Hemen Üye Ol Üye Girşi
Uye Girişi
Giriş
Beni Hatırla
Yeni Üye Kayıt
Haber sitemizin aktivitelerinden yararlanmak için üyelik başvuru yapın.
Hemen Üye Olun
Uye Hizmetleri
 
01 Aralık 2021 Çarşamba
8 °C Yağmur

Bingöl hakkında çarpıcı değerlendirmeler | HABER YORUMLARI

Gazeteci yazar Nevzat Çiçek'in dün Star Gazetesi'nde yer alan araştırma yazısında Bingöl ile ilgili çarpıcı ifadeler yer alıyor. İşte çarpıcı değerlendirmelerin ve ezber bozan ifadelerin yer aldığı o köşe yazısı:

YORUM YAZIN
Profiliniz ziyaretci statüsünde görünüyor. Yorumlarınız aşağıdaki isimle yayınlanacaktır
Değiştir
Dilerseniz web sitemize üye olarak daha özgün bir profil oluşturabilir ve yorumlarınızı hesabınızdan takip edebilirsiniz
Kodu Girin
Yapacağınız yorumların şiddet ve hakaret içermemesine lütfen dikkat edin. Aksi taktirde yorumlarınız onaylanmayacaktır. Gönder
rehmwar (@Misafir_233)
27 Ekim 2010 Çarşamba 12:12
utanması gereken ben değil yazardır. zazaları kadim dindar kürtleri gevşek göstermek çirkindir. oysa kürtlerde medrese çok güçlü ve zazalar kürtlerden eğitim almakta ve söylemek istediğim zazaların geçmişinde malesef eğitimsizlik medresesizlik yüzünden zazalar bu dağlık coğrafyada eski inançlarını sürdürmüş müslüman kimliğini taşımasına rağmen köylerde büyük eksiklikler cahillikler vardı. hal mesele böyleyken kalkıp zazalar dindar o yüzden bdpye oy vermiyor demek çok çirkin.
Beğendim (0) Beğenmedim (3)Cevapla
zazakolik (@Misafir_230)
26 Ekim 2010 Salı 19:04
rehwar utanmasan bingöllüler yezidi diyeceksin ...

edep yahu insaf yahu----

zazaların tek olgusu dindir dersimde nasıl alevilik herşeyin üstündeyse bingöldede islam herşeyin üstündedir bu zazaların has özeli ğidir zazaları zaza eden türkten kürtden ayıran özeliktir..

rehwar sağlıkcakla kal faşist....
Beğendim (3) Beğenmedim (1)Cevapla
rehmwar (@Misafir_228)
26 Ekim 2010 Salı 14:24
11.si zaten bu sitenin yerelden uzaklaşıp ulusal basını kopya etmesi forumu kapatarak bu meselelerin tartışmasını engellemesi ve kapattıktan sonra atağa geçip bu tür haberler yapmaya başlaması zaten zazaların üzerinde dönene oyunu çok güzel anlatmaktadır.

12.bingöl zazaları ne doğru dürüst alim yetiştirmiştir ne de siyasetçi hepsi taklit bilinçten özden kimlikten yoksun yetişmişlerdir ve yüzeysel hamasi yazılar bingöl halkının nasıl kendi gerçekliğinden kopuk bilinçsizce hareket ettiğni göstermekte ve buna neden olmaktadır.
Beğendim (0) Beğenmedim (2)Cevapla
rehmwar (@Misafir_227)
26 Ekim 2010 Salı 14:23
10. trt6 kürt siyasetçilerin elinde değildir zaten orda bulunmuyorlar trtdeki zazakinin şefi emekli bir güvenlikçidir. bugünki iktidardar ve vekillerimiz seçimlerde zaza vurgusunu yapmalarına rağmen pratikte zazaca için uğraşmazlar trt6e zazakinin olamayışının nedeni ya da artuklu ünvsinde bu şekil verilmesinin nedeni yüzeysel zazacılıktır.

Beğendim (1) Beğenmedim (2)Cevapla
rehmwar (@Misafir_226)
26 Ekim 2010 Salı 14:22
ama anayasaya 8hizbullahçılar) oy vermezler ama son zamanda artık din-şeyh-siyaset tamamen içiçe geçtiği için 2007de dindarlar siyasetin her dediğini evet demektedirler yani çağa ayak uydurmaktadırlar.

9.su zazaların üzerinde bazı birimlerin politikaları vardırki zazalar dindardır zazalar kürt değildir (zazaların zazacılık yapmaya ayrılmaya hakkı vardır ama kastettiğim sistem zazacılığı yoksa gerçekten zazacaya ya da kimliğine herhangi bir sahip çıkışları yoktur lazcılık oluşturulmaya çalışıyor.) bu şekil zazalar koparılıyor.
Beğendim (0) Beğenmedim (3)Cevapla
rehmwar (@Misafir_225)
26 Ekim 2010 Salı 14:22
8.si bingöl birlikte hareket etmez sürü psikolojisinde hareket eder bunun farkı birinde bilinç vardır öbüründe itaat vardır zaten kendiniz demişsiniz şeyh-ağabeg-parti. bingölün 82ye hayır 2007e evet demesi demokrasi ile ilgili değildir sosyalpsikoloji ile ilgilidir. 82 de hayır dedi çünki ogünki şeyhler anayasayı kabul etmezlerdi çünki insan yapımı tek anayasa vardı Kur'andı hala bile bugünki bazı dindarlar seçimde oy kullanır ama anayasaya 8hizbullahçılar) oy vermezler

