Milli sporcuya akademi yolu gözüktüHentbol Milli Takım'da forma giyen Bingöl Gençlik ve Spor Kulübü Hentbol Takımı Kaptanı Muhammed Ömer Bor, üniversitelerin spor akademisi beden eğitimi bölümlerinde okuma şansını yakaladı. Bunun pek de kolay olmadığını ifade eden Bor, yaşadığı zorlu süreci de şöyle anlattı..![]() DoÄŸu ve GüneydoÄŸu Anadolu bölgelerinden seçilen tek sporcu olarak Hentbol Milli Takımı'nda forma giyen Bingöl Gençlik ve Spor Kulübü Hentbol Takımı Kaptanı Muhammed Ömer Bor, üniversitelerin spor akademisi beden eÄŸitimi bölümlerinde okuma ÅŸansını elde etti. “Zoru baÅŸardığım için mutluyum” Hem bölgeden giden tek sporcu olma unvana sahip olduÄŸunu hem de milli takımda forma giyme ÅŸansını yakaladığı için büyük mutluluk yaÅŸadığını aktaran Bor, ‘Bu çok da kolay olmadı' dedi ve ekledi. “Türkiye'deki hocalar sürekli kendi illerinden veya bölgelerinden sporcuları alıyorlardı milli takıma. Bu yıl Macar hoca takımın başındaydı. ‘Kendi bölgesi' gibi bir durum söz konusu olmadığından baÅŸarılı bulduÄŸu herkesi denemeden geçirdi ve beni baÅŸarılı bulduÄŸu için takıma aldı. Bugüne kadar doÄŸu illerinden giden sporcu pek olmadığı için takımda herkes bana ‘Bingöl'den nasıl gelebildin takıma' diyordu. Ama ben tüm söylenenlere kulak tıkadım ve sporculuÄŸumla kendimi ispatlamaya çalıştım. Romanya'da yapılan Uluslararası Hentbol Turnuvaları'nda forma giydim, ardında da İrlanda'da gerçekleÅŸtirilen Avrupa elemelerinde sahaya çıktım. Zorlu bir süreçti ama baÅŸarıyla atlatmasını bildim. Bunun için mutluyum” dedi. Bor, milli sporculuk belgesi aldığını da kaydetti. “Onlarla gurur duyuyoruz” Bor'un bu baÅŸarısından büyük mutluluk duyduklarını dile getiren Gençlik ve Spor Kulübü Hentbol Takımı Antrenörleri Cevdet Küçükbilezikçi ve Murat Satık, kendilerinin yetiÅŸtirdiÄŸi bir sporcunun milli takımda forma giymesinin gurur verici olduÄŸunu söylediler. Hentbol 1. Lig 4. Grup'ta mücadele veren Bingöl Gençlik ve Spor Kulübü'nün bu yıl yine aynı grupta mücadelesine devam edeceÄŸini aktaran Küçükbilezikçi ve Satık: “Sıkıntılı günler bizi bekliyor ama Muhammed Ömer Bor gibi sporcularımızın önünü açabildiÄŸimiz için her türlü zorluÄŸu göze almış durumdayız. Åžuanda Türkiye'de kendi altyapısıyla ayakta kalan ve hiçbir transfer yapmadan 1. ligde mücadele veren tek takımız. Muhammed Ömer gibi sporcular yetiÅŸtiriyor ve başımızı dik tutuyoruz. Onlarla her zaman gurur duyduk, duymaya da devam edeceÄŸiz. İlimiz yöneticileri bu gençlerimizi sahiplenmeseler de, ilgi göstermeseler de onlar yine baÅŸarılıdır, onlar yine milli takımlarda oynayacak niteliÄŸe sahiptirler” diye konuÅŸtular. “Sporcularımızın geleceÄŸine katkı sunuyoruz” Muhammet Ömer Bor'un bu yıl üniversitelerin spor akademisi beden eÄŸitimi bölümlerinde okuma ÅŸansının bulunduÄŸunu kaydeden Küçükbilezikçi ve Satık, geçmiÅŸ yıllarda da yine baÅŸarılı sporcularını beden eÄŸitimi öÄŸretmenliÄŸi bölümlerine yerleÅŸtirdiklerini dile getirdiler. Geçen yıl 3 sporcularını spor akademilerine yerleÅŸtirdiklerini anlatan Küçükbilezikçi ve Satık: “Her yıl birkaç sporcumuzun üniversitelere girmesini saÄŸlıyoruz. Verdikleri emeklerin karşılığını yine kendi baÅŸarılarıyla üniversitelere girerek alıyorlar. Bizler, onların hayatının kurtulduÄŸunu görmekle mutlu oluyoruz. Bingöl'de çok sayıda baÅŸarılı sporcu var. Bu gençlerin deÄŸerlendirilmesi, sahiplenilmesi ve desteklenmesi durumunda her branÅŸtaki milli takıma sporcularımız girebilirler. Sadece dile getirmek deÄŸil, somut adımlar atılarak bunlar baÅŸarılabilir” ÅŸeklinde konuÅŸtular. Küçükbilezikçi ve Satık, kendilerine her daim destek sunan Gençlik ve Spor İl Müdürü Åžefik Kara'ya da teÅŸekkür ettiler. BingolOnline/Bingöl Kent Haber YORUM YAZIN
|
|