KÄ°M KÄ°MDÄ°R FÄ°RMA REHBERÄ° Hemen Ãœye Ol Ãœye GirÅŸi
Uye GiriÅŸi
GiriÅŸ
Beni Hatırla
Yeni Üye Kayıt
Haber sitemizin aktivitelerinden yararlanmak için üyelik başvuru yapın.
Hemen Ãœye Olun
Uye Hizmetleri
 
06 Kasım 2024 Çarşamba
°C
Bünyamin Bayram
binbay12@hotmail.com

Kur'an'ın, Tevrat, İncil ve Avesta'dan farkı

07 EKÄ°M 2024 PAZARTESÄ° 15:40
12
1773
6
AA aa

Kur'an'ın diÄŸer kitaplardan en büyük farkı, Allah'tan peygamberimize inmiÅŸ orijinal haliyle, yani asli yapısıyla korunmuÅŸ olmasıdır.

BildiÄŸiniz gibi, Peygamberimiz Hira MaÄŸarasında uzlette iken Vahiy almaya baÅŸlar; inen ilk ayetlerin “Oku” emriyle baÅŸlayan Alak Suresi'nin ilk 5 ayeti olduÄŸu biliniyor. 23 Yıllık Peygamberlik süresince, ayetler parça parça olarak, farklı yer ve zamanlarda, deÄŸiÅŸen miktar ve sayılarda inmeye devam etmiÅŸ, böylece 114 Sure, 6666 ayetten oluÅŸan Kur'an'ı Kerim 23 yılda tamamlanmıştır.

Ä°nen ayet ve sureler, öncelikle Peygamberimizin kalbine tam olarak yerleÅŸir, ezberlemiÅŸ olur ve asla unutmaz. Bu konuda ayetler ve hadisler vardır. Hz. Peygamberimiz ümmi olduÄŸu için o güne kadar önemli sayılacak bir ezber yapmamış, kitap okumamış biri olarak ilk zamanlar inen ayetleri unuturum korkusuyla kaygıya kapılır, unutmamak için kendisine okunan ayetleri diliyle de tekrar etmeye çalışırdı. (Buhari ve Müslim)

Peygamberimizin bu kaygısını gideren, Kıyamet Suresinin 16-19 ayetleri iner. Ayetler özetle, “Onu, zihnine bir an önce kaydetmek için, okumada acele etme, onu zihninde toplayıp okumanı saÄŸlama iÅŸi bize düÅŸer, o halde okuduÄŸumuz zaman sen onun okunuÅŸunu takip et, sonra onu anlatmak elbette bize aittir.” Bu ayetten sonra Hz. Cebrail vahiy getirdiÄŸinde okur, peygamberimiz de dikkatle dinler ve ezberine yerleÅŸirdi.

Aslında bu durum onun baÅŸlı başına gerçek bir peygamber olduÄŸunun kanıtını da gösterir. ÖrneÄŸin Yusuf Suresi 111 ayettir. Yaklaşık 6 Sayfa tutar. Rivayetlerde iki parça halinde indiÄŸi aktarılır. Siz oturup çalışsanız bu sureyi iki haftada zor ezberlersiniz. Peygamberimize anlık saniyeler içerisinde inen onlarca ayet, zihnine yerleÅŸiyor, unutmuyor ve inen ayetleri hiç beklemeden diÄŸer insanlara okuyor. Kalemi yok, defteri yok ki inen ayetleri kayda geçsin! Olsa da ümmi olduÄŸu için yazamaz ki..

Anlaşılan, Vahiy olgusu bizim alışılmış öÄŸrenme biçimimiz (tekrarla, yaz, çiz, vb.) dışında farklı bir modda yaÅŸanmaktadır. Ä°nsan beyninin çok az bir kısmının devrede söylenir. Belki de Peygamberimizin kalp ve zihin dünyasında, diÄŸer insanlarda olmayan bazı programlar açılmıştır. Herhalde bir defa söyleneni ezberleme özelliÄŸi bulunan beyin programları peygamberimizde devreye girmiÅŸtir… Belki ileride bilimsel çalışmalarda da bu özellik keÅŸfedilebilecektir.