Beğendim (0) Beğenmedim (3)Cevapla
rehmwar (@Misafir_224)
26 Ekim 2010 Salı 14:21
7.zazaların bu kadar dine sarılmasının nedeni alevilerin bu kadar aleviliğe sarılmasının nedeni içe kapanması başka kurtuluş yolu bulamaması sindirilmesidir, kapalı toplum olmasıdır kurmanclar da türkler de daha geniş daha açık bir coğrafyada yaşadığı için bu böyle rahattır. karadenizin bu kadar milliyetçilik-dindarlık yapması yine keza asimilasyon yalnızlık sindirilmişliktir. bunlar sosyolojik kavramlarla ilgilidir.
Beğendim (0) Beğenmedim (3)Cevapla
rehmwar (@Misafir_223)
26 Ekim 2010 Salı 14:21
hernedense bugünki bazı türkçü zazalar ki türkçü türkler bırakmasına rağmen bu zazalar bu ipe sarılmaya çalışıyorlar bunlar boştur geride kaldı söylemek bile artık saçmalıktır başka niyettir.

6.sı evet bahsedilen sonuçlar yüzeysel olarak doğrudur ama nedenleri tarihi dayankları boştur. doğrudur zazalar kemalizme karşı mesafelidir hatta araştıma yapılsın en mesafeli bölge bu bölge çıkar hatta nokta hedef bile verilbilir zıkte merkez. ama bunun nedeni dinden ziyade şex seid meselesinde yaşananlardır.
Beğendim (0) Beğenmedim (3)Cevapla
rehmwar (@Misafir_222)
26 Ekim 2010 Salı 14:19
4.sü yani zazalar kurmanclardan daha dindar değildi. zazalar dindar da kurmanclar gevşek de o yüzden zazalar bdpye oy vermiyora getirmek çok çirkin.

5.si zazaların kurmancların kürtlerin türk olma tezi geride kaldı bugün kimse o safsatalar inanmıyor hiç bir bilim adamı etimolog linguist yok. hele hele zazaların türk olma iddiası kurmancların türk olma iddiasından daha safsatadır çünki zazaki dil olarak en eski irani özellikleri taşıyan yaşayan bir dildir.
Beğendim (0) Beğenmedim (3)Cevapla
rehmwar (@Misafir_221)
26 Ekim 2010 Salı 14:18
ve bir diğer en önemli husus zazalar kurmanci eğitim alırlar kurmanci medrese kitaplarını okurlar -buna mewlid kasideler mem-zinler-melaye cizirler-teyranlar- kürtçe zuruf kitabı) ve hatta eğitimini tamamlayıp zaza coğrafyasına dönen feqiler de alimler de kurmanci ders verirler çünki bu br gelenkti. zazaca ders verilmesi bugün yeni yeni verilmekte çünki artık feqiler kurmanci bilmemekte bugünki en eski medresenin tarihi yüzyıl bile değildir zaten tarihi bir medrese bulamazsın ya köy medresesidir ya da bodrum medresesidir.
Beğendim (0) Beğenmedim (3)Cevapla
09.11.2021
14:02
Cumhurbaşkanı Erdoğan`ın masasındaki anket!
Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın masasındaki anket!
AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Mustafa Şen, katıldığı televizyon programında Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın masasındaki anketi paylaştı. Ankete göre; AK Parti yüzde 38,5'le ilk sırada yer alırken CHP yüzde 25,3, İYİ Parti de yüzde 12,1 oy alıyor. Cumhur İttifakı'nın iki ortağı AK Parti ve MHP'nin toplam oy oranı ise 48,4 oldu.
08.11.2021
18:40
Akşener`den, Lütfü Türkkan`ın şehit yakınına küfretmesine ilk tepki
Akşener'den, Lütfü Türkkan'ın şehit yakınına küfretmesine ilk tepki
İYİ Parti lideri Meral Akşener, Lütfü Türkkan'ın şehit yakını Tahir Gümren'e ettiği küfürle ilgili ilk tepkisini verdi.
08.11.2021
18:20
Akşener`den `öfkenize mağlup olmayın` talimatı
Akşener'den 'öfkenize mağlup olmayın' talimatı
Lütfü Türkkan'ın istifa etmesinin ardından İYİ Parti'nin yeni başkanvekili Erhan Usta oldu. Şehit ağabeyine küfür skandalıyla gündeme oturan ve istifa etmek zorunda kalan Lütfü Türkkan'ın yerine geçtiğimiz yıl MHP'den ihraç edilen ve İYİ Parti'ye geçen Erhan Usta getirildi. Toplantıda Genel Başkan Meral Akşener partililere ültimatom verdi.
08.11.2021
13:13
Ağıralioğlu: `Biz geri çekiyoruz onlar yükseltiyor`
Ağıralioğlu: 'Biz geri çekiyoruz onlar yükseltiyor'
İYİ Partili Lütfü Türkkan'ın şehit abisine ettiği ağır küfürün ardından Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve AK Parti'den gelen eleştirilere İYİ Parti'den yeni bir tartışma başlatacak cevap geldi. İyi Parti Genel Başkan Yardımcısı Yavuz Ağıralioğlu, 'Biz hata yapanları geri çekebiliyoruz, AK Parti makamında yükseltiyor' dedi.
08.11.2021
13:09
Erdoğan`dan Lütfü Türkkan tepkisi!
Erdoğan'dan Lütfü Türkkan tepkisi!
İYİ Parti Kocaeli Milletvekili Lütfü Türkkan'a bir tepki de Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'dan geldi. Erdoğan, 'Türkkan'a gereken cevabı milletçe vermemiz gerekir' diye konuştu.
08.11.2021
12:52
Lütfi Türkkan`ın vekilliğinin düşürülmesi için 3 seçenek masada!