Bingöl'de Bir İlk! Böbrek Alınmadan Kanser Ameliyatı YapıldıBingöl Devlet Hastanesi'nde ilk kez gerçekleştirilen kapalı böbrek koruyucu kanser ameliyatında, 75 yaşındaki hastanın böbreğindeki 3,5 santimetrelik tümör başarılı bir operasyonla çıkarıldı.![]() Bingöl Devlet Hastanesi, sağlık alanında önemli bir operasyona ev sahipliği yaptı. Hastanenin Üroloji Kliniğinde ilk kez tamamen kapalı yöntemle (laparoskopik) böbrek koruyucu kanser ameliyatı başarıyla gerçekleştirildi. Üroloji Uzmanları Op. Dr. Rıdvan Cantürk ve Op. Dr. Yakup Altundaş tarafından gerçekleştirilen operasyonda, 75 yaşındaki erkek hastanın böbreğinde tespit edilen yaklaşık 3,5 santimetrelik tümör alındı. Operasyonda böbreğin tamamı yerine sadece tümörlü doku çıkarılarak organın korunması sağlandı. Böbrek fonksiyonları korunduKapalı yöntemle gerçekleştirilen ameliyat sayesinde hastanın böbrek fonksiyonları korunurken, operasyon başarıyla tamamlandı. Uzmanlar, bu yöntemin uygun hastalarda hem tedavi başarısını artırdığını hem de yaşam kalitesine olumlu katkı sunduğunu belirtti. “İlimiz adına önemli bir kazanım”Operasyonu gerçekleştiren Üroloji Uzmanı Op. Dr. Rıdvan Cantürk, böbrek tümörlerinde uygun hastalarda böbreğin tamamını almak yerine yalnızca tümörlü dokunun çıkarılmasının tercih edildiğini söyledi. Cantürk, “Kapalı yöntem sayesinde hastalarımız daha az ağrı hissediyor, daha kısa sürede taburcu oluyor ve günlük yaşamlarına daha hızlı dönebiliyor. Bu ameliyatın hastanemizde ilk kez başarıyla uygulanmış olması hem hastalarımız hem de ilimiz adına önemli bir kazanımdır” dedi. Başhekimden değerlendirmeBingöl Devlet Hastanesi Başhekimi Op. Dr. Reha Sermed Aygören ise operasyonun hastanenin ulaştığı sağlık altyapısı ve uzmanlık seviyesini gösterdiğini belirtti. Aygören, amaçlarının vatandaşların ileri düzey tanı ve tedavi hizmetlerine kendi şehirlerinde ulaşabilmelerini sağlamak olduğunu ifade ederek, bu sayede il dışı sevklerin azaltılmasına katkı sunduklarını kaydetti.
YORUM YAZIN
|
|