Doları fırsat bilip harekete geçtiler!Türkiye'ye karşı baÅŸlatılan ekonomik savaÅŸ sonrası döviz kurlarında yaÅŸanan ani yükseliÅŸle beraber Merkez Bankası'na yüksek faiz artışı yapması için baskı yapılıyor.![]() ABD tarafından papaz Brunson bahanesiyle Türkiye'ye karşı baÅŸlatılan ekonomik savaÅŸ sonrası hızla yükselen dolar kurlarına karşı hem hükümet hem de Merkez Bankası ilk günden itibaren gerekli adımları atıyor. BaÅŸkan ErdoÄŸan'ın çaÄŸrısıyla baÅŸlatılan seferberlikle Türkiye'deki bir çok kurum ve vatandaÅŸlar dolarlarını bozarak sürece destek verdi. Doları bir silah olarak kullanan ABD'ye karşı direnen Türkiye'ye ÅŸimdi de yüksek faiz baskısı yapılıyor. Haftabaşı doların yeniden 6,73 seviyelerine kadar çıkması sonrası Merkez Bankası'nın son geliÅŸmeler dikkate alınarak Eylül Para Politikası Kurulu toplantısında parasal duruÅŸun yeniden ÅŸekillendirileceÄŸini duyurması uzmanlar tarafından faiz artışı sinyali olarak yorumlandı. YÜKSEK FAİZ BASKISI YAPILIYOR
Global finans çevreleri Arjantin hükümetini faiz artışı için zorlarken yıl başından bu yana 30 puanın üzerinde faiz artışı yapan ülke ne enflasyonu dizginleyebildi ne de para birimindeki deÄŸer kaybını. Peso 1 yılda yüzde 110 deÄŸer kaybetti.
KAYNAK: HABER7 YORUM YAZIN
|
|