Sağlık-sen;ebelik yasası çıkarılmalı”
Sağlık-Sen, Sağlık Bakanlığı'nda çalışan yaklaşık 44 bin ebenin görev tanımlarının, yetki ve sorumluluklarının belirlendiği bir yasaya sahip olmadıkları için mağduriyet yaşadıklarını bildirdi.
22 NİSAN 2011 CUMA 09:21 |
0 |
2800 |
0 |
|
AA |
aa |
|
Sağlık – Sen Bingöl Şube Başkanlığı, Ebeler Haftası nedeniyle yaptığı yazılı açıklamada, tarihin en eski mesleklerinden birini ifa eden ebelik mesleğinin kutsal bir görev olduğu ifade edilerek, ağır koşullar altında çalışan ebelerin hak ettikleri değeri göremediği belirtildi.
Anne ve bebek ölüm oranları, 5 yaş altı ölüm oranı, kızamık sıklığı gibi, kalkınmışlık göstergelerinde Türkiye'nin elde ettiği başarıda ebelerin büyük payı olduğunu, ancak bu alanda elde edilen başarıda hizmetin asıl sahipleri olan ebelerin sorunlarına gereken duyarlılığın gösterilmediği kaydedilen açıklamada, şu ifadeler kullanıldı:
“ Ebeler halen yürürlükte olan 1928 tarih 1219 Sayılı Tababet ve Şuabatı Sanatlarının Tarzı İcrasına dair kanunla ve bazı yönetmeliklerle yönetilmektedir. Mevcut kanun günümüz Türkiye şartlarına uymadığı gibi çıkarılan yönetmeliklerle ebeler hemşirenin yardımcı pozisyonuna sokulmaktadır. Kendi mesleğine ek olarak hemşirelik görevi de icra eden ebeler, Sağlık Bakanlığı'nın en önemli hizmet kadrolarından birisi olmasına rağmen çağın gerekleriyle donatılmış bir kanuna sahip değildirler. Sağlık Bakanlığı bünyesinde çalışan ebelerin, görev tanımlamalarının olmaması, sorumluluk ve yetkilerinin kısıtlı olması, idari birimlerin hiçbir alanında görev alamamaları, karşı karşıya oldukları önemli sorunlardır. Bunun yanı sıra birçok ebe; hemşirelik başta olmak üzere öğretmenlik, mühendislik, hukuk hatta tıp fakültesi okuyup bu işten ayrılabilmenin yollarını aramıştır. Hâlihazırda okul bitirmiş ve bir fırsatta meslek değiştirme hazırlığı içinde olan ancak, yeterlilik sınavı, kadrosuzluk vs nedenlerle bu süreci ötelenen birçok kişinin olduğu bilinmektedir. 2007 yılında çıkarılan Hemşirelik Yasası sonrasında yaklaşık 10 bin ebenin "hemşirelik yetki belgesi" almak üzere Sağlık Bakanlığı'na başvurması da buradaki sıkıntının büyüklüğüne ışık tutmaktadır. Bu noktada var olan sorunlara, kalıcı çözüm üretebilmek için; ebelik mesleğinin görev tanımlarının yapılması, yetkilerinin yasaya dayandırılması, sosyal ve ekonomik statülerinin güçlendirilmesi gerekmektedir. Bu nedenle, ebelik mesleğinin çağdaş, mesleğin önemine ve gerekliliğine uygun tanımı yapılmalı, ebelerin görev yetki ve sorumlulukları belirtilmelidir. Mevcut çağın gereklerini karşılamayan ve anayasanın eşitlik ilkesine uymayan, aynı eğitim seviyesine sahip birçok meslek grubundan daha alt ve hatta haksız uygulamalara maruz kalınmasına neden olan mevcut yasadan daha çağdaş ve eşitlik sağlayacak bir Ebelik Yasası çıkmalıdır. Sağlık-Sen olarak, onca soruna ve olumsuz koşullara rağmen görevlerini büyük bir sorumluluk bilinci içinde ve şevkle yapan tüm ebelerimize teşekkür ediyor, Sağlık-Sen olarak, ebelerin mesleki sorunlarının çözümü noktasında kararlılıkla mücadele edeceğimizi bir kez daha belirterek, Ebeler Haftası'nı kutluyoruz.”
|
23.06.2026 20:46
 |
Bingöl'de Bir İlk! Böbrek Alınmadan Kanser Ameliyatı Yapıldı |
Bingöl Devlet Hastanesi'nde ilk kez gerçekleştirilen kapalı böbrek koruyucu kanser ameliyatında, 75 yaşındaki hastanın böbreğindeki 3,5 santimetrelik tümör başarılı bir operasyonla çıkarıldı. |
|
23.06.2026 17:38
 |
Bingöl'de İlaçlama Çalışmalarına Start Verildi |
Yaz aylarında artış gösteren haşere ve zararlılara mücadele kapsamında çalışmalarını başlatan Bingöl Belediyesi, kanal hatlarından parklara, su birikintilerinden yeşil alanlara kadar birçok noktada ilaçlama çalışması yürütüyor. Çalışmalar kapsamında mahallelerdeki ilaçlamaların da arttırılacağı vurgulandı. |
|
23.06.2026 17:26
 |
Bingöl Üniversitesi İçin 50 Kişi alınacak |
İŞKUR ve Bingöl Üniversitesi iş birliğinde yürütülecek İUP programına kabul edilecek 50 kişi, 30 Haziran 2026 tarihinde gerçekleştirilecek noter kurasıyla belirlenecek. Başvurular 22-26 Haziran 2026 tarihleri arasında İŞKUR İl Müdürlüğü, İŞKUR e-Şube, e-Devlet ve ALO 170 iletişim hattı üzerinden yapılabilecek. |
|
23.06.2026 12:45
 |
Zehirli Engereği Eliyle Yakalayıp Boynuna Doladı |
Solhan'da engerek yılanını yakalayan 'İmparator' lakaplı Ses Sanatçısı Yakup Koçak, tehlikeye dikkat çekerek uyardı: 'Sakın benim yaptığımı yapmayın. Bir ısırığı tahtalı köye gönderir.' |
|
22.06.2026 16:45
 |
Bingöl Belediyesi Yaz Kursları Başlıyor |
Bingöl Belediyesi Gençlik Merkezi tarafından düzenlenecek ücretsiz yaz kursları için başvurular başladı. Akademik, kültürel, sanatsal ve sportif alanlarda açılacak 21 branştaki kurslarla çocuklar ve gençler yaz tatilini verimli geçirme imkânı bulacak. |
|
22.06.2026 16:15
 |
O Artık Fahri Bir Gençli |
Genç Belediye Meclisi, ilçeden ayrılmaya hazırlanan Kaymakam Muhammet Güzel'e oy birliğiyle fahri hemşehrilik beratı verdi. İlçede bir kaymakama ilk kez verilen berat, duygusal anlara sahne oldu. |
|
|