Kalitede ciddi sorunlar varBingöl işgem'i en riskli proje olarak bakanlığa bildireceklerini dile getiren erboyacı: kalitede ciddi bozulmalar ve iş güvenliği konusunda çok ciddi sorunlar tespit ettik. işgem'in 9 ekim'de bitirilmeyeceği konusunda netiz. hibe kredisi aldığımız bir proj![]() Türkiye Cumhuriyeti ve Avrupa BirliÄŸi tarafından finanse edilen, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından yürütülen Rekabetçi Sektörler Programı kapsamında Fırat Kalkınma Ajansı tarafından Bingöl İl Özel İdaresi, Bingöl Belediyesi ve Bingöl Ticaret ve Sanayi Odası ortaklığıyla yürütülen Bingöl İş GeliÅŸtirme Merkezi (İŞGEM) ikinci Yönlendirme Komitesi toplantısı yapıldı. Toplantıda konuÅŸan Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı temsilcisi Devrim Erboyacı, İŞGEM inÅŸaatının tamamlanmasının biraz zaman alacağını söyledi. ERBOYACI: “BU HALİYLE İŞ, 9 EKİM'DE BİTMEZ!” Sahada teknik gezi yaptıklarını ve iÅŸin tamamlanma yüzdesinin yüz 60 civarın olduÄŸunu ve üç binada ciddi gecikmelerin yaÅŸandığını aktaran Erboyacı; “İŞGEM'in 9 Ekim'de bitirilmeyeceÄŸi konusunda netiz. Geçen ay gecikmeyi gördükten sonra müteahhit firma ve müÅŸavir firmayla Ankara'da bir toplantı gerçekleÅŸtirdik. Bu toplantıda 40'a yakın personel sayısını 60'a çıkardık. Yine bazı bölgelerde personel sayısını arttırması gerekecek. Çünkü bizim tespitimiz, iÅŸ bu ÅŸekilde giderse Kasım ayı içerisinde iÅŸ geçici kabule hazır hale gelir. Özellikle B binasındaki eksiklerinin çok fazla olduÄŸunu tespit ettik. Müteahhit firma ve müÅŸavir firmanın prosedüre takılmadan bazı sıkıntıları çözmesi gerektiÄŸi kanaatindeyiz. DoÄŸalgazın birkaç gün içinde teslim edileceÄŸini düÅŸünüyoruz ama gecikmesi durumunda hem iÅŸletmeyi kiralamada gelir gider dengesini hem de iÅŸletmelerin kışın dona karşı önlem almaları gerek. Yoksa soÄŸuktan kaynaklı bazı sorunlarla karşılaÅŸabiliriz. Altyapı ile ilgili konular inÅŸaatın yapımını etkileyecek konular deÄŸil” dedi. “MİMARİ KALİTEDE CİDDİ SIKINTILAR BULUNUYOR” İncelemeler neticesindeki tespit ve kanaatlerini de paylaÅŸan Bakanlık temsilcisi Erboyacı; “Kalitede ciddi bozulmalar tespit ettik. İnÅŸaatın kaba kısmı güzel yapılmış ancak mimari iÅŸlere girdikçe, kalitede çok ciddi sorunlar tespit ettik. Bunlardan en önemlisi çatılarda kullanan kerestelerin deÄŸiÅŸmesi. Bu sorunun çözümü için Müteahhit firma ve müÅŸavir firmadan hassasiyet bekliyoruz. EÄŸer deÄŸiÅŸim olmazsa bu sorun ileride hepimizin canını yakar. Malatya ve Van gibi illerde yapılan projede çatıdan su sızması tespit ettik. Belediyeden ricamız, Müteahhit ve müÅŸavir firmanın mobilize olmadan, geçici kabulü verilmeden itfaiye ile çatıya ve camlara su akıtması. Olası bir problemin önüne bu ÅŸekilde geçebileceÄŸimizi düÅŸünüyoruz. KiÅŸisel tespitimdir; binanın belirli yerlerinden su alacağını ön görüyorum. Kalite ile ilgili yüklenici firmanın saha çalışması yapması konusunda netiz” ifadelerini kullandı. “BİNGÖL İŞGEM'İ EN RİSKLİ PROJE OLARAK BİLDİRECEĞİZ” YaÅŸanan imalat kusurlarının getireceÄŸi sonuçlara da iÅŸaret eden Erboyacı, gerekli önlemlerin alınması telkinini yineledi. Bingöl İŞGEM'i en riskli proje olarak Bakanlığa bildireceklerini de dile getiren Erboyacı: “Osmaniye ve 5 ilde yapılan proje ekim sonunu yakalayacak ama Bingöl'ün bu konuda riskli olduÄŸunu ve geciktiÄŸini düÅŸünüyorum. Çünkü ekipman ve kazanlar dahil birçok malzemenin sipariÅŸi daha yeni verilmiÅŸ. 