Kur'an'ın aslının korunmuş olması:

SaÄŸlam ve güvenilir rivayetler ve kaynaklarda özetle;  Peygamberimize inen ayetlerin, Müslüman Sahabelerin bir çoÄŸu tarafından ezberlendiÄŸi ve birçok Vahiy katiplerine ayrıca yazdırıldığı, yazılan bu materyallerin korunduÄŸu, Halife Hz. Ebubekir zamanında, savaÅŸlarda bir çok Kur'an Hafızının ölmesi nedeniyle, Halife Hz. Ömer'in de önerisiyle Kur'an hafızlarından oluÅŸturulan komisyon aracılığıyla, parça parça nüshalarda bulunan Kur'an'ın iki kapak arasına alınarak Kitap haline getirildiÄŸi, Halife Hz. Osman zamanında çoÄŸaltılarak birçok Ä°slam bölgesine gönderildiÄŸi, hafızlık geleneÄŸiyle de bugüne deÄŸin Peygamberimize inen haliyle bize aktarıldığı, kesin olarak bilinmektedir. Bu husus diÄŸer dinlerin sahipleri tarafından kabul edildiÄŸi gibi, bilim ve düÅŸünce çevrelerince de kabul edilmektedir.

Diğer Kutsal Kitapların Durumu:

Tevrat, Ä°ncil ve Avesta'nın zaman içerisinde asıllarını koruyamadıkları, yeniden yazılarak veya zamanla deÄŸiÅŸtirilerek tahrif edildikleri biliniyor. Ä°lim çevreleri bu durumu kabul ettikleri gibi, kendi dini çevrelerinin bir kesiminde de kabul görmüÅŸtür.

Tevrat:

Tevrat'ın Hz. Musa'ya M.Ö. 1312 Yıllarında Sina Dağında verildiÄŸi söylenir. Ancak, orijinal haliyle günümüze ulaÅŸamamıştır. M.Ö. 586 yılında Kudüs'ün Babil Ä°mparatorluÄŸunca (Nebukatnezar) ele geçirilmesinden sonra Yahudiler Babile sürgün edilir. Ä°ÅŸgalde Kudüs yakılır ve yıkılır, Süleyman Mabedi yerle bir edilir, Tevrat yok edilir. Yaklaşık 49 yıl süren sürgün döneminden sonra Pers kıralı Kiros'un, Babil Devletini yenmesiyle Ä°srail oÄŸulları Kudüs'e tekrar geri dönerler. Azra peygamber Tevrat'ı tekrar yazar. Tevrat'ın üç defa böyle yok olduktan sonra yazıldığı söylenir.

Sorun ÅŸu; Ä°srail oÄŸulları Babil kültüründen, o mitolojiden etkilenerek Tevrat'a ve din anlayışlarına akıl ve bilim dışı mitolojik efsaneler eklemiÅŸ olabilirler. Babil kültürü ve egemen otoritelerin din adamlarının etkisi ve anlayışıyla yeniden yazılmıştır.

Bu nedenledir ki Ä°slam dünyası olarak, Ä°slam içerisine girmiÅŸ Yahudi anlatımlarına Ä°srailiyat diyoruz. Güven duymuyoruz. Tevrat'ın özüne halel getirdiler diyoruz. Kur'an da birçok ayet onların dünyevi çıkarlar için elleriyle kutsal metinleri deÄŸiÅŸtirdiÄŸini söyler. Peygamber de, bir hadisinde, “Yahudilikle ilgili bilgi karşısında ne kabul edin ne de red edin” demiÅŸtir. Çünkü bilgi kirliliÄŸine uÄŸrayan bir dindir. Zaten Kur'an'da bu nedenle gelmiÅŸtir.

Kur'an, Tevrat'an kopyalandı iddiası:

Bir kısım inançsız çevreler ne yazık ki bu tür basit, yüzeysel ve cahilce bir iddiada bulunabiliyorlar.

Evet Kur'an'da geçen kıssaların bir kısmı özellikle eski ahit dediÄŸimiz Tevrat ve kısımlarında ve Ä°ncil'de de geçmektedir. Ana hatlar olarak benzeyebilirler. Âdem ve Havva'nın cennetten kovulması, Nuh Tufanı, Hz. Yusuf'un hayatı, vb.

