KİM KİMDİR FİRMA REHBERİ Hemen Üye Ol Üye Girşi
Uye Girişi
Giriş
Beni Hatırla
Yeni Üye Kayıt
Haber sitemizin aktivitelerinden yararlanmak için üyelik başvuru yapın.
Hemen Üye Olun
Uye Hizmetleri
 
10 Haziran 2026 Çarşamba
°C

Kahvenin zararı kadar yararı da var

Son zamanlarda yapılan araştırma sonuçlarında şaşırtıcı bir şekilde kahvenin iyi bir antioksidan kaynağı olduğu ortaya çıktı.

Kahvenin zararı kadar yararı da var
12 MART 2007 PAZARTESİ 09:46
0
1582
0
AA aa
İSTANBUL - Aslında antioksidan içeren besinler içerisinde listenin en başında kahve geliyor. Bununla beraber işlenmiş kahve, işlenme süreci sırasında içeriğindeki antioksidan değerlerini kaybetmiyor.
Kardiyovasküler hastalıkların, kanserin ve diyabetin de içinde bulunduğu kronik bazı hastalıklardan kaçınmanın en iyi yollarından biri antioksidanlar açısından zengin bir beslenme düzenine sahip olmaktır. Ama ne yazık ki bir çoğumuz antioksidan değerleri açısından çok zengin olan sebze ve meyvelerden yeteri kadar tüketmiyoruz.

KAHVE ANTİOKSİDAN AÇISINDAN ZENGİN
Öyleyse antioksidanları başka hangi yiyecek içeceklerden alıyoruz tahmin edebilir misiniz? Kahveden hoşlanıyorsanız yalnız değilsiniz. Yapılan istatistiksel araştırmalarda Amerika nüfusunun yüzde 54'ten fazlasının her gün kahve içtiğini gösteriyor. Bu oranla beraber Almanya, Avusturya ve Finlandiya da ise günde iki kahve veya daha fazla içildiği belirtiliyor.

Kahve tüketimi ile ilgili yararlar çok çeşitli olabilir. Bu konuda yapılan derin araştırmalar daha henüz başlarda bile olsa, kahve tüketiminin sağlıklı getirileri olduğunun belirtileri ortaya çıkmaya başlıyor.

KAHVENİN BAZI YARARLARI
Parkinson Hastalığı riskinin azalması : Yapılan bir araştırmada günde bir fincan kahve içen erkeklerin parkinson hastalığı riskinin yüzde 40'a varan oranlarda azaldığı ortaya çıkarılmıştır. Bununla beraber menopoz sonrası ostrojen terapisi gören kadınlarda kahve tüketimi Parkinson Hastalığı riskini arttırmaktadır.
Tip 2 Diyabet riskinin azalması: Bunun olması aşırı kahve tüketimi sonrasında meydana gelmektedir. Bu ise sağlık açısından önerilen bir durum değildir. Çok fazla kahve tüketmenin getirdiği riskler bu yararın önüne geçmektedir ve aşırı kahve tüketiminden kaçınılmalıdır.
Karaciğer kanseri riskinin azalması: Kahve tüketmek özellikle siroz yüzünden oluşan karaciğer kanseri riskinin azaltılmasına yardımcı olmaktadır. Siroz, karaciğerin iltihaplanıp yara oluşumuna neden olan bir çeşit karaciğer hastalığıdır. Eğer kahvenin sağlıklı yararları varsa da bunların nereden geldiği net olarak bilinmemektedir. Kahve sadece antioksidanlar içermez, aynı zamanda kafein ve daha araştırılmamış diğer bileşenleri de içerir.

Kahvenin içinde bir çok uyarıcı var. Filtre edilmemiş kahve kan yağlarının değerlerini arttırabilir, aşırı kafein tüketimi ise kafeine karşı hassas kişilerde sorunlar yaratabilir. Bir fincan kahvede 72 ile 130 miligram arasında kafein bulunmakta. Bu oran kahve çekirdeğinin çeşidine ve pişirilme yollarına göre değişkenlik kazanmakta.

YARARI DA VAR ZARARI DA
Yani kahve içmek hem yarar hem de zarar getirebilen bir çeşit değiş tokuştur. Eğer halihazırda kahve içmiyorsanız, içeriğindeki antioksidanlar yüzünden bu alışkanlığı edinmenize gerek yoktur. Eğer kahve içen biri iseniz, bu sizin meyve ve sebze yemeyi kesmeniz anlamına da gelmez. Son olarak, kafein içeriği bakımından ölçülü içildiğinde sağlıklı ve yararlı olabilir.

