Bingöl'ün jeotermal potansiyeli değerlendirildiVali Usta: 'Bingöl'ümüzün jeotermal potansiyelinin güçlü projelerle etkin bir şekilde kullanılması, turizm ve ekonomi açısından daha aktif ve katma değer sağlayan birer parametreye dönüştürülmesi gerekiyor' dedi.![]() Bingöl Valisi Ahmet Hamdi Usta baÅŸkanlığında, ‘Bingöl Jeotermal Kaynaklarının DeÄŸerlendirilmesi Toplantısı', yapıldı. Valilik Toplantı Salonunda gerçekleÅŸen toplantıya, Bingöl Belediye BaÅŸkanı Erdal Arıkan, Bingöl Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Hasan Çiftçi ve İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Alper Baba, Maden Tetkik ve Arama Genel MüdürlüÄŸü uzmanlarının yanı sıra paydaÅŸ kurum ve sivil toplum kuruluÅŸlarının temsilcileri katıldı. Bingöl Jeotermal Kaynaklarının etraflıca ele alınıp deÄŸerlendirildiÄŸi toplantıda, Maden Tetkik ve Arama Genel MüdürlüÄŸü uzmanları ile Prof. Dr. Alper Baba birer sunum yaptı. Sunumlarda; ülkenin jeotermal kaynakları haritası, jeotermal kaynakların önemi, ekonomiye katkıları ve kullanım alanlarına yönelik katılımcılara bilgi paylaşıldı. Prof. Dr. Baba: “Bingöl bölgesinde seracılık, termal turizm, ısıtma ve soÄŸutma yapılabilir”“Jeotermal Kaynakların Önemi ve Bölgesel Kalkınmadaki Yeri” konulu sunum yapan Prof. Dr. Alper Baba, Türkiye'nin jeotermal alanda çok zengin kaynaklara sahip olduÄŸunu belirterek, dünyada ve Türkiye'de jeotermal enerjinin önemi ve kullanım alanlarına iliÅŸkin bilgi paylaşımında bulundu. Gün geçtikçe jeotermal kaynaklarının önem kazandığını ifade eden Baba, “Gelecek projeleri olan ülkeler yenilenebilir enerji kaynakları üzerinde büyük yatırımlar yapmakta. Türkiye ÅŸu an jeotermal alanda yenilenebilir enerji kullanımı için güzel projelere imza atmakta. Ülkelerin fosil yakıt ve nükleer enerji üretimini bırakarak yenilenebilir enerjiye geçmesi büyük bir atılımdır” diye konuÅŸtu. Bingöl'ün jeotermal kaynakları konusunda da bilgi paylaşımında bulunan Prof. Baba, Bingöl'ün jeotermal kuyu bakımında zengin bir konumda olduÄŸunu belirterek, Bingöl bölgesinde seracılık, termal turizm, ısıtma ve soÄŸutma yapılabileceÄŸini ifade etti. Vali Usta: “Potansiyelimizi deÄŸerlendirmeliyiz”Vali Ahmet Hamdi Usta ise, yaptığı konuÅŸmada ÅŸunları söyledi; “Jeotermal kaynaklar açısından son derece zengin bir coÄŸrafyaya sahibiz. İlimizin jeotermal potansiyelinin güçlü projelerle etkin bir ÅŸekilde kullanılması, turizm ve ekonomi açısından daha aktif ve katma deÄŸer saÄŸlayan birer parametreye dönüÅŸtürülmesi gerekiyor. Bu amaçla Balçova- İzmir Jeotermalde birlikte çalıştığımız bu konuların uzmanı İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü Rektör Yardımcısı Sn. Prof. Dr. Alper Baba ve MTA Genel MüdürlüÄŸü Enerji Hammadde Etüt ve Arama Daire BaÅŸkanı Ejder Yapıcı, MTA Jeotermal Enerji ve Hidrojeoloji Koordinatörü Lütfi TaÅŸkıran'ı Bingöl'e davet ettim. DeÄŸerlendirme toplantısına katkıları için deÄŸerli hocamız Prof. Dr. Alper Baba'ya ve uzman arkadaÅŸlarımıza teÅŸekkür ediyorum. Vali yardımcılarımız, Belediye baÅŸkanımız, rektör yardımcımız, Ticaret ve Sanayi Odası BaÅŸkanımız ile paydaÅŸ kamu kurum ve kuruluÅŸ yetkililerinin de katıldığı toplantıda, Bingöl'deki jeotermal kaynakların potansiyeli, deÄŸerlendirilmesi gereken alanlar ile bu kaynakların ekonomiye kazandırılması konusunda hocamız ve MTA yetkililerinden detaylı bilgiler aldık. Kendilerine teÅŸekkür ediyorum. Veriler ve öneriler doÄŸrultusunda çalışacağız. Bugün temiz enerji kaynaklarının dünya literatüründeki yeri herkesçe malum. Herkesin hassasiyet gösterdiÄŸi ÅŸey temiz enerji kaynaklarıdır. Bizler de Bingöl olarak, bölgede kaynaklarımızı en verimli ÅŸekilde kullanmayı planlıyoruz. Bu konuda kamu, özel sektör ve sivil toplum kuruluÅŸları el birliÄŸi ile bu yönde durmaksızın çalışmaya devam edeceÄŸiz.”
YORUM YAZIN
|
|