Bir fark var, o kitaplarda yapılan ilaveler, uydurmalar ve tahrifatlar Kur'an'daki kıssalarda yoktur. Kur'an'da dile getirilenlerde bir edebi akış, bir ahlak, bir hikmet vardır. Tevhide, ahiret inancına ve ahlaka uygun bir anlatım vardır. O yanlışları Kur'an'da bulamazsınız.

ÖrneÄŸin bazı olay ve kıssalar karşılaÅŸtırıldığında bu daha iyi anlaşılacaktır. Tevrat'ta geçen bazı olaylar, ahlaka ve peygambere uygun düÅŸmemektedir. Kur'an adeta ortak doÄŸruları dile getirmiÅŸ, zihin bulandırmamak için onların yanlışlarını dile getirmemiÅŸ, yeni ve hiçbir Kitapta olmayan bilgilerle de mucizeliÄŸini göstermiÅŸtir.

Kur'an, iftira attıkları Davut Peygamberi, Süleyman Peygamberi, Nuh'u temize çıkarmış, getirdiÄŸi esaslarla bozulan dinlerin yerine, Allah katında hak olan Ä°slam esaslarını koymuÅŸtur.

Tevrat'ta Davut peygambere yakışmayan anlatım vardır. Kendi komutanının karısını görür çok hoÅŸuna gider, kocasını ölecek bir cepheye gönderir, adam savaÅŸta ölür, böylece dul kalan karısını alır. Hz. Süleyman da bu kadından dünyaya gelir. Halbuki Kur'an'da Davut peygamber övgüyle, adaletle anlatılır. Peygamberimiz onu gün aşırı oruç tutan bir peygamber olarak över.

Süleyman peygamber, tüm diÄŸer milletleri de saltanatı altında adaletle yönetmeye çalışır. Bu durum ayrıcalık isteyen Yahudilerin hoÅŸuna gitmez ve onu ÅŸirke girmekle suçlarlar. Halbuki Kur'an onu çok ÅŸükreden bir kul olarak anar. Nuh peygambere yapılan iftirayı burada dile getirmekten utanırım.

Hepimiz biliyoruz ki Kur'an, Allah Resul'ünün taklit edilemeyen en büyük mucizesidir. Birçok ayet, “kulumuza indirdiÄŸimiz bu Kur'an'da ÅŸüpheniz varsa hadi bir benzerini getirin” ÅŸeklinde meydan okumuÅŸtur. Hiç kimse bunu yapamamıştır. EÄŸer o günün din bilginleri, edipleri bunu baÅŸarabilselerdi, bugün Ä°slam yoktu.

Ä°ncil:

Öncelikle Hz. Ä°sa yazılı bir kitap bırakmamıştır. Ä°nciller, Hz. Ä°sa'dan yaklaşık 80 yıl sonra Havarilerin yazdıkları mektuplardan derlenerek yazılmıştır. Hz. Ä°sa Ä°branice de bilirdi ama toplumundan dolayı Aramice konuÅŸtuÄŸu ve bu nedenle Ä°nciller Aramice indiÄŸi halde; mevcut 4 Ä°ncil de Yunanca yazılmıştır. Artık siz düÅŸünün Ä°ncil'de yaÅŸanabilecek bozulmaları. Ortalıkta yüzlerce Ä°ncil dolaşınca M.S. 300 yılında toplanan meÅŸhur Ä°znik konsilinde hali hazırdaki 4 Ä°ncil'e indirme kararı alınmıştır. Acı bir gerçek vardır ki Ä°ncil'i okuduÄŸunuzda, elini dokundurduÄŸu ÅŸeyi yaÅŸatan mucizelerle dolu hayata sahip insanüstü Tanrı bir Ä°sa ile karşılaşıyor olmanızdır.

Her ÅŸeye raÄŸmen Tevrat ve Ä°ncil'de Peygamberimize büyük iÅŸaretler tespit edilmiÅŸtir. Hüseyin-i Cisri hazretleri Kitabında 114 iÅŸaret çıkarmıştır.

