Norveç, 5G altyapısı için Huawei ile çalışmaya devam edecek
Norveçli telekomünikasyon şirketi Telenor, ülkedeki 5G ağının inşasında Çinli Huawei şirketinin ürettiği donanımları kullanmaya devam edeceklerini açıkladı.
15 ARALIK 2019 PAZAR 16:52 |
0 |
2149 |
0 |
|
AA |
aa |
|
Telenor Grubu'nun CEO'su Sigve Brekke, düzenlediği basın toplantısında, şirketin önümüzdeki 4 ila 5 yıl içinde telekomünikasyon şebekesini revize edeceğini, özellikle bazı bölgelerde 5G ağları kurulacağını söyledi.
Brekke, bu süreçte Çinli telekomünikasyon devi Huawei'nin ürettiği donanımları kullanmaya devam edeceklerini bildirdi. Bazı medya organlarında çıkan haberlerde, Norveç'te devletin de ortak olduğu Telenor şirketinin 5G ağının inşası sürecinde Huawei'yi dışlayabileceği iddia edilmişti.Telenor'un Huawei ile işbirliğini ertelemesi için hiçbir gerekçe bulunmadığına işaret eden Brekke, Huawei ile işbirliğini sürdürmeyi umduklarını, bu işbirliğinden memnun olduklarını kaydetti.
Telenor'dan yapılan açıklamada, ülkedeki 5G ağının inşası kapsamında Ericsson'un donanım tedarikçileri listesine dâhil edildiği belirtilerek, buna gerekçe olarak ise ülkede giderek artan bilgi tüketimi gösterildi. Öte yandan, Norveç Dijitalleşme Bakanı, basına yaptığı açıklamada, “Eğer telekomünikasyon operatörleri, daha önce Norveç hükümeti ile güvenlik işbirliği yapmayan ülkelerden tedarikçiler seçmek isterse, söz konusu tedarikçiler tarafından sağlanacak donanımların miktarı ülkedeki mevcut donanımların yarısını aşmamalı” diye konuştu.
|
23.06.2026 20:46
 |
Bingöl'de Bir İlk! Böbrek Alınmadan Kanser Ameliyatı Yapıldı |
Bingöl Devlet Hastanesi'nde ilk kez gerçekleştirilen kapalı böbrek koruyucu kanser ameliyatında, 75 yaşındaki hastanın böbreğindeki 3,5 santimetrelik tümör başarılı bir operasyonla çıkarıldı. |
|
23.06.2026 17:38
 |
Bingöl'de İlaçlama Çalışmalarına Start Verildi |
Yaz aylarında artış gösteren haşere ve zararlılara mücadele kapsamında çalışmalarını başlatan Bingöl Belediyesi, kanal hatlarından parklara, su birikintilerinden yeşil alanlara kadar birçok noktada ilaçlama çalışması yürütüyor. Çalışmalar kapsamında mahallelerdeki ilaçlamaların da arttırılacağı vurgulandı. |
|
23.06.2026 17:26
 |
Bingöl Üniversitesi İçin 50 Kişi alınacak |
İŞKUR ve Bingöl Üniversitesi iş birliğinde yürütülecek İUP programına kabul edilecek 50 kişi, 30 Haziran 2026 tarihinde gerçekleştirilecek noter kurasıyla belirlenecek. Başvurular 22-26 Haziran 2026 tarihleri arasında İŞKUR İl Müdürlüğü, İŞKUR e-Şube, e-Devlet ve ALO 170 iletişim hattı üzerinden yapılabilecek. |
|
23.06.2026 12:45
 |
Zehirli Engereği Eliyle Yakalayıp Boynuna Doladı |
Solhan'da engerek yılanını yakalayan 'İmparator' lakaplı Ses Sanatçısı Yakup Koçak, tehlikeye dikkat çekerek uyardı: 'Sakın benim yaptığımı yapmayın. Bir ısırığı tahtalı köye gönderir.' |
|
22.06.2026 16:45
 |
Bingöl Belediyesi Yaz Kursları Başlıyor |
Bingöl Belediyesi Gençlik Merkezi tarafından düzenlenecek ücretsiz yaz kursları için başvurular başladı. Akademik, kültürel, sanatsal ve sportif alanlarda açılacak 21 branştaki kurslarla çocuklar ve gençler yaz tatilini verimli geçirme imkânı bulacak. |
|
22.06.2026 16:15
 |
O Artık Fahri Bir Gençli |
Genç Belediye Meclisi, ilçeden ayrılmaya hazırlanan Kaymakam Muhammet Güzel'e oy birliğiyle fahri hemşehrilik beratı verdi. İlçede bir kaymakama ilk kez verilen berat, duygusal anlara sahne oldu. |
|
|