Cumhurbaşkanı Erdoğan açıkladı! Aile hekimleri de randevu sistemine alındı
Kabine toplantısının ardından açıklamalarda bulunan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, sağlık sistemindeki yeni uygulamayla aile hekimlerinin de randevu sistemine alındığını belirtti.
03 ŞUBAT 2025 PAZARTESİ 22:40 |
0 |
2220 |
0 |
|
AA |
aa |
|
Cumhurbaşkanlığı Kabinesi, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan başkanlığında bugün toplandı.
Saat 16.50'de başlayan ve yaklaşık 2 saat süren toplantının gündeminde, ülke ve bölge siyasetine dair kritik başlıklar yer aldı.
SAĞLIK SİSTEMİNDE YENİ UYUGULAMA
Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın kabine toplantısı sonrası açıklamalarından önemli ayrıntılar şöyle:
Sektörün sağlıkta büyüyebilmesi için çürükleri ayıklaması tercihten öte zaruret halini almıştır. Hepimizin yüreğini dağlayan Bolu Kartalkaya faciasından turizmcilerimizin de gereken dersi çıkaracaklarına inanıyorum. Değerli basın mensupları sağlık, iktidarlarımızın son 22 yılda en büyük yatırımları yaptığı alanların başında geliyor. Bizden önce imtiyazlı bir kesim dışında halkımızın çoğu için nitelikli sağlık hizmeti almak ciddi bir problemdi. Çözüm değil, sorun üreten, derman değil, dert üreten bu sistemi son 22 yılda attığımız adımlarla eski Türkiye'nin kötü bir hatırası olarak geride bıraktık. Bunun yerine ulaşılabilirlik ve hizmet standardı açısından dünyada örnek gösterilen bir sistemi milletimizin istifadesine sunduk. Sağlık altyapımızın kapasitesini özellikle koronavirüs salgını döneminde 85 milyon olarak yakinen tecrübe ettik. Gelişmiş ülkelerin dahi altında ezildiği bir sağlık krizini biz hamdolsun başarıyla yönettik. Değişen şartlara ve ihtiyaçlara göre sağlık sistemini güncelliyor, eksiklerini gideriyoruz. Önceki ay koruyan, geliştiren ve üreten sağlık modeliyle sağlıklı Türkiye Yüzyılı programımızı duyurduk. Koruyan sağlık modelimizde vatandaşlarımızın sağlık hizmetine eriştiği ilk kapı aile hekimlerimiz olacak. Böylece vatandaşlarımız doğru yerde, doğru zamanda etkin tedaviye ulaşacak, hastanelerimizdeki yoğunluk da azalacak. Doktorlarımızın her bir vatandaşımıza daha fazla vakit ayırabilmesi için de yeni uygulamaları devreye alıyoruz. Aile hekimlerimizi hastane randevu sistemine entegre ediyoruz. Hastanelerimizde aile hekimlerimiz için randevu kontenjanları ayırdık. 2025 yılında ilave bin aile sağlığı merkezimizi daha açarak koruyucu sağlık altyapımızı güçlendirmeyi hedefliyoruz. Aile hekimlerimiz sadece ilk bir ay içerisinde 5.200.000 vatandaşımıza sağlık taraması yaptı. 620.000 vatandaşımızda koronavirüs hastalığı, hipertansiyon ve diabet gibi önemli hastalıklara erken tanı konuldu. Erken tanı konulan vatandaşlarımız yakın takibi alındı, tetkik ve tedavileri için gerekli yönlendirmeler yapıldı. Kronik hastalığa sahip vatandaşlarımızın raporlu ilaçlarını yazdırmak için hastanelere gitme zorunluluğunu kaldırdık. Artık bu ilaçları aile hekimleri yazabilecek.
“DOKTOR TAVSİYESİ OLMADAN İLAÇ KULLANMAYIN”
Ülkemizde çok yüksek oranda seyreden ilaç, özellikle antibiyotik ve ağrı kesici kullanımı var. İleriki dönemde ciddi sıkıntılara yol açan bu meseleyi de makul seviyelere çekmeyi hedefliyoruz. Buradan vatandaşlarımıza, hekimlerimize güvenmelerini, kendi sağlıkları için doktor tavsiyesi olmadan ilaç kullanımından uzak durmaları gerektiğini tekrar hatırlatıyoruz.
ÖZEL HASTANELERE YENİ DÜZENLEMELER
Yine geçtiğimiz hafta, sağlık hizmetlerimizin kalitesini daha da yükseltecek ve istismarların önüne geçecek bir adım daha atıldı. Sağlık Bakanlığımız tarafından, özel hastaneler yönetmeliğinde bazı önemli değişikliklere gidildi. Yapılan değişiklikle gerek hizmet standartları, gerek ücret politikaları, gerekse denetim konusunda özel hastanelerimizde artık farklı bir çalışma kültürünün yerleşeceğine inanıyorum.
Kaynak: Ensonhaber
|
23.06.2026 20:46
 |
Bingöl'de Bir İlk! Böbrek Alınmadan Kanser Ameliyatı Yapıldı |
Bingöl Devlet Hastanesi'nde ilk kez gerçekleştirilen kapalı böbrek koruyucu kanser ameliyatında, 75 yaşındaki hastanın böbreğindeki 3,5 santimetrelik tümör başarılı bir operasyonla çıkarıldı. |
|
23.06.2026 17:38
 |
Bingöl'de İlaçlama Çalışmalarına Start Verildi |
Yaz aylarında artış gösteren haşere ve zararlılara mücadele kapsamında çalışmalarını başlatan Bingöl Belediyesi, kanal hatlarından parklara, su birikintilerinden yeşil alanlara kadar birçok noktada ilaçlama çalışması yürütüyor. Çalışmalar kapsamında mahallelerdeki ilaçlamaların da arttırılacağı vurgulandı. |
|
23.06.2026 17:26
 |
Bingöl Üniversitesi İçin 50 Kişi alınacak |
İŞKUR ve Bingöl Üniversitesi iş birliğinde yürütülecek İUP programına kabul edilecek 50 kişi, 30 Haziran 2026 tarihinde gerçekleştirilecek noter kurasıyla belirlenecek. Başvurular 22-26 Haziran 2026 tarihleri arasında İŞKUR İl Müdürlüğü, İŞKUR e-Şube, e-Devlet ve ALO 170 iletişim hattı üzerinden yapılabilecek. |
|
23.06.2026 12:45
 |
Zehirli Engereği Eliyle Yakalayıp Boynuna Doladı |
Solhan'da engerek yılanını yakalayan 'İmparator' lakaplı Ses Sanatçısı Yakup Koçak, tehlikeye dikkat çekerek uyardı: 'Sakın benim yaptığımı yapmayın. Bir ısırığı tahtalı köye gönderir.' |
|
22.06.2026 16:45
 |
Bingöl Belediyesi Yaz Kursları Başlıyor |
Bingöl Belediyesi Gençlik Merkezi tarafından düzenlenecek ücretsiz yaz kursları için başvurular başladı. Akademik, kültürel, sanatsal ve sportif alanlarda açılacak 21 branştaki kurslarla çocuklar ve gençler yaz tatilini verimli geçirme imkânı bulacak. |
|
22.06.2026 16:15
 |
O Artık Fahri Bir Gençli |
Genç Belediye Meclisi, ilçeden ayrılmaya hazırlanan Kaymakam Muhammet Güzel'e oy birliğiyle fahri hemşehrilik beratı verdi. İlçede bir kaymakama ilk kez verilen berat, duygusal anlara sahne oldu. |
|
|