KİM KİMDİR FİRMA REHBERİ Hemen Üye Ol Üye Girşi
Uye Girişi
Giriş
Beni Hatırla
Yeni Üye Kayıt
Haber sitemizin aktivitelerinden yararlanmak için üyelik başvuru yapın.
Hemen Üye Olun
Uye Hizmetleri
 
10 Haziran 2026 Çarşamba
°C

Siyah çikolata tansiyonu düşürür mü?

Yüksek tansiyonu doğal yollardan düşüren gıdalardan biri de siyah çikolata. Araştırmacılar günde altı gram bitter çikolata yemeyi öneriyor.

Siyah çikolata tansiyonu düşürür mü?
28 AĞUSTOS 2007 SALI 14:20
0
1615
0
AA aa
Naim Dilmener'in haberi

Köln Üniversitesi Hastanesi'nde yapılan bir çalışmanın sonucuna göre, günde 30 kalori kadar siyah çikolata yemek yüksek tansiyonu düşürebiliyor. Araştırmacıların tavsiye ettiği siyah bitter çikolata, yüzde 70'ten fazla kakao ihtiva ediyor. 30 kalorilik çikolata, takriben altı - yedi gramlık küçücük bir çikolata parçası demektir.
Hafif tansiyon yüksekliği dışında başka sağlık sorunları bulunmayan ve tansiyon düşürücü ilaç kullanmayan 24 kadın ve 20 erkek, iki gruba ayrılmış. Gruplardan birine 18 hafta süreyle, akşam yemeğinden iki saat sonra günde 30 kalori dozunda siyah çikolata verilmiş. Çalışmaya katılan kişilerin normal beslenme, egzersiz ya da başka alışkanlıklarında değişiklik yapılmamış.
Çalışma sonunda, siyah çikolata grubundaki katılımcıların kan basınçlarında çalışmanın başlangıcına göre azalma olduğu saptanmış. Araştırmacılar, bu düşüşün küçük olmakla birlikte klinik açıdan değerli olduğunu söylüyorlar.
The Journal of the American Medical Association dergisinde yayımlanan bu çalışmadan, kan basıncını düşürmek için tek yapılması gereken şeyin çikolata yemek olduğu sonucunu çıkarmak, kuşkusuz çok yanlış olur. Sağlıklı bir diyet, egzersiz ve fazla kiloların verilmesi kan basıncını normal sınırlara çekmek için önemli ama her gün az miktarda çikolata yenilmesi ''uyulması kolay'' bir tavsiye olduğundan bir çok yüksek tansiyon hastasının hoşuna gidebilir.
Çalışma, siyah çikolatanın kan basıncı üzerinde nasıl etkili olduğunu göstermiyor ama kakaonun içindeki flavonol adlı bileşiklerin rolü oynayabileceği sanılıyor.
Gerçekten de siyah çikolata çok iyi bir flavonoid, yani antioksidan kaynağı. Çikolatanın kalp damar hastalıkları üzerinde yararlı olabileceğini düşündüren çalışmaların sonuçları aşağıdaki noktalarda odaklanıyor:

  • Çikolata flavonoidleri kanın pıhtılaşmasında artışa neden olan trombositlerin birbirine yapışmasını önleyerek damarlarda pıhtı oluşumuna engel olabilir.
  • Çikolatada nitrik oksit üretimi için gerekli olan bol miktarda arginin var. Nitrik oksit kan damarlarını genişleterek kan akımının ve tansiyonun düzenlenmesine yardımcı olur.
  • Çikolata zengin bir antioksidan kaynağı olması nedeniyle, damar sertliğine karşı koruyucu rol oynayabilir.
  • Kakaoda bulunan bitki sterolleri sitosterol ve stigmasterol gıdalarla alınan kolesterolün emilimini azaltabilir.

