Susuzluk verimi etkiliyorYedisuda fasulye ekimi yapan çiftçiler susuzluktan dolayı verim alamadıklarını belirtirken, Yedisu Belediye Başkanı Uçan ise kanal projesinin tamamlanmasının ardından verimin artacağını söyledi.![]() İlçe merkezi baÅŸta olmak üzere baÄŸlı köylerde çiftçilerin kimi verim düÅŸüklüÄŸü nedeniyle geçim kaynakları olan kuru fasulyenin ekimini yapmazken kimileri de eskisi gibi verim alamamaktan ÅŸikâyet ediyor. "15 DÖNÜM FASULYE EKTİM, VERİM ALAMADIM" Yedisu'daki çiftçilerden Mehmet DoÄŸan, “1970 yılında yapılan su kanalları yıkıldığı için tarlalarımıza su gelmiyor. Su olmadığı için kuru fasulye ekemiyoruz. 15 dönüm fasulye ektim, susuzluktan verim alamadım. Su olmadığı için tarlamdaki fasulye kurudu. Bizim için en önemli ÅŸey sudur. DiÄŸer sıkıntımız ise ulaşımdır. Su ve ulaşım sıkıntısı olmazsa ilçemiz geliÅŸir. Tarlalara yeteri kadar su gelmediÄŸi için kurudu. Yeni su kanalı yapılacağını duyduk. Bol su gelirse tekrar eskisi gibi fasulye ekeceÄŸiz. Yedisu eski günlerine dönecek” ÅŸeklinde konuÅŸtu. Tarlaları sulama noktasında su sıkıntısı yaÅŸadıklarını anlatan Mehmet Acıklı, ÅŸunları söyledi: “Bunun yanında, yol olmadığı için hayvanlarımızı yaylalara götürürken çok sıkıntı yaşıyoruz. Bu konuda yetkililerden yardım talep ediyoruz.” “VERİM ALABİLMEK İÇİN DOÄžRU VE BİLİNÇLİ ÜRETİM YAPILMASI GEREKİR” Ürünlerden iyi verim alınabilmesi için doÄŸru ve bilinçli üretim yapılması gerektiÄŸini vurgulayan Kenan ToÄŸru, “Yedisu kuru fasulyesi eskisi gibi ekilmiyor. Fasulye mayısta ekilir. İlk su çok önemli. İlk su fasulyenin alt yaprakları sararmaya baÅŸladığı zaman verilir, sararmadığı zaman su verilirse kısır olur ve iyi bir verim vermez, tutmaz fasulye” dedi. ToÄŸru, “Köyümüzde su olduÄŸu için kuru fasulye, taze fasulye, kavun, karpuz, her ÅŸey yetiÅŸiyor ama bazı köylerde ve merkezde su sıkıntısı var. Burada her ÅŸey yetiÅŸiyor. İyi bir bakım ve bilinçli bir üretim olduktan sonra her ÅŸey yetiÅŸir. Åžu an burada ektiÄŸim taze fasulyeyi Bingöl ve Erzurum baÅŸta olmak üzere bu çevreye pazarlıyorum. Taze fasulyenin kilosunu toptan 4 TL'den veriyorum. Yedisu kuru fasulyesinin meÅŸhur olmasının nedeni çabuk piÅŸmesi ve çok lezzetli olmasındandır. Yaklaşık olarak 40 yıldır üreticilik yapıyorum. Özelikle herkesin Yedisu kuru fasulyesini ekmesini istiyorum ama iÅŸi bilerek yapmak lazım. Bugün İspir fasulyesi marka olmuÅŸ, kilosunu 20 TL'den veriyorlar. Yedisu kuru fasulyesini 10 TL'den satıyoruz. Bizim Yedisu fasulyesi daha güzel, İspir fasulyesinden daha büyük ve daha kalitelidir” ifadelerini kullandı. BAÅžKAN UÇAN: “SU SORUNU GİDERİLİNCE VERİM ARTACAK” Eskiden ilçenin merkezi dâhil bütün köylerinde fasulye ekildiÄŸini belirten Yedisu Belediye BaÅŸkanı Salih Uçan ise sulama kanalının tamamlanmasıyla verimin tekrar artacağını söyledi. Uçan, “Fasulye meÅŸakkatli bir iÅŸtir. Tabi, bu son zamanlarda halkın ekonomik gücü biraz daha rahatlayınca bir kısmı ondan dolayı terk etmiÅŸler. Gelecek yıl basınçlı kapalı cazibe sulama kanalımız bittiÄŸinde insanımızın tekrar fasulye üretimine döneceÄŸini umuyoruz. Toprak temiz, su kaliteli olunca fasulye de etsiz dahi tadıyla güzel olur ve bunu herkesin tatmasını, kullanmasını ve denemesini istiyoruz” dedi. “ÜRETİMSİZ BİR TOPLUM MUTLAKA BİRİLERİNE MUHTAÇ OLUR” Eskisi gibi Yedisu halkının kuru fasulye üretimine geçmesi için çaÄŸrıda bulunan Uçan, “Yedisu halkının ekonomisinin daha da geliÅŸmesi ve düzelmesi için üretime yönelmesi gerekir. Üretimsiz bir toplum mutlaka birilerine muhtaç olur ama üreten toplum da elbette ki kalkınır, geliÅŸir ve güzelleÅŸir. Biz halkımızdan yoÄŸunlukla eski dönemde olduÄŸu gibi fasulye üretimine dönmesini arzu ediyoruz” ifadelerini kullandı. (İLKHA) YORUM YAZIN
|
|