingölspor taraftarı tepkili! 'Yalnız bırakırsanız, yalnız kalırsınız!' |
12 Bingölspor taraftarları, 2. Lig'e yükselen yeşil beyazlı takımın yalnız ve sahipsiz bırakılmasına tepki için yürüdü! Siyasetçilere, bürokratlara ve iş dünyasına seslenen taraftarlar, 'Bugün 12Bingölspor'u yalnız bırakırsanız yarın yalnız kalırsınız' mesajı verdi. |
|
10.06.2026 20:21
 |
Çıraklık dönemi çalışmaları emekliliğe sayılmayacak |
Yargıtay 10. Hukuk Dairesi, çıraklık döneminde fiilen üretimde çalıştığını belirterek bu sürelerin emeklilik primine dahil edilmesini isteyen davacıyı haklı bulan yerel mahkeme kararını bozarak, çıraklık sözleşmelerinde esas amacın çalışma değil meslek öğretimi olduğuna hükmetti. |
|
10.06.2026 18:45
 |
Uyuşturucu Operasyonunda 1 Tutuklama |
Bingöl Emniyet Müdürlüğü Narkotik Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüğü ekiplerince düzenlenen operasyonda uyuşturucu madde ele geçirilirken, gözaltına alınan 1 şüpheli tutuklanarak cezaevine gönderildi. |
|
10.06.2026 18:44
 |
Bingöl'de Vefa Programı: Merhum Orhan Açıkbaş Anılacak |
Bingöl'de sivil toplum camiasının tanınan isimlerinden merhum Orhan Açıkbaş için anlamlı bir vefa programı düzenleniyor. 'İz Bırakanlar Vefa Programı' kapsamında gerçekleştirilecek etkinlikte, hayatı boyunca toplum yararına yaptığı çalışmalarla hafızalarda yer edinen Açıkbaş, dostları ve sevenleri tarafından anılacak. |
|
10.06.2026 18:43
 |
BEYMAR Gross Simani Mahallesi'nde Hizmete Açıldı |
Bingöl'ün yerel marketlerinden olan Beymar, toptan ve perakende sektörüne yeni bir soluk getirerek, Simani Mahallesi Bingöl-Muş yolu gross market açtı. |
|
|