En basitinden Ä°ncil'de, “ben gidiyorum ta alemin reisi gelsin” ayeti geçmektedir. Hz. Ä°sa'dan sonra, alemin reisi yeryüzünü aydınlatan, Ä°slam'ı tüm dinlere üstün kılan Hz. Muhammed (a.s.v.) baÅŸka kim olabilir ki…

Avesta: ZerdüÅŸtlüÄŸün kutsal metni

Günümüzden yaklaşık 3500 yıl önce Peygamber olan ZerdüÅŸt tarafından Ä°ran'da kurulan, M.Ö. 6.yüzyıldan M.S.7.yüzyıla kadar Pers, Med ve Sasani Ä°mparatorluÄŸunun dini olarak en eski tek Tanrı'lı Vahiy dinidir. En büyük, baÅŸ Tanrı olan Ahura Mazda (bilge efendi) ile birlikte alt düzeyde kötülüÄŸün de Tanrısı olan Ahriman ve Ahura Mazda'nın küçük tanrıları olan diÄŸer birçok yaratıcı güce sahip Melekler vardır. Saf tevhid inancı zedelenmiÅŸ, birçok tahribata uÄŸramış, egemen güçlerin elinde yozlaÅŸmış bir din olarak 7.Yüzyılda Ä°slam'ın o bölgelerde hakimiyetiyle birlikte din olarak etkinliÄŸini yitirmiÅŸtir. Bugün Ä°ran'da 30 bin olmak üzere, Hindistan ve Batıda toplam 200 bin civarında ZerdüÅŸt dinine mensup insanlar bulunduÄŸu söyleniyor.

ZerdüÅŸtilikte Namaz, oruç, abdest vb. Ä°slam'a yakın birçok uygulamaların bulunduÄŸu görülmektedir.

Avesta'nın, sözlü gelenekle Ä°mparatorluklara ulaÅŸtığı, Persler döneminde M. Ö 6. Yüzyıl ile M.S. 7.yüzyıl arasında kitaba dönüÅŸtürüldüÄŸü iddia edilmektedir.

Ben iki yıl önce Avesta kitabını okudum. DoÄŸrusu ilgiyle okudum ama, anlamsız ve gereksiz bilgiler dolayısıyla da bitirmekte zorlandım. Batıda ve özellikle Nietzsce tarafından da ilgiyle karşılanan bu kitapta edebi içeriÄŸe sahip bölümler de bulunmaktadır. Ä°çerisinde, dinin temel esaslarına uygun olan; güzel düÅŸün, güzel konuÅŸ ve güzel davran anlayışı ve Tanrı'ya yakarış içeren duaları yanında çağı geçmiÅŸ hükümler, akıl dışı mitolojik varlıklar, yarışan ve mücadele eden Tanrılar, vb. geçmekte, içeriÄŸine bakıldığında zamanla tahrif olduÄŸu anlaşılan bir kitap olduÄŸu açık ÅŸekilde görülebilmektedir.

Günümüzde bir kısım siyasi ve ideolojik akımlar, etnik damardan yol bularak ZerdüÅŸtiliÄŸi kullanmaya yeltenmiÅŸlerdir. Amaçları; hükmü bitmiÅŸ, inanç esasları zedelenmiÅŸ bir dini yeniden diriltmekten çok, doÄŸu toplumlarının ve özellikle Kürt çocuklarının Ä°slam ile kucaklaÅŸmalarını engellemek düÅŸüncesi yatmaktadır. Ä°ÅŸin ilginç yanı ZerdüÅŸti dinini yaÅŸamak öyle kolay da deÄŸildir.

Etnik kimliÄŸini siyasallaÅŸtıran ateÅŸli bir savunucu ile bu konuyu konuÅŸuyorduk, kendisinin ZerdüÅŸt olduÄŸunu söyledi.

ZerdüÅŸtlükle ilgili hiçbir bilgisi olmadığını bildiÄŸim o ÅŸahsa, “Namaz kılıyor musun?" dedim, “Yok" dedi.

“Sen nasıl ZerdüÅŸtî'sin?” dedim.

O da çok ÅŸaşırmıştı.

Bak kardeÅŸim dedim.