    Milliyet Cafe
  • YORUM YAZIN
    Profiliniz ziyaretci statüsünde görünüyor. Yorumlarınız aşağıdaki isimle yayınlanacaktır
    Değiştir
    Dilerseniz web sitemize üye olarak daha özgün bir profil oluşturabilir ve yorumlarınızı hesabınızdan takip edebilirsiniz
    Kodu Girin
    Yapacağınız yorumların şiddet ve hakaret içermemesine lütfen dikkat edin. Aksi taktirde yorumlarınız onaylanmayacaktır. Gönder
    09.06.2026
    22:55
    Bingöl`de Kültür-Saray Köprüsü İhale Ediliyor
    Bingöl'de Kültür-Saray Köprüsü İhale Ediliyor
    Bingöl Belediyesi, Kültür Mahallesi ile Saray Mahallesi'ni birbirine bağlayacak betonarme araç köprüsü ve bağlantı yolları için ihaleye çıkıyor. İki yaka arasındaki ulaşım hem kısalacak hem de zamandan tasarruf sağlanacak. Özellikle Devlet Hastanesi bağlantısı önemli bir avantaj sunacak.
    09.06.2026
    22:24
    Kiğı`da kuruldu, üç ilçeye hizmet verecek!
    Kiğı'da kuruldu, üç ilçeye hizmet verecek!
    Kiğı İlçesi'nde Sosyal Hizmetler Müdürlüğü kuruldu, bugün itibariyle hizmete başladı. Yeni Müdürlük, Kiğı, Yayladere ve Adaklı'ya hizmet verecek. Ayrıca Yayladere ve Adaklı Kaymakamlıklarında irtibat kişileri görevlendirildi. Bu sayede ilçelerdeki vatandaşların il merkezine gelmesine gerek kalmayacak.
    09.06.2026
    21:09
    Kiğı Kerek Deresi Projesi`ne start verildi
    Kiğı Kerek Deresi Projesi'ne start verildi
    Bingöl'ün Kiğı ilçesinde önemli mesire alanlarından Kerek Deresi için yapılan ihalenin ardından çalışmalara başlandı. İnşaat alanında incelemelerde bulunan Kiğı Belediye Başkanı Özüağ; 'Bölge hem güvenli hem de cazip bir yaşam alanına dönüşecek' dedi.
    09.06.2026
    20:16
    Bingöl Milli Eğitim`den Velilere Uyarı: Ruhsatsız Kurslara Dikkat!
    Bingöl Milli Eğitim'den Velilere Uyarı: Ruhsatsız Kurslara Dikkat!
    Bingöl İl Milli Eğitim Müdürlüğü, yaz tatili öncesinde velilere önemli bir uyarıda bulunarak öğrencilerin yalnızca resmi izin ve ruhsata sahip özel öğretim kurumlarına yönlendirilmesi gerektiğini bildirdi.
    09.06.2026
    19:50
    LGS için adaylara kritik uyarı:
    LGS için adaylara kritik uyarı: 'Bu Hafta Hiçbir Şeyi Değiştirmeyin'
    LGS'ye sayılı günler kala Uzman Psikolojik Danışman Nihat Ekincioğlu, öğrenci ve velilere önemli tavsiyelerde bulundu. Ekincioğlu, son haftada yeni çalışma yöntemleri denemek yerine mevcut düzenin korunması gerektiğini söyledi.
    08.06.2026
    19:26
    20 Yıl 9 Ay Hapis Cezası Bulunan Firari Yakalandı
    20 Yıl 9 Ay Hapis Cezası Bulunan Firari Yakalandı
    Hakkında iki ayrı suçtan toplam 20 yıl 9 ay 2 gün kesinleşmiş hapis cezası bulunan bir hükümlü, Bingöl Emniyet Müdürlüğü Asayiş Şube Müdürlüğü yakalandı. Şahıs, çıkarıldığı adli makamlarca tutuklanarak cezaevine gönderildi.
    Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları gazete ve haber kaynaklarına aittir
    ©Copyright 2017
    Haberler, Fotoğraf Galerisi, Video Galerisi, Köşe Yazıları ve daha fazlası için arama yapın