2 Nisan Dünya Otizm Farkındalık Günü nedeniyle Vali Kadir Ekinci, ilk olarak Özel EÄŸitim Uygulama Okulu'nu ziyaret etti. ÖÄŸretmen ve öÄŸrenciler tarafından karşılanan Ekinci, otizmli çocukların eÄŸitim gördüÄŸü sınıfları gezdi. Çocuklarla bir araya gelen Ekinci, onların yaptığı el ürünlerini inceleyerek çeÅŸitli hediyeler verdi. Daha sonra özel bir EÄŸitim ve Rehabilitasyon Merkezi'ne giden Ekinci, dersliklerde çocuklarla ile bir araya gelip, eÄŸitim süreçleri ile ilgili yetkililerden bilgi aldı.
Bugünün çok özel olduÄŸunu belirten Vali Kadir Ekinci, "Otizm ile ilgili olarak toplumda doÄŸru bilginin yaygınlaÅŸması ve farkındalık oluÅŸması için ilimizde çeÅŸitli etkinlikler yapılıyor. Ayrıca hükümetimizin de son yıllarda konuyla ilgili etraflı çalışmaları var. Konuyla ilgili Eylem Planı kapsamında, otizmli bireylerin topluma kazandırılması için önlemler alınıyor, çalışmalar yapılıyor, inÅŸallah yapılmaya da devam edecektir. Bu kardeÅŸlerimizi toplumsal hayatın içinde kendi ayakları üzerinde görmek bizler için en büyük mutluluk vesilesi olacaktır” dedi.
Ziyaretlerde Vali Ekinci'ye, İl Milli EÄŸitim Müdürü Kadri Engin'de eÅŸlik etti.