Bizim atalarımız binlerce yıldır Ä°slam'a baÄŸlı ve Ä°slam'la ÅŸereflenmiÅŸler. Ä°slam dini ZerdüÅŸtiliÄŸin ve diÄŸer tüm dinlerin temel esaslarını da kapsayan, onların yanlışlarını taşımayan bir Tevhid dini olarak yanı başımızda duruyor, ortada olmayan hayali inançlara yönelmenin bir anlamı olamaz.

Elhasıl: Tevrat, öldürme diyor, Yahudiler öldürüyor. Ä°ncil sev diyor, Hıristiyanlar kin kusuyor. Kur'an Oku diyor, Müslümanlar okumuyor.

Artık siz düÅŸünün ne yapmamız gerektiÄŸini…

Sevgi ve saygılarımla…

 

 

YORUM YAZIN
Profiliniz ziyaretci statüsünde görünüyor. Yorumlarınız aşağıdaki isimle yayınlanacaktır
DeÄŸiÅŸtir
Dilerseniz web sitemize üye olarak daha özgün bir profil oluşturabilir ve yorumlarınızı hesabınızdan takip edebilirsiniz
Kodu Girin
Yapacağınız yorumların şiddet ve hakaret içermemesine lütfen dikkat edin. Aksi taktirde yorumlarınız onaylanmayacaktır. Gönder
Misafir Kullanıcı (@Misafir_111974)
10 Ekim 2024 PerÅŸembe 09:05
Vahiy inançları aynı çoğrayada yaşayan insanların ürünleridirler.Kültürel kaynakları aynıdır.Zaman içinde kültürel değerlerin değişimine bağlı olarak inaçlardada pareleldeğişimler olmuştur.Özleri aynıdır.Hepsinede saygı duymak lazımdır.İlk inanç nüveleri paganizmdir.Bu nüveler günümüz vahiy inaçlarında da görülmektedir.Örnek türbeler,kabede siyah taşı öpmek tavaf etmek,yahudilerde duvara seçde etmek onu öpmek v.b
Misafir Kullanıcı (@Misafir_111968)
09 Ekim 2024 Çarşamba 22:05
KUR'AN'DA KAÇ AYET VAR?
6666?
SAY, YOKSA
O SAKLADIÄžIN AYETLERÄ° GETÄ°R.
Misafir Kullanıcı (@Misafir_111989)
11 Ekim 2024 Cuma 00:10
@Misafir Kullanıcı İslam âlimleri bu konuyu derinlemesine ele almışlar ve değişik görüşler dile getirmişlerdir. Bir kısım alimler ayetin bitiş kelimesini farklı alınca cümleler çoğalmış oluyor, ihtilaf da buradan geliyor, uzun bir konu, Genel kabule göre 6666 sayısı öne çıksa da mevcut mushafta âyet sayısı 6236'dır. Ben 6666 demeyi daha çok seviyorum o nedenle kullandım. Saklanan ayet falan yok, selamlar.
Misafir Kullanıcı (@Misafir_111925)
08 Ekim 2024 Salı 09:16
Ağzınıza ve yüreğinize sağlık, güzel ve açıklayıcı bir metin olmuş Allah razı olsun.
Hidayet BAHADIR (@Misafir_111910)
07 Ekim 2024 Pazartesi 19:27
Kaleminize, emeğinize sağlık değerli Hocam. Çok güzel aydınlatıcı bir makale olmuş, düşünen akleden nesillere vesile olmasını temenni ederim. Selam ve Saygılarımla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_111909)
07 Ekim 2024 Pazartesi 19:20
Allah razı olsun. Çok istifade ettiğimiz bir yazı olmuş.
Misafir KullanıcÄ (@Misafir_111908)
07 Ekim 2024 Pazartesi 18:34
Araştırmaya dayalı, bilgi yüklü bir yazı. Bir noktadan dinlerin fotoğrafı çekilmiş. Doğru bilgi bir gıdadır. Bu güzel gıdayı bize takdim eden yazarı tebrik ediyorum. Kalemine kuvvet diliyorum. Recai
Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları gazete ve haber kaynaklarına aittir
©Copyright 2017
Haberler, Fotoğraf Galerisi, Video Galerisi, Köşe Yazıları ve daha fazlası için arama yapın