6-8 hafta gibi süreçlerden söz ediliyor. Mümkünse Müteahhit firma, yüklenici firmalara biraz baskı yapabilirse bir zaman kazanacağız. Bunun baÅŸka bir etkisi, biz Hazine'ye borç bırakmak istemiyoruz. Hibe kredisi aldığımız bir projede devleti borçlu çıkarmak istemiyoruz. Kasım sonu bütün ödemelerin bitmiÅŸ olması gerekiyor. Bingöl İŞGEM'i en riskli proje olarak bildireceÄŸiz. Yeterli önlem alınırsa verilen tarihe yetiÅŸir” “İŞ GÜVENLİĞİ KONUSUNDA CİDDİ ZAAFLAR VAR” SöylediÄŸi her sözle katılımcıları ÅŸaşırtan ve önemli tespitler paylaÅŸan Erboyacı, bir diÄŸer sıkıntının da iÅŸ güvenliÄŸi noktasında ortaya çıktığının altını çizdi. Saha temizliÄŸinin acilen yapılması gerektiÄŸini söyleyen Erboyacı: “İş güvenliÄŸi konusunda da çok ciddi sorunlar tespit ettim. Åžuan kurulmuÅŸ olan iskeleler, çatıda bulunan malzemeler güvenli deÄŸil. Allah korusun herhangi bir iÅŸ kazası istemiyoruz, hiçbir projemizde ölümlü bir kaza olmadı ama hızlı yapılan iÅŸlerde bu tarz olası kötü durumlar oraya çıkıyor. İş güvenliÄŸi konusunda ciddi zaaflar var. Hem yüklenici firmayı ve müÅŸavir firmayı ciddi bir ÅŸekilde uyarıyoruz burada kendileri için, kullanılan malzemeleri tekrar geçirmeleri gerekiyor. Saha temizliÄŸinin acilen yapılması gerekiyor, çevreye ciddi zararlar verilmiÅŸ. Sahanın temizliÄŸi gerçekten kötü durumda.” YÜKLENİCİ FİRMA KENDİNİ SAVUNDU Bakanlık temsilcisinin eleÅŸtiri ve tespitleri üzerine Vali Ali Mantı, “ Åžuana kadar anlattığın iÅŸler benim içimi kararttı, ben yüklenici firmadan açıklama istiyorum” deyince, savunma yapan yüklenici firma temsilcisi ise ÅŸunları söyledi; “Bu konuÅŸmanın metnini daha önce bilmediÄŸim için, aldığımız notlar doÄŸrultusunda açıklama yapacağım. Malzemelerin gecikmesinden bahsediliyor doÄŸrudur. Özellikle elektrik binasının bize verilmiÅŸ resmi süresini aÅŸacaktır. Bize verilen malzemenin çok geç tarihte gelmesinden kaynaklıdır. Biz elektrik idaresinden yanıt almadığımız takdirde bu sipariÅŸleri verdik, yani risk alarak yaptık. Ama maalesef elektrik binasının malzemeleri geç gelecek, süreyi aşıyor. İdare binasındaki doÄŸalgaz kazanlarında hata olduÄŸunu söyledik. MüÅŸavir firmanın makine mühendisi bunu destekledi. AÅŸağı yukarı bir ay bekledikten sonra cevap geldi, aynısı yapın dediler. Ben yüklenici firma olarak hatalı olduÄŸunu söylüyorum ama bana verilen talimat ‘aynısını uygula' ÅŸeklinde. Uygulayacağız, inÅŸallah kulaklarımız çınlamaz. Gecikme bu iki husustan ağırlıklı olarak kaynaklanacak. Altyapı ve yol çalışmasının geçen toplantıda 15 Eylül'de tamamlanması söylenmiÅŸ fakat bu gerçekleÅŸmedi bizde kendi yol kaplamamızı yapamadık. DoÄŸalgaz bitirdikten sonra biz kendi altyapı çalışmamıza baÅŸlayacağız ama buradan gelen bir gecikme olacak” VALİ MANTI: “NEDEN PROBLEM ÇIKIYOR? ANLAMIYORUM!” DeÄŸerlendirmelerin ardından konuÅŸan Vali Ali Mantı, devlet iÅŸlerinin yüklenici firmalar tarafından sürekli geciktirildiÄŸini, sürekli bir kusur ortaya çıktığını ifade etti. Sorunların acilen çözülmesi ve hedeflenen sürede tamamlanmasını isteyen Vali Mantı: “Benim anlamadığım neden biz bu tür projeleri yüklenici firmalara verdiÄŸimiz zaman muhakkak problem çıkıyor. ÖrneÄŸin emniyet müdürlüÄŸümüz yapılmış, 2 yıldır uÄŸraşıyoruz. Niye firmalar kendilerine bir iÅŸ yaparken, doÄŸru dürüst teslim ediliyorlar da, devlete yaparken neden doÄŸru teslim edilmiyor ben bunu anlamıyorum. Tespitler yerinde ve güzel tespitler, bunlara dikkat edelim. İş güzel olsun, doÄŸru düzgün bir ÅŸey ortaya çıksın” dedi.
YORUM YAZIN
|
|