Cumhurbaşkanı Erdoğan açıkladı! Aile hekimleri de randevu sistemine alındı
Kabine toplantısının ardından açıklamalarda bulunan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, sağlık sistemindeki yeni uygulamayla aile hekimlerinin de randevu sistemine alındığını belirtti.
03 ŞUBAT 2025 PAZARTESİ 22:40 |
0 |
2231 |
0 |
|
AA |
aa |
|
Cumhurbaşkanlığı Kabinesi, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan başkanlığında bugün toplandı.
Saat 16.50'de başlayan ve yaklaşık 2 saat süren toplantının gündeminde, ülke ve bölge siyasetine dair kritik başlıklar yer aldı.
SAĞLIK SİSTEMİNDE YENİ UYUGULAMA
Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın kabine toplantısı sonrası açıklamalarından önemli ayrıntılar şöyle:
Sektörün sağlıkta büyüyebilmesi için çürükleri ayıklaması tercihten öte zaruret halini almıştır. Hepimizin yüreğini dağlayan Bolu Kartalkaya faciasından turizmcilerimizin de gereken dersi çıkaracaklarına inanıyorum. Değerli basın mensupları sağlık, iktidarlarımızın son 22 yılda en büyük yatırımları yaptığı alanların başında geliyor. Bizden önce imtiyazlı bir kesim dışında halkımızın çoğu için nitelikli sağlık hizmeti almak ciddi bir problemdi. Çözüm değil, sorun üreten, derman değil, dert üreten bu sistemi son 22 yılda attığımız adımlarla eski Türkiye'nin kötü bir hatırası olarak geride bıraktık. Bunun yerine ulaşılabilirlik ve hizmet standardı açısından dünyada örnek gösterilen bir sistemi milletimizin istifadesine sunduk. Sağlık altyapımızın kapasitesini özellikle koronavirüs salgını döneminde 85 milyon olarak yakinen tecrübe ettik. Gelişmiş ülkelerin dahi altında ezildiği bir sağlık krizini biz hamdolsun başarıyla yönettik. Değişen şartlara ve ihtiyaçlara göre sağlık sistemini güncelliyor, eksiklerini gideriyoruz. Önceki ay koruyan, geliştiren ve üreten sağlık modeliyle sağlıklı Türkiye Yüzyılı programımızı duyurduk. Koruyan sağlık modelimizde vatandaşlarımızın sağlık hizmetine eriştiği ilk kapı aile hekimlerimiz olacak. Böylece vatandaşlarımız doğru yerde, doğru zamanda etkin tedaviye ulaşacak, hastanelerimizdeki yoğunluk da azalacak. Doktorlarımızın her bir vatandaşımıza daha fazla vakit ayırabilmesi için de yeni uygulamaları devreye alıyoruz. Aile hekimlerimizi hastane randevu sistemine entegre ediyoruz. Hastanelerimizde aile hekimlerimiz için randevu kontenjanları ayırdık. 2025 yılında ilave bin aile sağlığı merkezimizi daha açarak koruyucu sağlık altyapımızı güçlendirmeyi hedefliyoruz. Aile hekimlerimiz sadece ilk bir ay içerisinde 5.200.000 vatandaşımıza sağlık taraması yaptı. 620.000 vatandaşımızda koronavirüs hastalığı, hipertansiyon ve diabet gibi önemli hastalıklara erken tanı konuldu. Erken tanı konulan vatandaşlarımız yakın takibi alındı, tetkik ve tedavileri için gerekli yönlendirmeler yapıldı. Kronik hastalığa sahip vatandaşlarımızın raporlu ilaçlarını yazdırmak için hastanelere gitme zorunluluğunu kaldırdık. Artık bu ilaçları aile hekimleri yazabilecek.