Meyve ve sebze yemekten vazgeçmeyerek, günlük kahve miktarınızı bir veya iki fincanla sınırlayın. Günlük önerilen kafein miktarı olan 250 miligramdan fazla almamaya dikkat etmelisiniz.

RealAge doktorları Mehmet Öz ve Michael Roizen açıklıyor.
Haberin tamamı: http://www.realage.com.tr/tr/realagehaberdetay.asp?hid=25450


YORUM YAZIN
Profiliniz ziyaretci statüsünde görünüyor. Yorumlarınız aşağıdaki isimle yayınlanacaktır
Değiştir
Dilerseniz web sitemize üye olarak daha özgün bir profil oluşturabilir ve yorumlarınızı hesabınızdan takip edebilirsiniz
Kodu Girin
Yapacağınız yorumların şiddet ve hakaret içermemesine lütfen dikkat edin. Aksi taktirde yorumlarınız onaylanmayacaktır. Gönder
10.06.2026
21:31
12Bingölspor taraftarı tepkili!
12Bingölspor taraftarı tepkili! 'Yalnız bırakırsanız, yalnız kalırsınız!'
12 Bingölspor taraftarları, 2. Lig'e yükselen yeşil beyazlı takımın yalnız ve sahipsiz bırakılmasına tepki için yürüdü! Siyasetçilere, bürokratlara ve iş dünyasına seslenen taraftarlar, 'Bugün 12Bingölspor'u yalnız bırakırsanız yarın yalnız kalırsınız' mesajı verdi.
10.06.2026
20:21
Çıraklık dönemi çalışmaları emekliliğe sayılmayacak
Çıraklık dönemi çalışmaları emekliliğe sayılmayacak
Yargıtay 10. Hukuk Dairesi, çıraklık döneminde fiilen üretimde çalıştığını belirterek bu sürelerin emeklilik primine dahil edilmesini isteyen davacıyı haklı bulan yerel mahkeme kararını bozarak, çıraklık sözleşmelerinde esas amacın çalışma değil meslek öğretimi olduğuna hükmetti.
10.06.2026
18:45
Uyuşturucu Operasyonunda 1 Tutuklama
Uyuşturucu Operasyonunda 1 Tutuklama
Bingöl Emniyet Müdürlüğü Narkotik Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüğü ekiplerince düzenlenen operasyonda uyuşturucu madde ele geçirilirken, gözaltına alınan 1 şüpheli tutuklanarak cezaevine gönderildi.
10.06.2026
18:44
Bingöl`de Vefa Programı: Merhum Orhan Açıkbaş Anılacak
Bingöl'de Vefa Programı: Merhum Orhan Açıkbaş Anılacak
Bingöl'de sivil toplum camiasının tanınan isimlerinden merhum Orhan Açıkbaş için anlamlı bir vefa programı düzenleniyor. 'İz Bırakanlar Vefa Programı' kapsamında gerçekleştirilecek etkinlikte, hayatı boyunca toplum yararına yaptığı çalışmalarla hafızalarda yer edinen Açıkbaş, dostları ve sevenleri tarafından anılacak.
10.06.2026
18:43
BEYMAR Gross Simani Mahallesi`nde Hizmete Açıldı
BEYMAR Gross Simani Mahallesi'nde Hizmete Açıldı
Bingöl'ün yerel marketlerinden olan Beymar, toptan ve perakende sektörüne yeni bir soluk getirerek, Simani Mahallesi Bingöl-Muş yolu gross market açtı.
09.06.2026
22:55
Bingöl`de Kültür-Saray Köprüsü İhale Ediliyor
Bingöl'de Kültür-Saray Köprüsü İhale Ediliyor
Bingöl Belediyesi, Kültür Mahallesi ile Saray Mahallesi'ni birbirine bağlayacak betonarme araç köprüsü ve bağlantı yolları için ihaleye çıkıyor. İki yaka arasındaki ulaşım hem kısalacak hem de zamandan tasarruf sağlanacak. Özellikle Devlet Hastanesi bağlantısı önemli bir avantaj sunacak.
Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları gazete ve haber kaynaklarına aittir
©Copyright 2017
Haberler, Fotoğraf Galerisi, Video Galerisi, Köşe Yazıları ve daha fazlası için arama yapın