Öğrencilere İsraf anlatıldı
Bingöl Tarım ve Orman Müdürlüğü ekipleri tarafından öğrencilere, Ekmek İsrafını Önleme konularında eğitimler verildi.
10 EKİM 2018 ÇARŞAMBA 21:15 |
1 |
1963 |
0 |
|
AA |
aa |
|
Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından 2013 yılından itibaren yürütülen, toplumun her kesiminin sofrasına giren ve nimet kelimesiyle özdeşleştirilerek kutsal kabul edilen ekmeğin israfının önlenmesi için çalışma başlatıldı.
Konu ile ilgili yapılan açıklamada; “Ekmek israfının yanında güvenli ve sağlıklı alışveriş bütün toplumun en önemli hakkı olduğu düşüncesi ile gerek yaptığımız çalışmaları anlatmak gerekse hedef kitleye güvenli alışverişin sırlarını anlatmak için özellikle alışveriş ile yeni tanışan ortaokul öğrencilerine yönelik olarak "Gıda Güvenliği" ve " Ekmek İsrafını Önleme" konularında eğitimler her yıl tekrarlanmak üzere yapılmaktadır. Bu eğitimler ile Gıda üretimi, tüketimi ve gıda güvencesine ilişkin konuları gündeme taşıyarak dünya çapında büyük önem arz eden açlık ve açlıkla mücadele, sağlıklı ve güvenilir gıda, GDO'lu olmayan, hormonsuz ve ilaç kalıntısı asgari olan sağlıklı gıdaları tüketmek için eğitim faaliyetleri ile genç zihinlerin dikkatleri çekilmeye çalışılmaktadır. Yapılan bu farkındalık eğitimleri ile; dünyadaki açlık problemlerinin belirlenmesi ve çözüm yollarının gösterilmesi, gıdaların üretimi - tüketimi ve satış noktalarındaki temizlik ve gıda güvenliği etkinliğinin nasıl sağlandığı ile yeterli ve dengeli beslenmenin öneminin belirtilmesi amaçlanmaktadır. Geçmiş yıllarda yüzlerce öğrenciye ulaşan bu eğitimlerin en büyük semeresi bilinçli, sorgulayan tüketici toplumu oluşmasıdır. Bu kapsamda Gıda ve Yem Şube Müdürlüğümüz tarafından "Tarladan Sofraya – Sabandan Çatala Gıda Güvenliği" sloganı ile Milli Eğitim Müdürlüğünün desteğini alarak İlimiz Merkez ve İlçelerde bulunan Orta Okullarımızdaki 5., 6. ve 7. Sınıf öğrencilerimize 2018 - 2019 eğitim öğretim yılı sonuna kadar sürecek eğitimlerin ilki İlimiz Merkez TOBB Cevdet Yılmaz Orta Okulunda düzenlendi” ifadelerine yer verildi.
|
17.06.2026 10:57
 |
Bingöl'de Konut Fiyatları Yıllık Yüzde 28,2 Arttı |
TCMB verilerine göre konut fiyatları mayıs ayında Türkiye genelinde yüzde 24,5 artarken, Bingöl, Elâzığ, Malatya, Tunceli, Van, Bitlis, Hakkâri, Muş'u kapsayan bölgede yıllık artış yüzde 28,2 ile ülke ortalamasının üzerine çıktı. |
|
17.06.2026 10:10
 |
Bingöl Aşağıçarşı için 110 Milyon TL'lik ödenek |
Gençlik ve Spor Bakanlığı tarafından Bingöl'e tahsis edilen yaklaşık 110 milyon TL'lik ödenekle, Aşağı Çarşı bölgesinde kapsamlı spor altyapı yatırımları hayata geçirilecek. Proje kapsamında sahalar yenilenecek, tribün ve yeni tesisler inşa edilecek. |
|
17.06.2026 09:54
 |
Bingöl Esnaf ve Sanatkârlar Odası'ndan Yerel Esnafa Destek Çağrısı |
Bingöl Esnaf ve Sanatkârlar Odası Başkanı Zülküf Alpay, vatandaşlara alışverişlerini yerel esnaftan yapmaları çağrısında bulunarak, yerel esnafın güçlenmesinin Bingöl'ün ekonomik ve sosyal yapısına doğrudan katkı sağlayacağını söyledi. |
|
17.06.2026 09:08
 |
Kararname çıktı! Bingöl'de 5 kaymakam değişti |
Vali Yardımcıları ve Kaymakamlar Kararnamesi Resmî Gazete'de yayımlandı. Bingöl'ün 5 ilçesinin kaymakamının değiştiği kararnamede, Bingöl Vali Yardımcılığına yeni bir isim daha atanırken, Yayladere Kaymakamı Mehmet Buğra Katırcı vali yardımcılığına yükseldi. |
|
16.06.2026 15:31
 |
Sarım Çayı'nda kaybolan genci arama çalışmaları sürüyor! |
Bingöl'ün Genç ilçesinde Sarım Çayı'nda akıntıya kapılarak kaybolan 33 yaşındaki Vedat Karabulut'u arama çalışmaları sürerken, talihsiz gencin suya kapıldığı anlara ait cep telefonu görüntüleri ortaya çıktı. |
|
16.06.2026 14:23
 |
Bingöl'de Restoranın Çatısında Yangın Paniği |
Bingöl merkez Saray Mahallesi'nde bir işletmenin çatısında çıkan yangın, itfaiye ekiplerinin hızlı müdahalesi sayesinde büyümeden kontrol altına alındı. Yangının baca içerisindeki kurumların tutuşmasından kaynaklandığı belirtildi. |
|
|