“DOKTOR TAVSİYESİ OLMADAN İLAÇ KULLANMAYIN”
Ülkemizde çok yüksek oranda seyreden ilaç, özellikle antibiyotik ve ağrı kesici kullanımı var. İleriki dönemde ciddi sıkıntılara yol açan bu meseleyi de makul seviyelere çekmeyi hedefliyoruz. Buradan vatandaşlarımıza, hekimlerimize güvenmelerini, kendi sağlıkları için doktor tavsiyesi olmadan ilaç kullanımından uzak durmaları gerektiğini tekrar hatırlatıyoruz.
ÖZEL HASTANELERE YENİ DÜZENLEMELER
Yine geçtiğimiz hafta, sağlık hizmetlerimizin kalitesini daha da yükseltecek ve istismarların önüne geçecek bir adım daha atıldı. Sağlık Bakanlığımız tarafından, özel hastaneler yönetmeliğinde bazı önemli değişikliklere gidildi. Yapılan değişiklikle gerek hizmet standartları, gerek ücret politikaları, gerekse denetim konusunda özel hastanelerimizde artık farklı bir çalışma kültürünün yerleşeceğine inanıyorum.
Kaynak: Ensonhaber
|
27.06.2026 20:40
 |
Çotla Dağı'nda Festival Coşkusu Yaşanacak |
Doğayla iç içe bir gün geçirmek isteyenler, 5 Temmuz Pazar günü Genç ilçesindeki Çotla Dağı'nda buluşacak. Zıkte SÜRKAP tarafından ilk kez düzenlenecek Çotla Festivali'nde konserlerden geleneksel oyunlara, yarışmalardan yöresel ikramlara kadar gün boyu birçok etkinlik gerçekleştirilecek. |
|
27.06.2026 20:39
 |
TİMBİR'de Yeni Dönem Heyecanı |
Türk İnternet Medya Birliği (TİMBİR), 2. Olağan Genel Kurulu Ankara'da gerçekleşti. Dr. Süleyman Basa'nın yeniden Genel Başkanlığa, Bingöl temsilcisi Hakim Bayraktar'ın da yönetim kuruluna seçildiği Genel Kurulda, TİMBİR'in yeni dönem yol haritası da belirlendi. |
|
27.06.2026 20:38
 |
Rektör Çelik, TÜBA Asli Üyesi Seçildi |
Bingöl Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Erdal Çelik, Türkiye Bilimler Akademisi'nin (TÜBA) 63. Genel Kurulu'nda yapılan seçimlerde asli üyeliğe seçildi. |
|
27.06.2026 20:36
 |
Burkankulu'ndan 'çekildi' iddialarına yanıt |
12 Bingölspor başkanlığına talip olduğunu açıklayan iş insanı Ahmet Burkankulu, kamuoyunda gündeme gelen 'adaylıktan çekildi' iddialarını yalanladı. Burkankulu, destek çalışmalarını sürdürdüğünü, yeterli desteğin sağlanması halinde ise başkan adaylığını resmen ilan edeceğini söyledi. |
|
27.06.2026 20:36
 |
Bingöl'e 13 hekim atanacak! 4 branşta bir ilk yaşanacak |
Sağlık Bakanlığı'nın 129. Dönem Devlet Hizmeti Yükümlülüğü (DHY) kurası kapsamında Bingöl'e 11 uzman ve 2 pratisyen hekim atanacak. Yapılan atamalarla birlikte kentte ilk kez Çocuk Kardiyolojisi branşında uzman görev yapacak, üç ilçe de ilk kez yeni uzmanlık alanlarına kavuşacak. |
|
27.06.2026 20:35
 |
Bingöl Belediyesi'nden Orman Yangını Uyarısı |
Bingöl Belediyesi İtfaiye Müdürlüğü, yaz sıcaklıklarıyla birlikte artan orman yangını riskine karşı vatandaşları uyardı. Açıklamada, küçük bir ihmalin büyük felaketlere yol açabileceği belirtilerek, yangınlara neden olanlar hakkında ağır yaptırımlar uygulandığı hatırlatıldı. |
|
|