Tekışık'ın hayatı belgesel oluyorEmekli Öğretmen Hüseyin Hüsnü Tekışık'ın hayatı belgesel oluyor. Tekışık'ın, ilk görev yeri olan Karlıova İlçesi Bahçeköy Köyü'nde yaşadıkları ‘Bahçeköy'e gelen gelin' konusuyla banda çekilecek.![]() 1948 yılında Sivas ÖÄŸretmen Okulunu bitirdikten sonra Bingöl'ün Karlıova ilçesi Bahçeköy Köyünde ilk öÄŸretmenlik görevine baÅŸlayan Emekli ÖÄŸretmen Hüseyin Hüsnü Tekışık'ın hayatı ile ilgili belgesel çekimlerine baÅŸlandı. Çekimler için eÅŸi Ayten Tekışık ile Bingöl'e gelen emekli öÄŸretmen Hüseyin Hüsnü Tekışık, İl Milli EÄŸitim Müdürü Mehmet Ali Hansu'yu makamında ziyaret etti. Ziyarette Gazetemiz Kent Haber'den övgülerle bahseden Tekışık, 2005 yılında yaÅŸadığı rahatsızlıklar döneminde Kent Haber Gazetesinin kendisi ile ilgili çok güzel ÅŸeyler yazdığını belirti. Karlıova ve Bingöl'ün kendisi için çok önemli yerler olduÄŸunu ifade eden Tekışık: “Bingöl'de 6 yıl öÄŸretmenlik ve idarecilik yaptım. 2005 yılında rahatsızlandığımda Kent Haber Gazetesi, benim hakkımda çok güzel yazılar yayımladı. O bakımdan Kent Haber Gazetesi'ne çok teÅŸekkür ediyorum. Åžuanda da benim hayatım bir belgesel olarak hazırlanıyor. O amaçla İstanbul'dan ‘İz Tv' ekibi bizimle beraber Bingöl'e geldi. Milli EÄŸitim Müdürü saÄŸ olsun bir konferans düzenledi. Tanışma imkânı saÄŸladı. O bakımdan Müdür Bey'e de teÅŸekkür ederim. Hayatım bir belgesel olarak hazırlanıyor. Bundan 15 gün önce bir hafta boyunca Ankara'da benimle ilgili belgesel yaptılar. Önceki günde Karlıova İlçesi Bahçeköy Köyüne gittik. Benim ilk görev yerim Bahçeköy'dür. Oradaki insanlar beni unutmadı, bende onları unutmadım. Bu nedenle Bahçeköy'de çekimler yapıldı. Bugün de Karlıova İlçesinde çekim yapılacak. Hayatımda çok önemli bir yeri olan Bahçeköy'e eÅŸim gelin olarak geldi. Åžimdi hatıralarımı yazıyorum. Çekimler ‘Bahçeköy'e gelen gelin' diye belgesel yapılıyor. Karlıova'da 6 yıl idarecilik ve öÄŸretmenlik yaptım. Kitaplarımı orada yazmaya baÅŸladım. O dönemlerde Karlıova 30–40 hanelik bir köydü. Otel yoktu, lokanta yoktu, fırın yoktu yani hiçbir ÅŸey yoktu. Ama Karlıova'nın kadirbilir insanları vardı. Onların bir ekmekleri olsa dahi bizimle yerlerdi. ‘Sende bizdensin, sen o yokluÄŸa katlanıp burada öÄŸretmenlik yapıyorsun' derlerdi. İşte o bakımdan çok güzel yıllarımın geçtiÄŸi Karlıova'da, Bahçeköy Köyü'nde çekimler yapılıyor. Karlıova'da yıllar önce baÅŸlayan hikâye ÅŸimdi belgesel olacak. Bingöl ve Karlıova benim için çok önemlidir. İlk defa öÄŸretmenliÄŸe burada baÅŸladım. Kitaplarımı Karlıova'da yazmaya baÅŸladım. Yazarlığımın temel taşı Karlıova'dadır. Meslek hayatımın temel taşı yine Karlıova'dır. O bakımdan Karlıova bizim için çok önemlidir. Gazetenize de tekrar tekrar teÅŸekkür ediyorum” dedi. Åžuan Ankara Çankaya'da ikamet ettiÄŸini ve orada okullarının karşısında oturduÄŸunu anlatan Tekışık, ÅŸöyle devam etti. “Orada okullarımız var. Okullarımızın karşısında oturuyorum, kütüphanemde oturuyorum. Başımı çevirdiÄŸimde okullarımın levhasını görürüm. Bahçeköy'de o samanlığı hatırlıyorum. Levhası bile yoktu. ÖÄŸretmenlik gönül mesleÄŸidir. Çocukların sesini dinliyorum. Okul bahçesine indiÄŸim zaman çocuklar boyuma yetiÅŸmediÄŸi için bacaklarıma sarılıyorlar. Bu benim için Dünyanın en büyük mutluluÄŸudur. Onları çok seviyorum. Kent Haber Gazetesi sayfalarca beni anlattı. Bingöllün insanları vefalı insanlardır. Bende Kent Haber Gazetesini çaÄŸdaÅŸ eÄŸitim dergisinde iÅŸledim” İl Milli EÄŸitim Müdürü Mehmet Ali Hansu ise, asıl kahramanın Ayten hanım olduÄŸunu belirti. Hansu: “ Bingöl'ün bir diÄŸer kahramanı olarak da Hüseyin Beyin eÅŸi Ayten Hanımdır. Ayten hanımın da büyük katkıları oldu. Bahçeköy'e yeni giden bir gelin, orada ne kapı, ne aÅŸ, ne su var, hiçbir imkân yok. Bu imkansızlıklar içerisinde bir de kıyafeti yadırgandığı için Ayten hanım köylü kıyafetini alıp giyinmiÅŸ. İşte bu zorluklar içerisinde Hüseyin beyle birlikte orada barınabilmiÅŸ. Bu nedenle asıl kahraman Ayten hanımdır” dedi. Bu açıklamanın ardından eÅŸinden övgüyle bahseden Tekışık: “ Her baÅŸarılı erkeÄŸin arkasında baÅŸarılı bir kadın vardır' sözünü ben ÅŸöyle çeviriyorum: ‘Her baÅŸarılı erkeÄŸin yanında baÅŸarılı bir hanım vardır.' Benim yanımda da Ayten Hanım var. Burada yaÅŸadığım her güzel olayı Ayten hanımla beraber yaÅŸadık. Ayten hanım o köylü kıyafetiyle dışarı çıkınca, bütün kadınlar ona sarılıp onu sevdiler. Tabi zamanla Ayten Hanım kendi kıyafetlerini giyindi. Daha yadırgamadılar. Ayten hanım onlar için çok deÄŸerliydi. Bizi bırakıp gitme Ayten Hanım derlerdi” ifadelerini kullandı. BingolOnline/Bingöl Kent Haber YORUM YAZIN
|
|