Türk sağlık-sen'den kınama
Hemşirelere hakareti kınadıklarını bildiren Kızılboğa, “Sağlık çalışanları her türlü olumsuz şartlara rağmen görevlerini yerine getirmeye çalışan cefakar insanlardır” dedi...
07 TEMMUZ 2009 SALI 10:42 |
0 |
1260 |
0 |
|
AA |
aa |
|
CHP İzmir Milletvekili Canan Arıtman'ın, 9 ay önce Tepecik Eğitim ve Araştırma Hastanesi Yenidoğan Ünitesi'nde iki günlük süre zarfında 13 bebeğin ölmesiyle ilgili hemşire ve ebeleri sorumlu tutmasını sert bir dille eleştiren Türk Sağlık-Sen Bingöl İl Temsilcisi Salih Kızılboğa, Arıtman ve Arıtman'ın sözlerini manşetten kullanan Sabah gazetesi'ni kınadıklarını belirtti. Sendika olarak yurdun dört bir yanında hemşirelerin ve ebelerin daha iyi bir sağlık hizmeti için çaba sarf etmekte olduklarının altını çizen Kızılboğa: “Hiç şüphesiz ki sağlık hizmetlerinin sunumunda yaşanan sorunlar nedeniyle hiç istenmediği halde bazı üzücü vakalar da yaşanmaktadır. İzmir Tepecik Eğitim ve Araştırma Hastanesi Yenidoğan Ünitesi'nde 9 ay önce iki gün içinde 13 bebeğin ölmesi de sağlık çalışanları olarak hepimizi üzen bir olay olmuştur. Sağlık Bakanlığı tarafından hazırlanan raporda Yenidoğan'ın ölümüne neden olan salgının, damar içi kullanılan sıvılarla ilişkili olduğu saptanmıştır. Fakat raporda kamuoyuna açıklanan şekilde bu sıvıya kimin bulaştırdığına veya nasıl bulaştığına dair bir bilgi yoktur. Türk Sağlık-Sen olarak bebeklerimizin hayatlarını kaybetmesinde kim sorumlu ise en ağır cezalara çarptırılması bizim de en büyük dileğimizdir” dedi. Yaşanan bu olay sonrası sağlık çalışanlarına saldırmanın kimsenin hakkı ve haddi olmadığını söyleyen Kızılboğa sözlerine şöyle devam etti. “Sık sık sansasyonel haberlerle medyada yer alan CHP İzmir Milletvekili Canan Arıtman'ın kesin bir bilgisi olmadan yorum yaparak “Bu bir cinayet. Rapordan çıkan sonuç, sıvıyı ellerini yıkamayan bir hemşire hazırlamış. Sıvı mikroplu" demesi kabul edilemezdir. Kesin bilgi sahibi olmadan yaptığı açıklamalarla eleştirilen Sayın Arıtman'ın bu olayda da hemşireyi elinde somut bilgi ve belge olmadan itham ederek suçlu göstermesini Türk Sağlık-Sen olarak kınıyoruz. Hemşirelerin kamuoyunda imajlarını zedeleyecek açıklaması dolayısıyla özür dilemesini bekliyoruz. Ayrıca Sayın Arıtman'ın bu açıklamasını “Pasaklı Hemşire 13 Bebeğe Kıydı” şeklinde çirkin ve yakışıksız bir manşet kullanarak kamuoyuna duyuran Sabah Gazetesi de hemşirelerimizden özür dilemelidir. Etik değerler umursanmadan atılan bu manşetle hemşirelerimize hakaret edilmiştir. Sayın Arıtman'ın da ifadesi olmayan bu cümleyi manşette kullanan Sabah Gazetesi'ni kınıyoruz. Türk Sağlık-Sen olarak bilgi sahibi olmadan hüküm sahibi olanları daha dikkatli davranmaya ve sorumluluklarının bilincinde olarak hareket etmeye çağırıyoruz” şeklinde konuştu.
Bingol Kent Haber
|
23.06.2026 20:46
 |
Bingöl'de Bir İlk! Böbrek Alınmadan Kanser Ameliyatı Yapıldı |
Bingöl Devlet Hastanesi'nde ilk kez gerçekleştirilen kapalı böbrek koruyucu kanser ameliyatında, 75 yaşındaki hastanın böbreğindeki 3,5 santimetrelik tümör başarılı bir operasyonla çıkarıldı. |
|
23.06.2026 17:38
 |
Bingöl'de İlaçlama Çalışmalarına Start Verildi |
Yaz aylarında artış gösteren haşere ve zararlılara mücadele kapsamında çalışmalarını başlatan Bingöl Belediyesi, kanal hatlarından parklara, su birikintilerinden yeşil alanlara kadar birçok noktada ilaçlama çalışması yürütüyor. Çalışmalar kapsamında mahallelerdeki ilaçlamaların da arttırılacağı vurgulandı. |
|
23.06.2026 17:26
 |
Bingöl Üniversitesi İçin 50 Kişi alınacak |
İŞKUR ve Bingöl Üniversitesi iş birliğinde yürütülecek İUP programına kabul edilecek 50 kişi, 30 Haziran 2026 tarihinde gerçekleştirilecek noter kurasıyla belirlenecek. Başvurular 22-26 Haziran 2026 tarihleri arasında İŞKUR İl Müdürlüğü, İŞKUR e-Şube, e-Devlet ve ALO 170 iletişim hattı üzerinden yapılabilecek. |
|
23.06.2026 12:45
 |
Zehirli Engereği Eliyle Yakalayıp Boynuna Doladı |
Solhan'da engerek yılanını yakalayan 'İmparator' lakaplı Ses Sanatçısı Yakup Koçak, tehlikeye dikkat çekerek uyardı: 'Sakın benim yaptığımı yapmayın. Bir ısırığı tahtalı köye gönderir.' |
|
22.06.2026 16:45
 |
Bingöl Belediyesi Yaz Kursları Başlıyor |
Bingöl Belediyesi Gençlik Merkezi tarafından düzenlenecek ücretsiz yaz kursları için başvurular başladı. Akademik, kültürel, sanatsal ve sportif alanlarda açılacak 21 branştaki kurslarla çocuklar ve gençler yaz tatilini verimli geçirme imkânı bulacak. |
|
22.06.2026 16:15
 |
O Artık Fahri Bir Gençli |
Genç Belediye Meclisi, ilçeden ayrılmaya hazırlanan Kaymakam Muhammet Güzel'e oy birliğiyle fahri hemşehrilik beratı verdi. İlçede bir kaymakama ilk kez verilen berat, duygusal anlara sahne oldu. |
|
|